Ga naar inhoud


Zappen duurt soms lang.


robino

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: chill
Hoe kan ik nazien of dit inderdaad het geval is ? Ik gebruik nu geen xml import en geen picons, maar bij een kanaalwissel vindt mijn dm8000 het soms toch nodig om de harddisk op te starten... Iemand een idee hoe dit kan ? ( en vooral hoe ik er vanaf kom...)
Het enige wat ik kan bedenken is dat Enigma op zoek gaat naar picons, en daarbij ook even op de harde schijf wil kijken.

Ik zou verwachten dat dat 1 keer gebeurt, en wel direct na het opstarten en daarna niet meer, maar wie weet vergeet Enigma af en toe iets? wink In dat geval zou je picons moeten installeren in (compact) flash, waardoor Enigma niet meer op de harddisk gaat kijken. Vergezocht, en geen idee of het echt zo werkt, maar misschien een poging waard.

Om te kijken of je een swap-file gebruikt, gebruik je het free commando:
Code:
root@bm750:~# free              total         used         free       shared      buffers  Mem:       125076       102928        22148            0          416 Swap:            0            0            0Total:       125076       102928        22148

Als er in de rij 'swap' iets anders dan 0 staat (vooral bij de kolom 'used'), dan gebruik je swap. Staat er in de kolom 'total' meer dan nul, maar 'used' is nul, dan heb je wel een swapfile, maar wordt hij op dit moment niet actief gebruikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de tip, ik heb even gekeken, maar geen swap bestand aanwezig. Het lijkt ook niet helemaal reproduceerbaar maar lijkt zich vooral voor te doen tijdens een wisseling van tuner.

 

Staat er ergens een log bestand waarin ik kan nazien wat er precies (is) gebeurt?

DM8000 - DM500+ - Multytenne - triax 88cm - samsung 52"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoe kan ik nazien of dit inderdaad het geval is ? Ik gebruik nu geen xml import en geen picons, maar bij een kanaalwissel vindt mijn dm8000 het soms toch nodig om de harddisk op te starten... Iemand een idee hoe dit kan ? ( en vooral hoe ik er vanaf kom...)



Als je een skin gebruikt die picons weergeeft dan kun je de picons wel verwijderen, maar de "skin" blijft zoeken naar picons.

Probeer eens een andere skin (zonder picons).

Of toch maar voor een paar euro's een CF kaartje kopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...