Ga naar inhoud


Hulp gezocht bij het zelf maken van een vga/scart kabel


Pietwiet

Aanbevolen berichten

Ik wil een bestaande vga kabel aan een kant voorzien van een scart connector om mijn laptop (met alleen een vga aansluiting) op mijn lcd televisie (zonder vga aansluiting)te kunnen aansluiten Welke punten van de vga connector moet ik dan met de scart connector verbinden

 

m.v.g. PW

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit gaat niet zomaar, er zijn teveel haken en ogen om dit aan elkaar te knopen.

 

De sync signalen geeft de laptop anders uit dan de TV aan kan, tevens is de beeldfrequentie anders.

 

Met een converter zijn de sync signalen wel te combineren.

 

Eenvoudiger is het om een VGA /RGB video converter te gebruiken.

 

pc-notebook-vga-to-av-s-video-tv-p287.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Realiseer je wel, dat het oplossend vermogen van een standaard toestel t.o.v. een vga monitar beperkt is, en dat het resultaat waarschijnlijk uitloopt op een teleurstelling.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Realiseer je wel, dat het oplossend vermogen van een standaard toestel t.o.v. een vga monitar beperkt is, en dat het resultaat waarschijnlijk uitloopt op een teleurstelling.


Inderdaad, alleen bruikbaar om een video te bekijken, het bureaublad bv ziet er niet uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, er zijn mensen, die zo'n converter zelf kunnen maken.

Gezien je vraag, moet ik haast concluderen, dat jij daarmee moeite zult hebben.

 

Wanneer je flightsimulator gaat doorzetten op rgb consumenten beeldscherm zul je de instrumenten niet kunnen aflezen, daarvoor is de definitie te laag.

 

Ook dient je laptop videokaart de mogelijkheid te hebben, om naar 50 Hz. rasterfrequentie om te schakelen.

 

Een schakeling kan je onder meer >hier< vinden.

 

En pas op, een foutje in je converter en (de vga uitgang van) je laptop kon wel eens sneuvelen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Veel succes, laat even weten hoe het is afgelopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

jaren geleden had ik hier een 'Trust Televiewer' voor..

VGA in en Video (CVBS/RGB) uit.

 

ben geen fan van het merk, maar het werkte prima. en is hier goed voor.. weet niet zeker meer of hier een scart aansluiting opzat, maar anders een scart-blokje met 3 van die tulp pluggen erop, en dan zal het werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...