Ga naar inhoud


Waar is de vergulde schopstoel ??


D.Quijote

Aanbevolen berichten


Jammer! Ik hou wel van publiekelijke schandpalen.

 

Zo mogen ze van mij die randdebielen van Hoek van Holland aan de schandpaal zetten in het centrum van Rotterdam.

 

Even wat verrot fruit en eieren erbij en kegelen maar!

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij bestaat nog steeds maar is voor jullie onzichtbaar.

 

Dan hebben we ook nog wat te roddelen en kunnen we degene die daarin komt heel hard uitlachen terwijl hij/zij het niet merkt...

 

Beware... mad

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand met 1 vermaning (wegens onvolledig onderwerp), vind ik het wel wenselijk wat meer openheid te hebben omtrent

retentie etc. Hoelang blijft mijn strafblad staan b.v.

Verjaart mijn strafblad wel of niet? Nu lijkt het me gevaarlijk

bij te dragen.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het strafblad blijft bestaan zolang sat4all blijft bestaan. Oftewel, wij verwijderen geen strafbladen, je hele historie is hier safe smile

 

Heel soms is een overtreding meteen van dien aard (grof kwetsend bijv.) dat we niet eens de moeite nemen om de historie te bekijken, maar het betreffende lid meteen met een langdurige of permanente ban belonen.

 

In alle andere gevallen wordt er echter wel naar de historie van waarschuwingen gekeken voordat we consequenties (zoals bijv. een ban) verbinden aan een nieuwe waarschuwing. Uiteraard tikken sommige overtredingen zwaarder aan dan andere. Onvolledige onderwerpen bijv. wegen heel erg zwaar door wink Maar ook het tijdsbestek speelt een rol. met 3 overtredngen in 1 maand loop je grote kans op een ban. Met 3 overtredingen per jaar zijn we al een stuk coulanter, dan mag je er meestal nog wel eentje maken voor je tijdelijk op non-actief wordt gesteld.

 

Bovendien wordt je normaal gesproken altijd wel op gewezen dat een volgende waarschuwing een ban op gaat leveren. M.a.w. als je het te bont maakt krijg je eigenlijk vrijwel altijd eerst nog een keer te horen/lezen dat je volgende overtreding goed is voor een ban.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duwgati, bedankt voor uitleg. Dat geeft wat meer inzicht.

Ik durfde al bijna niet ,meer te posten. Van mijn originele topic-onderwerp heb ik een deel als zoekargument ingegeven.

Ik kreeg meteen de betreffende postings te zien. Dat maakt me

toch wel onzeker.

 

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alx
Duwgati, bedankt voor uitleg. Dat geeft wat meer inzicht.
Ik durfde al bijna niet ,meer te posten. Van mijn originele topic-onderwerp heb ik een deel als zoekargument ingegeven.
Ik kreeg meteen de betreffende postings te zien. Dat maakt me
toch wel onzeker.


Je kent het gezegde toch wel.
Wie schrijft die blijft..

Maar verder maakt het mij niet zoveel uit wat die stoel betreft.
Ik lig liever op de bank.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik durfde al bijna niet ,meer te posten. Van mijn originele topic-onderwerp heb ik een deel als zoekargument ingegeven.


Overdrijven is ook een vak zegt men wel eens wink
Als jij het voor elkaar krijgt nu nog een onduidelijk onderwerp te gebruiken heb je gewoon zitten gapen.
Het staat in de huisregels van dit forum en je wordt er tijdens het posten van ieder bericht bijna overdreven duidelijk op gewezen.
1 x op deze wijze:
Citaat:
Let op: Voldoet het onderwerp aan de boardregels?
Controleer of je een duidelijk onderwerp hebt gekozen voor je bericht.
Het onderwerp dient in het kort aan te geven waar je bericht over gaat.

En als je dan nog steeds een kort onduidelijk onderwerp gebruikt met de melding:
Citaat:
Je onderwerp lijkt niet erg duidelijk. Weet je zeker dat je een duidelijk onderwerp voor je bericht gebruikt hebt? Bevestig met OK of Annuleer om terug te gaan.

Dan ben je dus gewoon "een beetje dom geweest" zoals Maxima het zou zeggen en moet je ook niet miauwen als je een waarschuwing van een moderator krijgt laugh
Ik moet nu ook oppassen, want men schijnt mij al extra op de korrel te hebben. Als oud moderator moet je natuurlijkk bijzonder goed op de hoogte zijn van de huisregels. Bijna net zo goed als enkele ouwe sat4all rotten zoals Alx:-)

In je handtekening staat:
Citaat:
Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

tsssss..... ga je schamen wink

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is een onduidelijk onderwerp, wat is een duidelijk onderwerp. Is niet een 1 of 0 waarheid.

 

Ook ik heb al eens een waarschuwing gehad voor een onduidelijk onderwerp, terwijl ik in de veronderstelling was dat het wel duidelijk was. Het kan altijd nog duidelijker, je kunt zelfs je hele vraag in het onderwerp zetten.

 

Dit is volgens mij een rekbare regel, die niet duidelijk is...

 

Een waarschuwin/ban voor onduidelijk onderwerp is dan volgens mij ook altijd voor discussie vatbaar, dus deze forum regel ook.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kreeg ALX een waarschuwing voor een topic waar het onderwerp slechts het merk en type receiver bevatte.

Het lijkt logisch dat dit geen duidelijk onderwerp is.

Als je een vraagt stelt omschrijf je de vraag kort in het onderwerp.

Dus niet: Dreambox DM800

Maar: Dreambox DM800, USALS werkt niet.

Dat staat overigens ook zeer duidelijk in de huisregels van dit forum:

Citaat:
5. Vragen stellen? Kies de juiste methode - Wees duidelijk met je vraagstelling en onderwep

Wij houden dit board graag netjes. D.w.z. dat wij niet gediend zijn met mensen die hun vragen of opmerkingen duidelijk in een verkeerd forum plaatsen of dezelfde vraag meerdere keren in verschillende forums stellen. Neem daarnaast ook niet de thread van een ander over door een vraag te stellen die niets met het onderwerp van de thread te maken heeft. Heb je een vraag, open dan zelf een nieuwe thread met een duidelijk onderwerp. Onderwerpen plaatsen in de aard van "snel leren", "wat is er aan het gebeuren", "och", "kweetniet", "help help!!", "ombouwen", "de eerste keer" of "is dit wat" gaan nergens over en zijn er de oorzaak van dat mensen niet meer de mogelijkheid hebben gericht te zoeken naar bepaalde berichten. Geef in het onderwerp dus duidelijk en kort aan waar jouw vraag of bericht over gaat! B.v. "Voeding probleem Nokia 9500" is beter als enkel "Nokia" in het onderwerp te vermelden want dan zal iemand die geen kennis heeft over de voeding van een Nokia dit bericht niet meer (hoeven) lezen om er achter te komen waar het bericht over gaat. Daardoor blijft het board lekker snel en vooral overzichtelijk.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is dat een rekbaar begrip. Toch is er wel een uitstekende definitie te geven van een echt goede onderwerptitel:

Een titel die zodanig is geformuleerd dat de lezer snel ziet waarover het onderwerp in kwestie gaat EN het later via een zoekopdracht ook weer terug kan vinden. Met name dat laatste wordt nogal eens vergeten, maar is toch erg belangrijk.

 

Het is natuurlijk ook niet altijd makkelijk om een echt goede titel te bedenken. Veel makkelijker is het om te beoordelen of een titel wel of niet duidelijk is. Iedereen zal wel met me eens zijn dat je met de titel "Help mij" echt fout bezig bent.

 

Maar soms kunnen woorden in eerste instantie heel erg duidelijk lijken terwijl achteraf blijkt dat dat helemaal niet zo is. Denk even terug aan het topic over de slome performance van sat4all. Als de topic starter daar nu de titel "Sat4all is traaaaag" voor had gekozen, dan was het nu onmiddelijk duidelijk waarover het draadje gaat. Maar over een maand staat het op pagina 20 en je vind het met de zoekfunctie al nauwelijks meer terug. Tenminste niet als je op onderwerp gaat zoeken en niet meer precies weet hoeveel a' er gebruikt waren in "traaaaag".

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...