Ga naar inhoud


Wie heeft er nog een paar 2Gig DDR266/200 geheugen over, ten behoeve van het forum


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: _Ron
Dat wil ik als beheerder eigenlijk liever niet.
De leden hebben de server al betaald en dat was destijds al een beetje tegen mijn zin in. Sat4all is gratis en dat moet het blijven.
Leden moeten dus niet hoeven inspringen om de hardware te betalen.
Nu moet de handel die ook enorm profiteerd van dit forum forum maar eens inspringen.
Uit eigen zak betalen is ook geen optie en de (kleine) reserve die we nu hebben is bedoeld voor als de server stuk gaat en we die moeten vervangen.

Ron


Een beetje sat4all.com sponsoren mag wel naar mijn mening. Sinds ene Kees van CD zonodig sat4all met de extensie .nl naar CD moest zetten heb ik met de komst van Digitenne, digitenne4all.nl een zetje gegeven :D voordat Keesje die dat ongetwijfeld ook zou toe-eigenen.

AlanS heeft met de coordinatie van de stickeractie één en ander kunnen "ophalen". Aan activiteit op de server te zien (Max online @ 24/02/2010 16:50) is geheugen noodzakelijk.

Stel nu dat sat4all.com een weekje offline gaat, dan schieten bijna alle "leden" volledig door. Voor iedere satter is inmiddels sat4all.com een stukje naslag, helpende hand, vraagbaak maar ook de site om sat-spullen te verkopen. Sneller als MP. Kleine moeite om 5 euro (op een bedrag van bv 200 euro) meer te vragen voor iets wat je kwijt wilt, en deze op te sturen naar sat4all.com

Wellicht is het het overwegen waard om voortaan maar 2,50 euro te vragen om een verkoopadvertentie te plaatsen, maar dat laat ik natuurlijk over aan de mod's en beheerder.

Sat4all.com is NIET het eigendom van de "leden", maar van de man die het heeft gestart nu bijna 10 jaar geleden. Denk dat vele dat een beetje vergeten en het als algemeen goed zien.

Kimble.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een servertje dat DDR266 geheugen gebruikt is natuurlijk redelijk antiek. Daar moet je zeker niet veel geld meer in investeren. Nieuwe DDR266 modules zijn aardig prijzig, maar op een veilingsite waarvan wij de naam niet mogen noemen staan de nodige 4GB kitjes te koop (in de UK).

 

Als de schijven van de server ook zo oud zijn, dan kun je ook daar problemen gaan verwachten.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ons duidelijk en daarom vragen we ook of iemand ze toevallig heeft liggen en kan missen.

Nieuw aanschaffen is inderdaad nauwelijks nog de moeite waard, maar een nieuwe server is nog veel duurder, dus daar wachten we mee totdat deze het daadwerkelijk opgeeft.

Het risico is dat we er dan een dagje uitliggen, maar daar kunnen we mee leven.

 

Ik ga Nelix een PM sturen en om opheldering vragen, want belofte maakt schuld zei mijn moeder altijd.

 

Origineel bericht van: Kimble
Sat4all.com is NIET het eigendom van de "leden", maar van de man die het heeft gestart nu bijna 10 jaar geleden. Denk dat vele dat een beetje vergeten en het als algemeen goed zien.

Dat is niet helemaal waar. Ik ben de eigenaar nadat de oprichter sat4all in 2001 of begin 2002 (ik weet het niet eens precies meer) aan mij overgedragen heeft.

Ik heb beloofd sat4all op dezelfde wijze voort te zetten, maar de oorspronkelijke oprichter heeft over sat4all niets meer te vertellen wink

Maar je hebt wel gelijk dat sommige leden sat4all als hun eigendom zien. Soms is dat prettig, want dat zijn dan vaak heel erg betrokken leden en die zien we graag, maar soms heb je ook van die eikels die denken dat ze alles mogen en die moeten we dan helaas teleurstellen laugh

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anders moeten we met z'n allen eens kijken wat we op onze zolders aan ongebruikte apparatuur hebben liggen waar we ook geen geld meer voor hoeven hebben

Deze verkopen we dan in het forum en de opbrengsten zijn dan voor S4A

 

ik bedoel.. 'k kan het ook naar de oud-ijzer-boer brengen.. maar daar is S4A niet mee gebaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast hummiesat

Nelix is anders al zo'n 2 weken niet meer online geweest...

 

nelix (Lid #16424)

Lid

Geregistreerd op: 20/08/04 00:34

Laatst Online: 16/02/10 00:32

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij zal waarschijnlijk in Shanghai zitten.

 

Als Sat4All een weekje plat gaat, heb je na 9 maanden een Babyboom4All..... :D

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat

Als Sat4All een weekje plat gaat, heb je na 9 maanden een Babyboom4All..... :D


Dat acht ik zeer onwaarschijnlijk gezien de leeftijd van de mensen die op satdagen komen. cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: AlanS
Sat4all heeft vanwege de grote populariteit af en toe wat capaciteitsproblemen.
Omdat we de steeds groter wordende database helemaal in het geheugen willen laden omdat dit de snelheid aanzienlijk ten goede komt, moeten we het geheugen van de server uit gaan breiden.
Er zit nu 4 GB in. 4 DIMM's van 1GB. ER zijn nog twee sloten over. Deze zouden we graag gaan vullen met 2 x 2 GB.
Heeft iemand toevallig nog wat geheugen in de "rommelbak" liggen en wil daar ons en natuurlijk alle bezoekers een plezier mee doen?

Dit is wat we nodig hebben:

2 modules van 2 GB DDR266/200 registered ECC SDRAM 72-bit 184-pin gold-plated DIMMs

Er zitten nu DDR266 modules in.


Al een tijdje geleden gepost.

Hoever is het eigenlijk met dat geheugen?

.

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
We hebben van Nelix nooit meer iets vernomen. Jammer dat er tegenwoordig zo met beloften omgegaan wordt.

Ron

schandalig ,jullie zitten we scheinbaar hoog mee ,op de zaak
ligt nog een doos met oude ongebruikte geheugens laat morgen een
stagiaire de doos uitzoeken ,morgen weet ik meer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...