Ga naar inhoud


Problemen rebox 9000 en type harddisk


hhh

Aanbevolen berichten

In ander draadje over de rebox 9000 en opname problemen wordt een mogelijke link gelegd met de type harddisk. In mijn ontvanger zit een samsung spinpoint 500gb volgens opgave van de leverancier. Verschillende vastlopers en een aantal mislukte opnames gehad. Soms gaat het twee weken goed en dan weer een vastloper. Welke harde schijf geeft tot nu toe geen probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn schijf is ook een Samsung Spinpoint, 1TB, 32MB cache. Is een keer volledig gecrashed, totaal niet meer te benaderen. Tevens was het niet mogelijk data te recoveren. Maw: Alles kwijt.

Aan de PC gehangenen en meerder checks gedaan, niets aan de hand...

 

Nieuwe format in de Rebox van de HDD gedaan en doet het nog steeds (durf er alleen niets meer op te zetten.......).

 

Vind wel dat er van één of ander partij advies moet komen welke schijven geschikt zijn.

VU+ Duo

Dreambox 500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MyZ
Mijn schijf is ook een Samsung Spinpoint, 1TB, 32MB cache. Is een keer volledig gecrashed, totaal niet meer te benaderen. Tevens was het niet mogelijk data te recoveren. Maw: Alles kwijt.
Aan de PC gehangenen en meerder checks gedaan, niets aan de hand...

Nieuwe format in de Rebox van de HDD gedaan en doet het nog steeds (durf er alleen niets meer op te zetten.......).

Vind wel dat er van één of ander partij advies moet komen welke schijven geschikt zijn.


Maar als ik je goed begrijp was je 1TB harddisk dus niet gecrashed, want je kon m daarna gewoon weer gebruiken . . . . erg vreemd frown

Dat de Re-9000 problemen zou hebben met de verschillende merken harddisks van hetzelfde type lijkt mij ook vreemd aangezien dit tegenwoordig toch vrij standaard is.
Of je er nu een samsung, western digital of seagate inhangt van hetzelfde type zou in principe dus geen probleem kunnen zijn.
Al ik jouw probleem bekijk zou ik eerder denken aan corruptie van data door andere oorzaken.

Kan duiden op controllerprobleem of probleem met de warmte.

Ik heb zo'n geval gehad met een MyBook van Western Digital van 500GB.
Dat apparaat heeft een half jaar goed gewerkt, toen ineens niks meer kon benaderen.
Bij demontage bleek de harddisk zo heet te zijn, dat je hem bijna niet meer kon vasthouden.
Probleem van te warm worden werd in dit geval veroorzaakt door het feit dat deze Mybook geen fan aan boord heeft
en het kassie dus zn warmte niet goed kwijt kan.
Met als gevolg dat je data 'verschroeid' :D
In mijn geval betekende dat ik de harddisk kon afschrijven helaas frown


Bij de RE-9000 is mij, in de korte tijd dat ik m heb, ook al opgevallen dat het kassie best nogal wat warmte produceert.
Als die warmte niet goed wegkan doordat er vanalles op en onder staat, of dat het kassie helemaal ingebouwd is,
dan kan de interne temperatuur van de harddisk zo hoog worden dat data corrupt raakt.
De Re-9000 is natuurlijk erg stil, maar dit betekent ook dat er geen actieve koeling is.

Hierbij is het volgens mij dus belangrijk om het apparaat zo vrij mogelijk op te stellen,
zodat ie zn warmte goed kwijt kan. wink



Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een volledige crash is in mijn ogen niet een dode HDD, maar een niet meer te gebruiken HDD. Interpretatieverschilletje.

 

Weet niet waar je precies woont, maar bij mij wordt een HDD niet te warm met -4 buiten. In de slaapkamer is het (waar de box staat) gemiddeld 16/17 graden. Dan kan een HDD gewoon passief gekoeld goed functioneren.

VU+ Duo

Dreambox 500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een rare vraag, wat ik op de site van ***geen-reclame*** zie leveren hun standaard een Seagate harddisc om in te bouwen.

 

Ik zit er aan te denken binnenkort de Rebox 9000 aan te schaffen, maar gezien alle probleempjes twijfel ik nog. Ik wil gewoon een betrouwbare machine voor tv kijken, zappen en (geprogrammeerde of on the spot) opname. Ik ben geen hobby man, ding moet geinstalleerd worden en werken.

 

Heeft iemand de Rebox 9000 gekocht met bijv een 500GB Seagate harddisc erin? Wat zijn de ervaringen ermee? Betrouwbaar? Of problemen met opnames, benaderen van de harddisc etc? Bedankt voor de reacties! M.vr.gr.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Daemyon

 

Ik heb sinds oktober een Rebox met 500 Gb WD (green line) disk erin. Ik kreeg hem los erbij geleverd en heb hem zelf ingebouwd (fluitje van een cent) en geformatteerd op journaled. Tot nu toe heb ik geen problemen met mijn harddisk of de Rebox. Het gebruik dat je van de Rebox wil gaan maken komt overeen met wat ik doe, gewoon opnemen en soms twee programma's tegelijk opnemen. Met de beperkingen (die overigens alle PVR's hebben) kan ik prima leven.

 

Kortom - met deze harde schijf en de Rebox geen problemen. Ik zou naar een satboer gaan en hem de harde schijf laten inbouwen waarbij je aangeeft dat je geen problemen wil. Als het dan toch niet goed gaat met de combinatie Rebox-harde schijf kun je eenvoudig terug.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies, ik heb de mijne ook compleet gekocht, en daar zal de satboer best een tientje op gevangen hebben, maar het werkt feilloos.

Bovendien had de satboer het apparaat eerst twee dagen getest, dus dat tientje is-ie best waard.

'gewoon' kijken en opnemen gaat prima, met wat beperkingen zoals die hier en daar op dit forum al behandeld zijn.

 

het enige waar de rebox mij op teleurstelt is het feit dat hij niet goed met twee (en misschien drie, dat weet ik niet) kaarten overweg kan als die kaarten tenminste in één of twee cams zitten, twee kaarten in de conax sleuven gaat goed.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Rebox 9000 met standaard gekochte HD van 750 crashde ook een keer. Niets werkte meer!

Ik heb één dag de stroom er af gehaald, en alles werkte weer.

Ik heb opnieuw de nieuwste software er op gezet, en deze keer GEEN fabrieskreset gedaan.

Sindsdien heb ik geen problemen meer!

Volgens mij komen de problemen dus door het plaatsen van de nieuwe software.

Mijn advies: zet de software er op, doe de fabrieksreset en zet de software er nog een keer op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem met harddisk erbij gekocht. Die was al ingebouwd door rebox zelf. Het is een Samsung van 250 gigabyte.

 

Bij mij staat de ontvanger in een geheel open meubel. Niks erop. Alleen een wii ernaast op enige afstand. Het apparaat kan zijn warmte dus heel goed kwijt.

 

Ik heb tot nu weinig problemen gehad. Alleen rond de jaarwisseling mislukte een opname.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hhh
Hallo Ton
De wd green hdd die jij hebt ingebouwd is dat een hdd speciaal voor av gebruik.
Als ik op internet kijk kom ik de benaming WD av-gp tegen.


Klopt, dat is em

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerste dank voor jullie reacties!

 

De WD av-gp is dat dezelfde als de WD Caviar Green? Die zie ik wanneer ik google op WD Green

 

 

Origineel bericht van: ton2207
Origineel bericht van: hhh
Hallo Ton

De wd green hdd die jij hebt ingebouwd is dat een hdd speciaal voor av gebruik.

Als ik op internet kijk kom ik de benaming WD av-gp tegen.

 

Klopt, dat is em

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de ontvanger aanstaat en je neemt een aantal programma's op, wordt de bovenkant van de ontvanger erg warm. En je zegt bijna geen problemen met de ontvanger met samsung hdd. Dus ook geen vastlopers en dat je de box alleen kunt uitzetten met de knop op de achterkant. Vind het wel opvallend dat de gebruikers met een wd green geen problemen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MyZ
Een volledige crash is in mijn ogen niet een dode HDD, maar een niet meer te gebruiken HDD. Interpretatieverschilletje.

Weet niet waar je precies woont, maar bij mij wordt een HDD niet te warm met -4 buiten. In de slaapkamer is het (waar de box staat) gemiddeld 16/17 graden. Dan kan een HDD gewoon passief gekoeld goed functioneren.


Tja,

Hier in het zuiden ook -4 smile
Warmte is dan bij jouw niet het probleem geweest lijkt mij.

Blijft dan wel een vreemd verhaal.
Lijkt mij dan meer een hardwarematig probleem.
Maar ja hoe kom je achter de oorzaak bij zoiets wink


Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Daemyon
Misschien een rare vraag, wat ik op de site van ***geen-reclame*** zie leveren hun standaard een Seagate harddisc om in te bouwen.

Ik zit er aan te denken binnenkort de Rebox 9000 aan te schaffen, maar gezien alle probleempjes twijfel ik nog. Ik wil gewoon een betrouwbare machine voor tv kijken, zappen en (geprogrammeerde of on the spot) opname. Ik ben geen hobby man, ding moet geinstalleerd worden en werken.

Heeft iemand de Rebox 9000 gekocht met bijv een 500GB Seagate harddisc erin? Wat zijn de ervaringen ermee? Betrouwbaar? Of problemen met opnames, benaderen van de harddisc etc? Bedankt voor de reacties! M.vr.gr.


Ik heb er 2 dagen geleden een aangeschaft met een 320GB Seagate.
Helaas werkte op opnemen op HDD van het begin af aan niet, wel naar usb externe usbstick of harddisk.

Formatteren werkte bij mij ook niet.

Leverancier/winkel gaat mij een heel nieuw apparaat leveren.
Top service.

Ik raad je aan naar een winkel te gaan waar je er eerst zelf mee kan spelen, alvorens tot koop over te gaan.
Reacties op de verschillende fora zijn goed maar niet altijd representatief gezien de verschillende configuraties en versies en
gebruikersverwachtingen.

Ik denk verder dat het een Utopie is om te gaan voor een apparaat zonder problemen.
Die satellietontvangers hebben allemaal wel wat, voornamelijk software gerelateerd.

Hopelijk heb je wat aan deze info.
succes cool

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...