Ga naar inhoud


USB Hardisk NewNigma


Gast René VG

Aanbevolen berichten

Ik heb een interne HD in de box zitten en zou graag een externe schijf via de USB ingang aan de voorkant van de 8000 willen gebruiken voor het afspelen van ISO files.

Als ik in het menu naar Device Manager ga dan kom ik de schijf niet tegen, een USB stick ook niet.

 

Komt dat omdat de USB disk is geformateerd als NTFS?

De USB stick is FAT 32.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoals al vaker geschreven is, kan enigma niet overweg met NTFS.

Dus of FAT32 gebruiken of EXT2 ( EXT3 kan ook ).

NTFS is echt iets voor windows, zoals EXT 2 /3 net iets is voor linux. Voor een windows pc kun je een programmatje installeren, die dan EXT 2 /3 kan lezen. Voor een Linux pc kun je ook een programma installeren, zodat linux ook NTFS kan lezen.

Maar een dreambox maakt gebruikt van een geheel uitgeklede linux schil ( enigma ), die weet geen raad met NTFS.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

tiens, ik meen dat er in de software download cataloog van de DM8000 in Open PLi een NTFS driver vermeld staat bij de enigma2 extensions, waarvoor dient die dan ? Volgens mij was dit net om NTFS drives te kunnen lezen die via de USB werden ingeplugd ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van newnigma 2.8.3 terug gegaan naar 2.8.2 en de USB stick word nu wel herkend, de harddisk niet.

 

In het forum IHAD kwam ik nog wat tegen dat ik later ga proberen, Gemini schijnt NTFS namelijk wel te herkennen volgens de onderstaande tekst in de specificaties.

 

* NTFS-Dateisystem (Windows) kann auch als beschreibbar ins System eingebunden werden (Funktion muss nachinstalliert werden über BP->Einstellungen->Erweiterungen->GeminiServer->Plugins)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...