Ga naar inhoud


Vergelijking en verschillen in soorten Images.


Gast Jeroensky

Aanbevolen berichten

Hier ben ik weer. eek

 

De Dreambox newbee.

Ik gebruik PLi Jade3 image (Enigma2) op DM8000.

 

Is er ergens een site waarbij je overzichtelijk kan zien wat nu de verschillen zijn in images. Ze hebben natuurlijk veel overeenkomsten, maar wat de speciefieke verschillen zijn.

 

Ben overigens dik tevree met PLi Jade3.

Link naar reactie
Delen op andere sites


neen

en vooral niet overzichtelijk

 

is een en al mening en smaak

 

en dat is ook in niemands interesse een dergelijke vergelijking te gaan maken van imagebakkers en hun images

 

want die smaak en mening moet je echt zelf ontwikkelen.

 

ciao

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok..

Ikzelf had OpenPLi geprobeerd, meest recente, maar zoals aangegeven wordt, niet stabiel en ik ontdekte al wat bugs, bv ethernet netwerk test bleef hangen.

Wel zag ik nieuwere features dan bij PLi-Jade3. Maar da's logisch.

Newnigma2 vond ik kruising tussen de twee PLi's. Stabiel als Jade3, en nieuwe features van OpenPLi. Alleen waren de plugins nogal beperkt vergeleken met PLi.

 

Blijf voorlopig bij Stabiele PLi (Jade3 op dit moment).

 

Wel zit ik al aan max van interne geheugen, nog 1.4MB vrij.(meer plugins wordt waarschijnlijk crash)

Dus effe geen plugins er bij. (of kunnen ze op hdd geinstalleerd worden?)

 

Anyway ik ga voorlopig effe genieten van dm8000. Nu effe genoeg met images gespeelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad gewoon proberen. Met deze box moet het ook wel een beejte je hobby zijn.

 

Onderdeel van die hobby is het flashen van je box met verschillende images, omdat dat eigenlijk niet zoveel werk is, maar je wel zelf de look en feel van de image kunt ervaren.

 

Dagje kijken, zappen, filmpje van je schijf/nas kijkene etc, en dan de volgende image. Is echt beter dan op de persoonlijke voorkeuren van iedereen af te gaan.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik nu nog:

pli-enigma2-jade3-dm8000-20091005-6705.zip

 

Maar heb alweer een file klaar met de naam:

gemini2-460-dm8000-200912241345.nfi.zip

 

Gemini lijkt me meer actief met eeh, hardcore techie starstrek shit. :D

Bv kernel die dualbootready is, addon & plugin server, cryptische/softcam tools, formatteer opties, uitgebreide syteminfo.

 

Maar ja voorlopig maar effe Jade3 aanhouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Linux luxe-kwestie. (wat een keuze mensen!)

 

De luxe dat er meerdere distributies zijn die op je hardware draaien. (DM image is eigenlijk een Linux distro toch?).

 

Dus is de vraag als:Wat op je X86 machine: Linuxmint, Ubuntu, Xubuntu,Kubuntu, Debian...(Allemaal debian gebaseerd, echter ondersteund Linuxmint meeste out of the box).

 

Alleen is het bij de Dreambox opletten dat je interne geheugen niet volloopt(had ik eerste dagen, 740KB vrij, hehehehe, en dan wordt ie eeh instabiel, mooie crash ivm geheugentekort).

 

Ik vermoed(heb net 6 dagen een DM8000) dat PLI Jade & Gemini m'n favorieten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...