Ga naar inhoud


[TF7700PVR] Topfield 7700HDPVR ziet harde schijf soms niet.


AEO

Aanbevolen berichten

Hallo medebezitters van een Topfield 7700 HDPVR.

 

Mijn Topfield 7700 HDPVR heeft soms vreemde kuren.

Soms denkt hij dat er geen harde schijf is.

Als ik dan met de afstandsbediening wil kijken in de schijf, gebeurt er helemaal niets.

Als ik dan op de rode opnameknop druk, gebeurt er ook niets.

Maar als ik dan de ontvanger met de afstandsbediening even uitschakel in dan weer inschakel, dan ziet hij de harde schijf weer.

Op zich niet zo dramatisch, maar als ik iets heb geprogrammeerd om op te nemen, dan neemt hij dus niet op.

Het gebeurt niet altijd, maar soms, en het is niet te voorspellen wanneer deze kuur optreedt.

Erg vervelend, omdat ik meestal late diensten draai, en ik de serie Great British Railjourneys opneem van BBC HD.

Door dit euvel heb ik nu al twee van de 20 afleveringen gemist!

En ik weet niet of deze serie later nog eens herhaald wordt.

Ik hoop dat er iemand mij kan vertelen hoe ik dit euvel kan verhelpen.

Misschien is er ook nog iemand die deze serie opneemt en mij aan de twee gemiste afleveringen kan helpen.

Ik heb een memorystick waar deze afleveringen opgezet kunnen worden.

Al vast bedankt.

Groetjes.....AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


We zijn op de wereld om elkaar te helpen niet waar?

 

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn TopField en uiteindelijk de TF naar de leverancier opgestuurd. Bij mij lag het aan de voeding die nu vervangen is. Kijk ook eens in deze threath want daar staat ook de suggestie dat het vaak aan de voeding ligt. http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...t_s#Post1780686

 

Op een gegeven moment deed de HD het bij mij helemaal niet meer en ook kon de TF de kanalen niet meer onthouden. Met andere woorden: als de ontvanger in standby gezet werd en daarna weer aan werd gezet waren alle kanalen verdwenen. Ook kon de TF geen USB sticks meer lezen. Kijk eens of je een USB stick kunt lezen. De serie op BBC HD kan ik je niet aan helpen.

Veel succes.

DreamBox 8000 Gemini + DreamBox 7025 Gemini + VisioSat G4 + Triax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je antwoord.

Bij mij doet dit probleem zich af en toe voor, maar bij mij verdwijnen de zenders niet uit het geheugen, ook verdwijnen de opnames op de harde schijf niet als ik de receiver op fabrieksinstellingen heb gezet.

Daarom was ik een beetje verbaast toen ik de link las die je geplaatst had.

Een ander vreemd probleempje is de nieuwe canal digitaalcam die ik onlangs gekocht heb.

Hij werkte helemaal niet, waarop ik canal digitaal belde.

Er werd mij aangeraden om de firmware te updaten, wat ik heb gedaan.

Nu werkte de cam wel.

Maar toch heb ik regelmatig freezes van het beeld, vooral als ik hem net aan heb staan.

Na een tijdje, als de cam warmer is geworden, worden de freezes minder, maar verdwijnen doen ze niet helemaal!

Nu heb ik gehoord dat er tussen de 7700 HDPVR en de 7710 HDPVR een verschil in indentiteit zit.

Denk je dat het mogelijk is om de id van de 7700 HDPVR naar de 7710 HDPVR om te zetten, en zou dat zinvol zijn?

Vriendelijke groet,........AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

AEO. Ik weet niet of het wijzigen van de ID iets helpt met de freezes. Mijn TopField is altijd al een 7710 geweest. In mijn TopField gebruikte ik een ASTON CAM. Deze doet het goed alleen gaat het zappen een beetje traag. Wel kun je met de laatste firmware van de 7710 (juni 2009) de auto decoding functie gebruiken. Je kunt de ID wijzigen met een programma. Hier kun je het programma ID changer vinden: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads...nde#Post1637963

Of het nuttig is kan ik je niet vertellen. Het is misschien de moeite van het proberen waard.

Succes weer.

DreamBox 8000 Gemini + DreamBox 7025 Gemini + VisioSat G4 + Triax

Link naar reactie
Delen op andere sites

id changer heb ik ook uitgeprobeerd, liep van geen meter in mijn tf7700 en loste zeker het probleem met de hd niet op. Voor 90% is het niet herkennen van de hd een voedingsprobleem die begint met de elco op de laatste trap naar de 5 en 13 v gedeelte. Wissel deze eens uit en het probleem is waarschijnlijk weg.

 

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...