Ga naar inhoud


[DM800HD] Setting op DM800hd en DM500s uitwisselbaar?


sens

Aanbevolen berichten

Kan ik de settings van mijn DM800hd naar mijn DM500s kopiëren?

 

Ik bedoel dan via DreamBoxEdit.

Ik wil dan de inhoud van1 boeket van de DM800hd kopieren, en dan weer plakken in het boeket van de DM500s.

 

 

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je antwoord!

 

Ik ben aan het kopiëren van de 800 naar de 500 met Dreamboxedit 3.0.0.

Het programma geeft aan dat het goed gaat, maar op de 500 verandert er niets.

Ik start de dreambox eerst opnieuw op om de nieuwe boeketten te laden, maar ik zie geen resultaat.

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DreamSat06
Origineel bericht van: ome to
gebruik gewoon dreamset 2.27 kun je hem zo omzetten naar de enigma 1 settings en uploaden naar de dream

Misschien helpt deze presenatie daarbij
http://www.***ongewenste_url***/ onder "Downloads":

Zie de presentatie : Zelf zenderlijst maken,
- "Presentatie Zenderlijst in PDF"
- met spreekstem: "Zenderlijst.wmv"
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat sens probeert, gaat volgens mij toch echt niet lukken.

 

Kijk, een settingslijst genereren van een site als Kingsat, en dan opslaan als Enigma2 lijst en in een DM800 laden, en vervolgens die zelfde lijst opslaan als Enigma1 lijst en in een DM500 laden, dat gaat allemaal lukken.

 

Maar sens wil zijn "eigen lijst" uit een DM800 op zijn pc opslaan als Enigma1 lijst, en vervolgens in een DM500 laden.

En dat werkt niet: geen boeketten, geen favorieten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk wel, Gladiool.

 

dat is ook al enkele malen uitgelegd en beschreven hoe je dat doet.

 

met dreamboxedit gaat dat heel goed.

als hij (sens) er hulp bij nodig heeft meld hij dat

en het reload commando werkt ook per dreamboxedit

 

kan me enkel voorstellen dat sens de map waar de settings opgeslagen worden, niet opgeschoond heeft en daarna die setting herlaadt in dreamboxedit.

 

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de hulp jongens!

 

Ik ga er mee bezig, want ik heb het nog niet voor elkaar.

Was gisteren even druk met wat anders, vandaar de wat late reactie van mijn kant.

 

Voor alle duidelijkheid, ik download bijv. de Henksat settings via de dm800.

Ik pas het 1e boeket aan naar mijn smaak.

Dit is dan de lijst die ik naar de dm500 wil kopiëren.

Geen eigen gemaakte lijsten, maar alleen een veranderde volgorde van zenders in een boeket.

 

Ik wil eigenlijk gewoon mijn eigen volgorde hebben van de zenders zodat het voor mij logisch is.

 

*nederlandse zenders

*eurosport, discovery, animal planet, etc

*film en voetbal kanalen

*belgië

*duitsland

*bbc

etc.

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download gewoon Dreamset 2.27. Vervolgens download je via je Internet browser de Henksat settings (of ander naar keuze), en sla deze op.

 

Vervolgens open je in Dreamset deze zenderlijst, pas hem handmatig aan naar je eigen smaak. Sla deze dan op en laad ze daarna in je DM800 als E2 settings en naar je DM500 als E1 settings. Het is dus van groot belang dat je erom denkt dat je geen E2 settings in een E1 box kunt laden (en andersom), maar de nieuwe Dreamset kan hiermee overweg.

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites

Settings met dreamboxedit vanuit je DM800 FTP'en naar je PC en bewerken.

Dan via "hulpmiddelen" en "schakel tussen versie 2,3 en 4 settings" kiezen zodat rechtsonder settings type 2 wordt aangegeven.

"FTP" kiezen en vinkje plaatsen bij "verwijder ongebruikte bouquets van de Dreambox"

Bij "selecteer IP settings set" de dm500 kiezen. Dan "zend bestanden naar dreambox". Wachten tot bestanden zijn verzonden en dan kiezen voor "herlaad settings op de dreambox" Wachten tot gereed melding (kan soms wel 5 minuten duren). Voila

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
Download gewoon Dreamset 2.27. Vervolgens download je via je Internet browser de Henksat settings (of ander naar keuze), en sla deze op.

Vervolgens open je in Dreamset deze zenderlijst, pas hem handmatig aan naar je eigen smaak. Sla deze dan op en laad ze daarna in je DM800 als E2 settings en naar je DM500 als E1 settings. Het is dus van groot belang dat je erom denkt dat je geen E2 settings in een E1 box kunt laden (en andersom), maar de nieuwe Dreamset kan hiermee overweg.


Badankt Greatone, ik ga hier mee bezig.

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: martin52
Settings met dreamboxedit vanuit je DM800 FTP'en naar je PC en bewerken.
Dan via "hulpmiddelen" en "schakel tussen versie 2,3 en 4 settings" kiezen zodat rechtsonder settings type 2 wordt aangegeven.
"FTP" kiezen en vinkje plaatsen bij "verwijder ongebruikte bouquets van de Dreambox"
Bij "selecteer IP settings set" de dm500 kiezen. Dan "zend bestanden naar dreambox". Wachten tot bestanden zijn verzonden en dan kiezen voor "herlaad settings op de dreambox" Wachten tot gereed melding (kan soms wel 5 minuten duren). Voila


Bedankt Martin52,
ik heb het nu eerst gedaan op de manier zoals jij het beschrijft, omdat ik dit programma al geïnstalleerd heb.
Het werkte prima, alleen gooide hij ineens alle zenders en boeketten eraf.
Ik heb daarna via dreamboxedit weer alle zenders gedownload en toen ik een melding dat er allemaal fouten in zaten, maar dat het gelijk gerepareerd was.
Toen heb ik alles weer ge-uploads naar de dm500, en sinds dien werkt alles goed, ook na enkele malen opnieuw opstarten.

Ik ben blij dat het gelukt is, nu lekker in bedje kijken! whistle

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...