Ga naar inhoud


[DM800HD] Dreambox aan - Storing in Wireless


Gast DannyDeVito

Aanbevolen berichten

Gast DannyDeVito

Heb onlangs een DB 800HD gekocht en ben zeer tevreden, maar heb toch iets raars wat ik niet krijg opgelost. Dus op het forum aangemeld en gezocht, maar helaas geen oplossing....

 

Op het moment dat de DB aan gaat, gooit mijn modem/router (Siemens Experia van KPN) alle wireless gebruikers eruit. Soms krijg ik weer verbinding en lijkt het een knipperlichtverbinding, maar vaak krijg ik gewoon geen verbinding meer (ik zie de SSID wel!). DB uit: gelijk weer verbinding!?!?!

 

De DB zit met een kabel aan de Experia, en alle pc's die via kabel gaan hebben geen problemen. De DB heeft een vast IP adres (ingesteld in de DB), alle overige apparaten met uitzondering van de printer, krijgen een IP adres via DHCP in de Experia. MAC adres filtering staat uit en het IP adres van de DB valt binnen de range in de modem/router...

 

Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? Heb echt al van alles geprobeerd, maar kan het niet vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast DannyDeVito

Ik heb hem al aan een andere poort gehangen, maar dat bleek niet te helpen. Ik zal in ieder geval zo nog een ander proberen... wie weet is het echt zo simpel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had die kabel eerst op de eerste poort en mijn laptop was offline als de kabel aangesloten was, dan heb ik op de laatste poort en nu draai ineens alles goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

een heel leuk vraagstuk,

ofschoon jij natuurlijk ook de oplossing wilt hebben zonder ons te plezieren.

1)

als je de dreambox aan en uit zet - > zou het ding altijd standby laten

2)

de range via DHCP kan JUIST door tijdelijk inactieve IP-clients worden verstoord als die inschakelen en niet juist geconfigureerd zijn

(zet hem "het IP-adres" buiten die range, enwel vast buiten de range dat zal je andere DHCP clients niet storen / kunnen storen)

3)

maak alles lid van je thuis netwerk... > de Workgroup aanpassen

beter wegens de rudimentaire linux op dreambox je PC's dan maar aanpassen en dus Workgroup = Dream maken op alle PC's

4)

de router/modem van je provider ook even onder handen nemen, ook die wordt lid van de workgroup en weet wie de hosts zijn

edit je netwerkclienten op de router > indien hier een enkele client niet getoond wordt is op die client iets niet correct ingesteld

(je mag immers in LAN iedereen altijd zien zonder gevaar van "abuse" )

5)

firewalls en veiligheidssoftware heeft tot aan je router zin maar daarna niet, dus weet zeker dat er niet een "loop" (lus) ontstaat in beveiligingen

m.a.w. je interne netwerk, dus de clients zouden allerlei moeten kunnen en mogen zonder elkaar te storen

netbios is daar een van en dat staat aan... onder de netwerkadapter/tcp-ip/eigenschappen/extra

 

6)

als je netwerk instellingen van de dreambox via het menu bij de eerste keer na flash verkeerd zijn aangemaakt kan er inderdaad ook een en ander fout gaan, met name de netwerk-range en subnetmask

alhoewel een verkeerde DNS dus nameserver ook problemen kan opleveren

 

misschien zie je zelf al enkele opmerkingen die je kunt aanpassen ter verbetering.

 

ciao

 

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet bijna zeker, dat je ergens in je netwerk, dezelfde IP adres hebt, dan je dreambox. dan krijg je de verschijnselen wat je noemt.

Dus de dreambox op dhcp zetten en herstarten, dan de router een herstart geven.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast DannyDeVito

Bedankt voor jullie snelle reactie voor deze DB newbie!

 

Eenzelfde IP adres is uitgesloten. Alles al vaak opnieuw ingesteld, opgestart en gecheckt, maar de IP's zijn echt uniek.

 

Ik heb vanavond de kabel in poort 4 gedaan en mijn workgroup DREAM genoemd (gebruik ik toch nergens anders voor). In ieder geval de afgelopen 2 uur geen storing gehad, maar ook dat kwam wel vaker voor. TERWIJL IK DIT TIK WORD IK ERUIT GEGOOID!!!

 

Hij staat zowiezo op uit op standby en niet helemaal uit. Ik had ook al geprobeerd om de DB een ip adres buiten de range te geven (201), maar dan had ik een omgekeerd effect --> de wireless wordt niet gestoord, maar de internetverbinding op de DB hapert dan! Modem is ook al onder handen genomen en staat nu ook op workgroup DREAM. Zowel mijn printer als dreambox hebben een vast ip adres, maar zie ik niet in de modem als actief (terwijl ze wel beide werken)... Hier zou dus iets niet goed ingesteld zijn, maar wat?!?

 

Puntje 5 extra heb ik niet, maar ik zie niets geks in de instellingen. puntje 6 is ook allemaal goed volgens mij...

 

Hopelijk was het hiermee opgelost en was de storing zojuist een 'incidentje'... ik houd het de komende dagen in de gaten en hoop dat het is gefixt! Thanks so far!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals hierboven beschreven is de beste instelling.

 

je zet je verdeling voor DHCP bv van ip xxx.xxx.xxx.x30 tot xxx.xxx.xxx.x200

je hebt dus 29 vrije IP's die NIET ingenomen kunnen worden door DHCP toestellen.

 

en dan geef je uw pc een vast als : xxx.xxx.xxx.xx3

dm : xxx.xxx.xxx.xx4

printer : xxx.xxx.xxx.xx5

 

enzoverder.

alle toestellen in je huis zet je op hetzelfde netwerknaam :

bv : MIJNTHUIS

 

dit moet werken.

en als jij een toestel aanzet en een ander uitzet in het netwerk is zoals gezegd, je hebt een dubbele toekenning.

en soms gaat een modem ook aan de hand van je MAC adres een tijdelijk geheugen opbouwen zodat hij als hij dat MAC adres ziet het ip nummer terug geeft, heb je dan twee X dezelfde, tja dan krijg je wat jij hebt.

 

effen werk van maken.

Ik label ook alle toestellen met een labeltje met ip erop...is handig als je meerdere toestellen hebt en je met beginnen zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DannyDeVito
Eenzelfde IP adres is uitgesloten. Alles al vaak opnieuw ingesteld, opgestart en gecheckt, maar de IP's zijn echt uniek.


Gebruik TOCH maar eens DHCP. Die doet wel meer dan alleen maar IP adressen uitdelen (netmasks, gateways, nameservers...). Dan weet je tenminste dat het niet aan je IP instellingen gaat liggen.

Probeer ook eens met zonder andere apparaten dan de DB. Als alleen de DB aan het modem hangt, is het dan wel goed? En zonder wireless?

Zoek ook naar 'bruggen'. Als je een machine hebt met zowel wireless als wired, kun je een brug (bridge) hebben gemaakt. Daar kan een router behoorlijk van in de war raken en gaan netwerk pakketten wel eens "rondzingen", waarom de router op zijn neus gaat.

Ik heb zo het vermoeden dat het probleem helemaal niet in de dreambox zit - die heeft niet eens wifi - maar dat hij alleen maar triggert dat het probleem zichtbaar wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zou heel goed kunnen hetgeen jij schrijft Milo.

als er wireless tussen in zit kan zelfs je buurman storen indien die ook wireless gebruikt

 

indien zo'n storing optreedt, gelijk aan je PC en de wireless in je omgeving bekijken mbt select radio channel

ciao

 

o ja, misschien nog een tip heeel heel veel mensen hebben een zelfde c-range netwerk, vaak ingegeven door de default van hun router/modem setup

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast DannyDeVito

Bedankt voor jullie reacties.

 

Van alles nog geprobeerd tot terug naar fabrieksinstellingen etc., maar nog steeds problemen. Van de KPN een nieuwe modem gekregen en sindsdien geen problemen meer (met dezelfde instellingen)... Lijkt dus toch dat de experia het had begeven na een aantal jaartjes! Tja... dan kun je dus lang zoeken! sick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...