Ga naar inhoud


Instabiele ADSL verbinding


Belsat

Aanbevolen berichten

Goede Morgen allemaal!

 

Ik had op een computerforum volgende vraag gesteld, maar er kwam geen gouden tip. Hier misschien iemand een idee?

 

Hallo!

 

Ik zit hier in een klein dorp in de Ardennen, +/- 6 km van de centrale. Ik gebruik een (rode) Philips W/L router - modem met de laatste firmware waarvan de W/L functie is uitgeschakeld.

 

Meestal is de verbinding rond de 3000 kbps, vaak valt hij terug naar 800+ en een paar keer per dag valt de verbinding helemaal weg. Na een paar minuten komt de verbinding vanzelf weer terug. Een tweede (zwarte) Philips vertoont hetzelfde verschijnsel.

 

Toen ik bij mijn vorige provider klaagde werd ik permanent teruggeschakeld naar 1000 kbps. Dat wil ik liever vermijden. Vandaar dat mijn vraag nu is of er ADSL modems bestaan die "toleranter" zijn. M.a.w. een modem dat niet zo snel terug schakelt of uitvalt.

 

Happy New Year! Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dit probleem had ik in het verleden ook met een 2/1 mbit adsl lijn.

Ik kon m'n zyxel modem instellen dat hij tolleranter was met het signaal met het maxtone commando, nadeel was dat ik iets moest inleveren aan upload snelheid.

 

Voor meer info zie bijv http://www.zyxel.nl/support/a006.html staat wat meer info over hoe en wat de maxtone doet.

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal dat eens bestuderen, thanx!

 

Ik heb in het menu van mijn modem bij ADSL parameters nog:

 

"Maximum INP support"

en:

"Belgacom AEQ nsettings"

 

Default staan die beide disabled. Zou dat nog uit kunnen maken? Misschien iemand ervaring daarmee? Google brengt me niet veel verder :-(

 

Ciao, Henk

 

 

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem bij ADSL-modems die 'toleranter' zijn is dat je veel meer fouten op de lijn krijgt.

 

Deze fouten, veroorzaakt door teveel ruis op de lijn doen de meeste modems opnieuw intrainen omdat de firmware er vanuitgaat dat jij een fatsoenlijke verbinding wilt hebben. Een modem dat pas later opnieuw intraint houdt wel verbinding met de centrale maar of die bruikbaar is, is een ander verhaal.

 

Dan nog, 6 kilometer is gewoon een erg grote afstand en dat jij daar af en toe 3Mbps haalt is eigenlijk bijna abnormaal. Ik heb mensen gezien die op die afstand hooguit 512kbps konden halen. Ik denk ook dat je met een ander modem het uitvallen en opnieuw intrainen met een lagere snelheid niet kunt voorkomen. Hooguit een paar minuten uitstellen. De ISP waar ik voorheen werkte garandeerde op 6 kilometer 512kbps terwijl meestal 1Mbit mogelijk was. Dat er dan toch slechts een halve werd gegarandeerd zegt veel over wat mogelijk is op die afstand.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor alle antwoorden. Ik geloof dat ik ergens tussen de 5 en 6 km zit. Ik besef dat ik blij mag zijn dat ik ueberhaupt adsl heb. De draden hangen hier op het platteland inderdaad nog aan palen. Af en toe valt er een stuk boom op. Misschien wordt het beter als de sneeuw weg is. Intussen gaat het alweer wat beter. Als ik de jackpot win neem ik adsl per satelliet :-)

 

Nogmaals dank! Henk

 

P.S. ik heb geen buren :-)

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
P.S. ik heb geen buren :-)

dacht je zit in een klein dorp / bedoelde niet de rijtjeshuizen, maar de dorpbewoners; zijn toch ook buren


Ja, maar als hij ergens lekker rustig alleen op een oude boerderij of zo zit dan kan het zomaar zijn dat zijn buren al een kilometer verderop zitten. En dat scheelt veel met ADSL.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, ik zit aan het eind van de lijn. Ik heb vanmorgen "Maximum INP support" op enabled gezet en tot nu toe geen uitval.. Impulsive Noise Protection.

 

Zal wel toeval zijn. Keeping my fingers crossed :-)

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha, vielsalm, dat is meer st' Vith dan Malmedy... wink

(das nieuwe input belsat whistle )

 

maar het is duidelijk en evident

hoe afgelegen tov de centrale of het nu naast de bakker in 't dorp is of in het bos

belsat heeft die jackpot nodig, kan die zijn eigen glasvezel backbone laten aanleggen :D

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Belsat
Hartelijk dank voor alle antwoorden. Ik geloof dat ik ergens tussen de 5 en 6 km zit. Ik besef dat ik blij mag zijn dat ik ueberhaupt adsl heb. De draden hangen hier op het platteland inderdaad nog aan palen. Af en toe valt er een stuk boom op. Misschien wordt het beter als de sneeuw weg is. Intussen gaat het alweer wat beter. Als ik de jackpot win neem ik adsl per satelliet :-)

Nogmaals dank! Henk

P.S. ik heb geen buren :-)


Ik heb een lijn over 6.3km kan hier ca. 2.5Mb mee halen staat echter getrimt op 256/1500kbps. In het begin ook zeer onstabiel bleek door 3 rotte lassen te komen. Nu al weer 2 jaar zeer stabiel.

Aangezien bij jou de lijn nog in via palen binnenkomt denk ik eerder dat je last hebt van de AM radiozenders die het ADSL signaal verstoren. Hier had ik ook last van met de kabel over zolder. Nu het modem direct achter mijn ISRA hangt is hij stabiel.Voor jou helaas geen optie. Toen mijn lijn nog onstabiel was had ik met een Siemens Speedstream 5890 nog de beste stabielste resultaten. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

@sathopper. Hoe heb je de lijn getrimt op 256/1500?

 

Ciao, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...