Ga naar inhoud


HOW TO: CCcam (2.1.1) server op een Asus WL-500(w) met DD-WRT


DRG

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

  • Reacties 100
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Pfff, tijd om naar enkele dagen de experts in te schakelen smile

 

Het lukt me op geen enkele manier om CCcam te draaien. Ik heb gedaan zoals in de handleiding staat.

Precies zo geformateerde USB stick, de juiste DD-wrt erop gezet en veel gegoogled.

 

Nu loop ik tegen het vervelende probleem aan dat CCcam gewoon niet compileerd.

Met de CCcam uit de rar, kan ik niet gewoon ./CCcam intypen en dat dan CCcam start. Ik krijg de melding: -sh: ./CCcam: not found

 

Terwijl ik uiteraard op de goede map zit!

Allemaal erg vreemd dus. Volgens mij gaat er iets heel simpels mis. Op Ubuntu werkt het allemaal wel gewoon. Moet ik wat aanvullende libs hebben? Optware is wel geinstalleerd. Wie helpt me uit de brand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

doe eens ./CCcam en dan niet enter maar op de tab toets drukken? Soms heeft de CCcam een extensie die aangeeft voor welke architectuur hij gebruikt kan worden.

 

Dus voor jouw wl500 zou het dan ./CCcam.arm kunnen zijn.

 

als dat het probleem niet is, wellicht heeft jouw CCcam excutable niet het executable bit gezet, dan mag je die niet starten. Dat is op te lossen door chmod +x ./CCcam te doen.

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik heb eens even in die zip gekeken, je hoeft niets te compileren, alles staat er in als je het uitpakt.

 

wat gebeurt er als je /mnt/jffs/bin/CCcam invult, werkt het dan wel?

 

Uitgaande dat je het allemaal zo hebt gedaan als in de startpost dan zou dit moeten werken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chefke
oke, ga ik dat nog even proberen (en waarschijnlijk dus klooien in het script). Ik houd jullie op de hoogte.


Ik heb de foutmelding te pakken:

Het volgende (afkomstig uit het script) commando voor ik uit:
/mnt/jffs/ld.so.1 /mnt/jffs/lib /mnt/jffs/bin/CCcam -v -C /mnt/jffs/etc/CCcam.cfg &

levert een foutmelding op aangaande de libraries:
/mnt/jffs/lib: error while loading shared libraries: /mnt/jffs/lib: cannot read file data: Error 21

Als ik dit toevoeg: --library-path krijg ik de foutmelding:
[1] - Bus error /jffs/ld.so.1 --library-path /jffs/lib /jffs/bin/CCcam -v -C /jffs/etc/CCcam.cfg


Enig idee hoe dit kan? Alvast bedankt voor jullie snelle reacties!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aardbeì
geen idee eerlijk gezegd, even 1 eerste vraag, je werkt met een asus wl500?


mvrgr


Ja een Asus WL-500W, zou moeten kunnen toch?
Ben nu even bezig om uit te zoeken welke usb drivers horen bij de Omnikey Cardman 1021.
Link naar reactie
Delen op andere sites

moet kunnen ja, juiste dd-wrt versie erin, en die bestanden uit de 1e post, dan zou je niet de foutmelding mogen krijgen die je krijgt.

 

wellicht filesystem op je usb-stick niet helemaal lekker?

 

hopelijk leest er verder weer een ux-man mee, want ik heb die wl500 wel aan de praat gekregen, zag dat je mis zat door CCcam te proberen ipv cccam.sh maar verder diepgravend met linux helpen, poeh

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel bedankt! Er gaat volgens mij inderdaad in het besturingssysteem iets niet lekker. Alles (3x) exact gedaan zoals in de post hiervoor. 4x USB geformatteerd (Ext3 --> kan geen probleem zijn toch?), 30/30/30 al 2x gedaan. Tomato geprobeerd, Oleg --> mocht allemaal niet baten. Overigens zegt Dmesg dat voor de cardman de FTDI drivers perfect werken.

Hopelijk kan iemand me verder helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chefke
Overigens zegt Dmesg dat voor de cardman de FTDI drivers perfect werken.
Hopelijk kan iemand me verder helpen!


Klopt dat de FTDI drivers werken maar je hebt de PC-SC drivers en modules nodig.
Dit gaat niet lukken, voor deze kernel zijn ze er ,zover ik weet, niet.

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo,

 

Ik ben zinnens mij dit apparaatje (Asus WL-500gP V2) samen met een smargo reader aan te schaffen, alvorens het te bestellen wou ik toch nog even navragen of ik hier niets verkeerd bestel,

Ik zou er graag Oscam op draaien met een Tv Vlaanderen kaart, of is Cccam beter, ik heb geen ervaring met Cccam wel met Oscam.

Moet ik ivm de smargo op bepaalde zaken letten, type?

Ik vernam dat er smargo's op het net beschikbaar zijn van chinese makelij en die zouden niet deugen, hoe kan ik dit vermijden te kopen?

 

Alvast bedankt, Groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...