Ga naar inhoud


Pli Jade 3 Ziggo regio 8888


Neouni

Aanbevolen berichten

Heb een paar pogingen gedaan met het standaard image om te zoeken, altijd 256 resultaten.

 

Na een beetje zoeken is duidelijk geworden dat veel Pli aanraden voor DVB-C, die vind 266 resultaten (wat extra kanalen voor images voor decoders)

 

Ik heb met beide DreamboxEdit gebruikt om eens te kijken wat hij vindt

 

Transponders 15-16-17 missen,

wijzigen in DreamboxEdit en uploaden naar standaard image werkt

maar Pli negeerd je gewoon doodleuk

 

Zoeken op Network-ID in Pli negeerd hij ook gewoon.

Als je hem uitlees staat alles op 500, welke instelling je hem ook vooraf geef

 

Ik doe vast iets fout maar heb geen idee meer waar ik het kan zoeken

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja vast wel

dat je iets fout doet...!

 

ga er even van uit dat lezers op dit forum niet in je hoofd kunnen kijken

en

dat lezers op dit forum bepaalde tekstuele beschrijvingen DIE JIJ GEEFT en/of afkortingen niet kunnen plaatsen

 

wees aub een beetje duidelijker

je schrijft als een absolute crack en geeft -0- info voor deze publieke gemeenschap van dvb-s /c hobbyisten

 

laat staan dat ik de tekst een niet dvb-s /c hobbyist laat lezen, die zou je laten opnemen. whistle ( geintje)

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pli wordt aangeprezen als de firmware waardoor je alles op DVB-C vindt, maar het lijkt eerder of hij de network-ID genegeerd.

 

De NIT leest hij wel uit, maar van het network-ID wat door Ziggo/multikabel als 'current' gemarkeerd word.

Dat is 500, maar ik wil dat hij 8888 leest zoals ik opgaf in de instellingen, waarvoor ik dus speciaal Pli erop gezet had.

 

Nu moet ik alsnog handmatig mijn zenders toevoegen met DreamboxEdit, wat in Pli dus niet werkt.

 

Ik denk dat ik met de standaard Enigma2 firmware net zo goed af ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als echt de actual Network Information Table (NIT) met network ID 500 gebruikt wordt tijdens het kanalen zoeken, dan moet je nog veel meer Transport Streams missen omdat er maar een paar frequenties overeenkomen tussen Ziggo/Casema (network ID 5555) en Ziggo/Multikabel (network ID 8888) gebied. Network ID 500 is tevens de zogenaamde original network ID waarnaar verwezen wordt in allerlei andere Tables in het signaal om alle DVB Service Information aan elkaar te knopen. De EPG informatie wordt bijvoobeeld maar één keer verzonden i.p.v. voor iedere network ID apart en dat wordt gekoppeld middels original network ID verwijzingen.

 

Kan het niet zo zijn dat misschien het signaal wat te zwak of slecht is op de genoemde drie Transport Streams met als gevolg dat de ontvanger geen kanalen weet te vinden op die frequenties tijdens het scannen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Hier,http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/topics/1775130/Settingslijsten_Enigma1_2_Drea#Post1775130 ,

staat een lijstje van Ziggo 8888 bij, misschien kun je die gebruiken?

 

 

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

als het invullen van het netwerk id je niet wil lukken, gebruik dan de cablescan optie.

Daar ben je verplicht om het netwerk id in te vullen, dus kan je het niet vergeten. En de scan is ook nog eens vele malen sneller dan de standaard enigma2 scan opties (die meer voor sat bedoeld zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al moet je wel de start frequentie weten, of de frequentie weten van het beste signaal in jou plaats/regio, maar dan gaat het inderdaad heel snel.

Je krijgt dan niet meer als in link lijst, maar wel alles vers van het mes....;-)

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het enigste voordeel van cablescan is alleen de paar minuten die het scheelt.

 

Ik heb mijn bekabeling eens nagekeken maar kan het nog niet vinden,

moet eerst maar eens even wat dingen naar de meterkast eens slepen of die betere signaal heeft.

 

vindt het alleen zo vreemd dat die frequenties niet allemaal naast elkaar zitten en andere transport streams die op tussenliggende frequenties zitten wel goed zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De (start)frequentie in de cablescan is wat anders als wat Ziggo als de frequentie opgeeft.

Met de frequentie van Ziggo mis je een aantal zenders!

Met de (start)frequntie wordt bedoeld de frequentie die het eerste sterke signaal is voor jou aansluiting.

b.v hier wordt 372000 als frequentie door Ziggo opgegeven, maar de juiste (start)frequentie is 276000!

Kun je vinden als je b.v met een Dbox2 de volledige cables.xml uit mijn lijstje laat scannen, dan geeft de Dbox2 aan, als je geduld hebt, dat 276000 het eerste sterke signaal is wat hij tegenkomt en is gelijk de frequentie die ik gebruik in de DM box.

Zou mooi zijn als b.v Pli ook die info kan geven over de frequenties of daar speciaal naar zoekt!?

 

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoeba

Met de frequentie van Ziggo mis je een aantal zenders!


O ja? welke dan?
De informatie is op alle transponders aanwezig, het maakt dus niet uit op welke frequentie je de scan uitvoert, als het maar een geldige transponder is.
Makkelijkst is gewoon de ziggo settings over te typen, dan weet je zeker dat het werkt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Neouni
Dus het enigste voordeel van cablescan is alleen de paar minuten die het scheelt.


dat, en ook dat je zeker weet dat je alle zenders hebt.
Je hoeft dus niet op zoek naar frequenties die mogelijk overgeslagen zijn.

Met een normale scan worden er in de meeste netwerken frequenties overgeslagen, omdat ten onrechte de default NIT gebruikt wordt.
En als je een cables.xml gebruikt, ben je er van afhankelijk of die wel up-to-date is.

De cablescan scant de informatie van de provider, en die is altijd up-to-date
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens goed gekeken en mijn probleem gevonden

 

Een splitter was andersom gemonteerd, geen idee waarom.

Daardoor ging het ingaande signaal door de demping tussen de 2 poorten denk ik 3.5Db x2 kwijt.

 

Nu werkt het, toch vreemde storing die er niks mee te maken leek te hebben ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Hoeba

Met de frequentie van Ziggo mis je een aantal zenders!


O ja? welke dan?
De informatie is op alle transponders aanwezig, het maakt dus niet uit op welke frequentie je de scan uitvoert, als het maar een geldige transponder is.
Makkelijkst is gewoon de ziggo settings over te typen, dan weet je zeker dat het werkt


Kreeg hier 255 zenders binnen met de Ziggo freq in de cable scan, zoals in mijn posting staat. Is nu niet meer zo, krijg daar nu ook 259 channels die ingelezen worden, waarom weet ik ook niet en heb geen verkeerd geplaatste splitter, wel veel splitters maar die zitten na de DM box.

Ziggo heeft nu een fast HD scan, kunnen we dat ook in de loop der tijd gaan gebruiken?

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
heb je daar details van?

Ik denk het niet aangezien Ziggo gewoon de HD_simulcast_logical_channel_descriptor gebruikt om bij kanalen aan te geven dat er nummers omgewisseld mogen worden als er ook een HD simulcast uitvoering van dat kanaal is.

Helaas geen voorbeeld aangezien deze website niet overweg kan met UTF-8 character set.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...