Ga naar inhoud


hoog opgeleid solliciteer bij de supermarkt ****


dreamlover8000

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Kimble
Was even een Google waard, waarbij ik het volgende tegenkwam; (bron ervaringscertificaat.nl)

Ik ben 1 October jongstleden na 21 jaar dienstverband ontslagen, en er is mij door de "deskundigen"
op dit/dat gebied verteld dat het een godsvermogen kost om zo'n certificaat te bemachtigen.
Dus als ik lieg, dan lieg ik in commissie. Maakt mij op zich niet uit, ik heb HBO.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Er zijn hier 2 afwegingen te maken.

Het huidige HAVO diploma is zo gedevalueerd, dat je dit diploma inderdaad nodig hebt voor de functie van cassiere.

(Wanneer je de algemene reken en taalvaardigheid bekijkt, zou je dit inderdaad gaan denken.)

 

Werkgevers denken, dat een academisch geschoolde cassiere een meerwaarde heeft voor het bedrijf.

 

Dit is een verkeerde gedachte, immers zal eeen cassiere, met werkelijk academische kwaliteiten na 5 minuten alle plu codes uit het hoofd kennen, en daarna steeds meer verveeld en ge- desinteresseerd zijn.

 

De betaling is overigens overal minimum niveau.

 

Waarschijnlijk zal deze trend een paar jaar aanhouden, tot de bedrijven ontdekken, dat ouderwetse scholing, en levenservaring onbetaalbaar zijn.

 

Wat ik bij mijn sollicitanten zie, is dat het onderwijs van tegenwoordig hoegenaamd geen naam mag hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De humor van het hele verhaal is dat de cassiere's "vroeger" veel meer moesten leren dan nu.

 

Toen mijn nichtje zo een 15 jaar geleden cassiere werd (zij zat toen op de VWO) moest zij alle artikel codes uit haar hoofd leren (dat waren letterlijk honderden codes) om bij het betalen alle artikellen in te kunnen voeren.

 

Tegenwoordig heeft men een barcode scanner en hoeven zij alleen maar een beetje te kunnen rekenen.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het best verfrissend zou zijn eens een praatje te maken met een caissière die hoog opgeleid is, tijdens het afrekenen.

 

>wat vond u nou van dat kamerdebat over de controle van uitkeringsgerechtigden?

>>neem me niet kwalijk, ik heb het gisteren niet gezien

>meneer u zou zich toch wat breder moeten orienteren op dergelijke thema's, zo word het nooit wat met u

:D

 

ciao

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig is bijna ....iedereen het met me eens........

 

We draaien door in dit land (net als met zo veel andere zaken, maar dat terzijde...)

 

Ik heb dus gisteravond een pittige mail gestuurd naar het UWV, maar wat denk je, YEP geen antwoord. Ik ga er uiterlijk vrijdag zelf langs om diegene te spreken, maar ja, vrijdag en UWV.....die zal dan wel ATV hebben...

 

Ik hou jullie op de hoogte.........

 

groetjes,

ronald

 

en O ja wat ik nog wou zeggen........

 

Mn vriendin is bedrijfsleidster van een vestiging van die AKTIE winkel (op zn engels dan...). Het is beschamend wat ze er per maand voor krijgt, mijn uitkering is hoger.......

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kom graag in die aktieve zaak. Er lopen veel personeelsleden rond. Bijna nooit langer dan een jaar. De primaire- en secundaire arbeidsvoorwaarden zijn vast en zeker naatje.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...