Ga naar inhoud


hoog opgeleid solliciteer bij de supermarkt ****


dreamlover8000

Aanbevolen berichten


Hoi,

 

Laat ik nu net een meel gestuurd hebben naar het UWV over een functie die een opleiding van HBO vereist........ In mijn ogen vereist deze functie geen HBO maar goed, daar ga ik nu over in discussie met het UWV (waar de functie zelf is.....) De functie is om te beoordelen of iemand een ww uitkering mag/kan krijgen.

Ik heb 'maar' MBO, in mijn dagen een mooi papiertje, maar tegenwoordig is toiletpapier meer waard...

Even beetje info over mezelf, 46 jaar, werkeloos en als een gek op zoek naar werk, wil mn eigen broekriem ophouden, s'vonds thuiskomen met een een voldaan gevoel, zo van....mmmm heb mijn eigen centen weer ECHT verdient....

Ik heb het idee dat werkgevers uit een steeds grotere vijver werkelozen kunnen vissen......nou, dan maar een HBO'er....

Is die beter ? weet die meer ?

Ik mag dan wel 46 zijn, maar ben de laatste 25 jaren misschien maar 3 x absent geweest wegens ziekte, ben geen jobhopper, als ik het naar m'n zin heb ga ik ervoor, een werkgever kan aan mij nog 20 jaar een zeer loyale werknemer hebben....daarnaast kan ik van mezelf zeggen dat ik door arbeids- en levenservaring een meer dan MBO denkvermogen heb opgedaan.... (arrogant he ?)

 

Zo, ik moest dit even van me afschrijven, ben op dit moment een beetje veel 'pissed' over het huidige economische klimaat en die idiote eisen....(nog even en je moet bij die groot grutters ACADEMISCH zijn...........)

 

En, laten we hierover geen politieke discussie maken ofzo...

 

Groetjes,

 

ronald

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

door je werkervaring ben je juist veel hoger dan mbo en dat is niet arrogant om zo te denken.

toen je naar school ging zat op dat nivo maar gaanderweg zal je wel wat meer lessen leren dan die pen vasthouden en zinnen onthouden wat ze proberen in je te douwen.

maar die vijver is erg groot geworden en wordt steeds groter(helaas).

 

het is zowiezo belachelijk wat je voor opleiding nodig hebt om alleen al vakken te vullen in een supermarkt.

op een gegeven moment is het toch niet niet meer haalbaar?

op deze manier krijg je meer werklozen en moeten we steeds meer belasting betalen enz. voor de mensen die niet werken,ondanks dat de "minder"geleerde met regelmaat beter werk kunnen leveren.

 

of zeg ik nou iets heel gek....?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dreamlover8000
Voor onze bedrijven in Nederland zijn wij op zoek naar
Leidinggevende toptalenten

met een voltooide (economische) universitaire opleiding en enige jaren relevante werkervaring

Bron: A***.nl
Hint: supermarkt


Valt nog mee dat ze geen juridische universitaire opleiding vragen. Stel je voor dat je een conflict krijgt met je "workfloor-productmanager" (lees vakkenvuller) met zijn afgerondde HBO opleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hbo niveau oke maar universiteit is toch echt overdreven.

Ik heb toevallig gewerkt voor dit bedrijf als bedrijfsleider.

Wel 15 jaar geleden, de eisen waren toen mbo niveau. Plu codes van buiten leren,kon je dat, dan was je aangenomen.

Salaris was minimum van het minimum

Of zouden nu mensen die zo hard hebben geleerd een ander salaris geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: el bobo
wij habben het meer over het algemeen en niet om die ene functie.


ah oke, dan was ik to quick to jump to the gun.

Maar ik herriner me dat toen ik 15 was, zo een 15 jaar terug, ze al meisjes van 15 jaar vroegen met een afgeronde HAVO opleiding en 6 jaar ervaring als cassiere...

Trouwens over de 46 jarige MBO'r, je kan tegenwooring in NL toch van die 'bewijs van ervaring' dingen aanvragen?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjattuh
Trouwens over de 46 jarige MBO'r, je kan tegenwooring in NL toch van die 'bewijs van ervaring' dingen aanvragen?

Als je het ervaringscertificaat bedoelt, die kun je wel "krijgen", moet je echter wel ettelijke duizenden euris meenemen.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp

Als je het ervaringscertificaat bedoelt, die kun je wel "krijgen", moet je echter wel ettelijke duizenden euris meenemen.

vGnp


Die bedoelde ik ja... en dat wist ik niet... en dat zuigt...

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: Sjattuh
Trouwens over de 46 jarige MBO'r, je kan tegenwooring in NL toch van die 'bewijs van ervaring' dingen aanvragen?

Als je het ervaringscertificaat bedoelt, die kun je wel "krijgen", moet je echter wel ettelijke duizenden euris meenemen.

vGnp


Was even een Google waard, waarbij ik het volgende tegenkwam; (bron ervaringscertificaat.nl)

Citaat:
Wat kost het Ervaringscertificaat?
De kosten van je Ervaringscertificaat variëren tussen de € 500, - en € 1.500, -. De procedure is vaak maatwerk. Het is verstandig om bij meer aanbieders te informeren.

Is er in je branche een Opleidings- en Ontwikkelingsfonds (soms heet het ook ‘Sectorfonds’ of ‘Scholingsfonds’) dan zou je van hen een vergoeding kunnen ontvangen. Ook is je werkgever vaak bereid de kosten te betalen. Ben je ingeschreven als werkzoekende bij het UWV, dan kan het Ervaringscertificaat worden betaald uit het re-integratiebudget. Als je je Ervaringscertificaat zelf betaalt, zijn de kosten aftrekbaar van de belasting.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...