Ga naar inhoud


CV-ketel brand zonder warmtevraag


Max8

Aanbevolen berichten

Hoi,

Een vraagje voor de CV experts.

Ik heb hier een Valliant VHR 18-22 uit 1999 (ja..... zo`n ding wat plof doet als je de branderpakking niet tijdig vervangt)

 

Het toestel springt meerdere keren per uur aan, zonder dat de thermostaat geschakeld heeft.

Momenteel liggen de thermostaat draden los (klemmenblok 3-4) en nog blijft het door het tussentijds branden 18 gr. in huis.

 

Ik dacht de verdachte gevonden te hebben, de drieweg-klep ging erg zwaar en kwam niet goed terug naar boven.

Flink wat siliconen-olie erop en de plunjer een paar keer handmatig indrukken verhielp het probleem.

 

Hierna is het enkele weken goed geweest, maar nu is het probleem dus weer terug, terwijl de drieweg-klep deze keer nog gewoon goed op en neer gaat.

 

Wie weet wat hier aan de hand kan zijn??

 

Alvast bedankt.

 

Groeten,

Max

2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zelf ook een ketel uit 1998, wel HR maargoed...

 

Heb wel een 5 ster service van de lokale gasservice bedrijf hier.

 

Ik vroeg me ook af of het verstandig is de ketel te vervangen? Kan iemand me hierover informeren (PM).

 

Als reply: heb je geen abbo bij een gasservice bedrijf?

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of je een nieuwe ketel moet kopen, terwijl de oude technisch nog in orde is , en geen reparaties behoeft, is een eenvoudige som.

 

Kijk eens naar je gasverbruik van het afgelopen jaar.

Kijk naar het rendement van de huidige ketel, en naar het rendement van de nieuwe ketel. (is waarschijnlijk minder dan 10% verschil)

 

Becijfer dan eens hoeveel je per jaar in geld bespaart op je gasverbruik (zonder vastrecht).

 

Dan weet je hoe lang het duurt voordat je de investering hebt terugverdiend.

 

Ik gok, langer dan 10 jaar?!

 

Mijn ketel is uit 1995, en wordt elk jaar verplicht door de schoorsteenveger gemeten.

Het rendement is nog hetzelfde als in 1995, en bedraagt 91%.

Ik koop dus voorlopig nog geen nieuwe.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is het verschil tussen een ketel op zolder en een ketel in de kelder!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...