Ga naar inhoud


[Kabel] Caiway heeft dé oplossing voor volledig digitaal overschakelen van de kabel


Dream1975

Aanbevolen berichten

Citaat:

Volgens mij zitten UPC en Ziggo te springen om de bandbreedte

Dat dit waar is hebben sommigen hier nog niet door... Waarom denken jullie dat CaiWay momenteel nr. 1 is met doorgeven van HD kanalen?
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Misschien heb jij niet door dat dit met rechten en het business model te maken heeft en niet met techniek.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Littlesat
Waarom geeft Ziggo/UPC die niet gratis weg. Kunnen ze ook alles naar Digitaal omzetten...???

Dan lees je niet goed, Caiway bied een zenderpakket in dvb-t norm aan, zo kunnen ze met dit kastje toch de mensen bedienen die geen ingebouwde dvb-t ontvanger hebben whistle
En Ziggo heeft dat natuurlijk niet, je gaat toch geen dvb-t promoten als jezelf kabel aanbieder bent. cry


Sjaak deze snap ik even niet van je..
Waarom zou Caiway wel DVB-T via het eigen kabelnet kunnen dien en Ziggo niet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

4, bespaart nog meer ruimte smile

 

Caiway is iig wel redelijk klantvriendelijk op deze manier,

ze hadden ook kunnen zeggen: barst maar koop maar een extra dvb-c ontvanger!

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
4, bespaart nog meer ruimte smile

Caiway is iig wel redelijk klantvriendelijk op deze manier,
ze hadden ook kunnen zeggen: barst maar koop maar een extra dvb-c ontvanger!


Ehhh..... heb mijn dvb-c ontvanger nog van Casema gekregen ........!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Hoe denk je dat het zit met de beeld kwaliteit van die 16 kanalen als ze die in twee Transport Streams weten te proppen met een maximale bitrate van een kleine 32 Mbps per Transport Stream. Dat is nog slechter dan de beeldkwaliteit bij Digitenne als er sprake is van foutloze ontvangst.

32/8= 4Mbit/s.

Kwaliteit vergelijkbaar met CanalDigitaal dus. Maar ze hebben nu 21 zenders, zitten die dan in 3 frequenties of nog steeds in 2?

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
32/8= 4Mbit/s.

Kwaliteit vergelijkbaar met CanalDigitaal dus.

Dat sommetje is mij bekend, maar we hebben het waarschijnlijk wel over een variabele bitrate waarbij dan te hopen is dat het ene kanaal net even met een lagere bitrate toe kan als een ander kanaal wat meer bitrate vraagt. Voor zover mij bekend heeft Digitenne Nederland 1, 2 en 3 plus een regionaal kanaal in één Transport Stream zitten en daar was ik niet onder de indruk van de beeldkwaliteit. In het "RTL/SBS" bouquet van Digitenne zitten ook maar 5 kanalen en bij de overige twee bouquetten gaan ze naar 8 kanalen.

Nu stelt iedereen natuurlijk andere eisen aan de beeldkwaliteit en ook zal de ene MPEG encoder een betere kwaliteit weten te leveren dan de andere. Ik neem echter aan dat Caiway niet tot in de lengte van dagen met deze DVB-T noodoplossing wil blijven doorgaan, dus ik verwacht niet dat Caiway het summum aan MPEG encoders voor deze oplossing gaat aanschaffen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
32/8= 4Mbit/s.

Kwaliteit vergelijkbaar met CanalDigitaal dus.

Voor zover mij bekend heeft Digitenne Nederland 1, 2 en 3 plus een regionaal kanaal in één Transport Stream zitten en daar was ik niet onder de indruk van de beeldkwaliteit.

Dat bouquet heeft (radiozenders eraf getrokken) 13,5Mbit/s te bieden. 13,5/4=3,375Mbit/s. Da's al een trapje lager, als Caiw nu 3 frequenties met 7 zenders per stuk heeft kunnen ze maximaal ~4,5Mbit/s bieden.

Daarbij heb ik om eerlijk te zijn ook de indruk dat KPN wellicht niet de allerbeste encoders en/of instellingen heeft, van Caiw is dat niet bekend. Ik moet wel zeggen dat zeker de publieken er prima uit zien op een 32" LCD en de commerciëlen er ook best mee door kunnen. Als ik het gewoon op het oog beoordeel zonder naar bitrates en andere technisch interessante zaken te kijken. Maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van de ontvanger/TV/kijkafstand/etc.

DVB-T is hier echter een vervanger voor analoog op de slaapkamer/plee/garage/etc, en dan twijfel ik er niet aan dat het zal volstaan.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed idee. Jammer dat Ziggo dit nog niet gaat doen. Kan ik eindelijk ook eens m'n DVB-T ontvanger in m'n LCD TV gebruiken. Bij de bouw voor de Europese markt zijn ze vergeten dat je niet 2 coaxen erin kan steken. De Australische versie had deze optie dus wel. Zie foto's.

post-2848-1318260690,7023_thumb.jpg

post-2848-1318260690,9431_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ,ik heb zelf de testfase meegemaakt van Caiway daar ik in Schiedam woon.Heb zelf een panasonic plasma tv met ingebouwde dvb-t.Twee keer op de tv toets drukken en gaat van analoog over op dvb-t.Moet zeggen het signaal wat ze er toen doorheen stuurde helemaal niet slecht was,zeker beter dan digitenne en ook nog zonder storingen.Ben wel blij dat ze deze optie hebben genomen want mij scheelt het weer een extra ontvangertje in e tv-kast.

Maar ja heb ook nog de schotel en aan die kwaliteit kunnen de kabelaars toch niet tippen. smilesmilesmile

Groeten dokie

Vantage 8000s,500Gig. Tuner1 ,draaibaar Gibertini 80cm schotel met Stab h100 en Alps lmb. Tuner2 ,vaste schotel Triax 78,multifeed astra 1-2-3 en hotbird met alps lmb's via diseqc 4-1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rosalba11nl
Met veel belangstelling deze treat zitten lezen maar mis de frequentie welke caiway gebruikt voor deze dvb-t ontvanger heb zelf een tv met dvb-t tuner en wilde graag deze kanalen inlezen.
met vriendelijke groet arie maassluis.
Laat je tv zelf zoeken dan vind hij ze vanzelf. Ik heb m'n tv een tijdje geleden laten zoeken (als test) en hij vond de dvb-t signalen op 2 uhf-kanalen. Ik kijk nu weer via dvb-c (dat geeft toch een wat mooier beeld), dus ik kan de exacte frequenties niet even opzoeken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...