Ga naar inhoud


Zappen duurt soms lang.


robino

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: robino
Kun je de picons niet ergens anders opslaan.

Jawel hoor. CF kaartje kopen en plaatsen, bestaande picons
verwijderen en nieuwe set downloaden naar het CF kaartje.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

gebruik van epg via xml (rytec etc.)leidde bij mij tot radertjes en vertraging tijdens het zappen, ws omdat de HDD telkens moet opstarten.

 

 

Origineel bericht van: bigtwin
Ja, kan zeker met de 8000. Moet je bij installeren via de command promt -dest CF opgeven.

 

Dus "ipkg install -dest CF <picons die je wilt installeren>"

 

dat is een goede tip,

is je CF daarna dan direct klaar voor gebruik of moet er nog gemount worden enzo ? Zou de epg data hier ook weggeschreven kunnen worden ?

 

 

DM8000 - DM500+ - Multytenne - triax 88cm - samsung 52"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chill
gebruik van epg via xml (rytec etc.)leidde bij mij tot radertjes en vertraging tijdens het zappen, ws omdat de HDD telkens moet opstarten.


Op zich zou dit niet moeten gebeuren. Tijdens de import wordt de epg rechtstreeks ingeladen in Enigma, en daarna wordt de hdd niet meer gebruikt (tot de volgende import of export tijdens afsluiten). Alleen als je een swapfile op je harddisk hebt gemaakt (en hem ook gebruikt) zou xml-epg voor vertraging kunnen zorgen, maar meestal is zo'n swapfile niet nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik ook(gelukkig start hdd hier aardig snel op).

Heeft te maken met kanaal icoonen (picons toch?) die op hdd staan.

Als je een skin neemt zonder picons gebruik is ie snel. Of je installeerd picons op flsh ipv hdd. Maar dan is ie snel vol.

Jammer dat er geen optie is om die picons(weet exacte naam effe niet, die icoonen van zenders) op bv de aangesloen usb stiock te installeren.(althans bij installeren picons plugins had ik alleen de optie intern of hdd, terwijl er een usb stick in zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: oudeis
Origineel bericht van: chill
gebruik van epg via xml (rytec etc.)leidde bij mij tot radertjes en vertraging tijdens het zappen, ws omdat de HDD telkens moet opstarten.


Op zich zou dit niet moeten gebeuren. Tijdens de import wordt de epg rechtstreeks ingeladen in Enigma, en daarna wordt de hdd niet meer gebruikt (tot de volgende import of export tijdens afsluiten). Alleen als je een swapfile op je harddisk hebt gemaakt (en hem ook gebruikt) zou xml-epg voor vertraging kunnen zorgen, maar meestal is zo'n swapfile niet nodig.



Hoe kan ik nazien of dit inderdaad het geval is ? Ik gebruik nu geen xml import en geen picons, maar bij een kanaalwissel vindt mijn dm8000 het soms toch nodig om de harddisk op te starten... Iemand een idee hoe dit kan ? ( en vooral hoe ik er vanaf kom...)

DM8000 - DM500+ - Multytenne - triax 88cm - samsung 52"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...