Ga naar inhoud


vele vragen bij de aanschaf van een satelietschotel,


Gast lece

Aanbevolen berichten

Nu nog wonende in Nld maar in de toekomst van plan om op het spaanse achterland te gaan wonen.

Voor ontvangst van Internet, TV en telefoon ben ik bij "Astra2connect" uitgekomen.

De Spaanse verkoper bied mij een 120cm Newtec schotel aan welke volgens hem de enige fabrikant is voor de technologie van "Astra2connect" (Astra 23) met vrije zenders van canaldigital.

Om van Nld- en NLD comm.zenders gebruik te kunnen maken was mijn voorstel om hier in Nld zelf een decoder aan te schaffen met een daarbij gekozen abonement.

Nu biedt de verkoper mij hetvolgende aan

"LNB-Quad" (hiervoor zelf gekozen)

maar daarnaast biedt hij mij nog een basis decoder aan die volgens hem geen HD/HMDI aansluiting heeft maar een enkele scartuitgang. terwijl de verkoper weet dat ik in de toekomst HD TV wil dus nu een decoder nodig heb met zowel Scart uitgang(en) en HMDI.

VRAAG: zijn er 2 decoders nodig voor de werking van Internet en TV? of....

 

Mijn volgende vragen zijn

Wie heeft er ervaring met TV/internet/telefoon per sateliet

Wat heb ik echt nodig bij aanschaf?

Waar moet ik op letten bij aanschaf?

Wat vinden jullie van de HUMAX 1Cord HD PVR Twin 500GB decoder.

 

Hopelijk dat een van jullie mij kan helpen want deze leek weet het niet meer

In afwachting

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Lece

 

Omdat ik op basis van je tekst niet direct je achtergrondkennis kan inschatten, even de volgende (mogelijk domme) vraag:

Heeft de verkoper bedacht dat je twee-weg satelliet nodig hebt of jij zelf?

Bijvoorbeeld: ik heb tijden geleden eens naar tweeweg satelliet gekeken, maar toen kostte het nog bijna € 100/maand. Geen idee wat het nu is, maar voor veel mensen veel te duur. Uit je tekst ga ik er van uit dat je geen (bekabelde) telefoon binnen krijgt, maar heb je wel dekking op je draadloze telefoon? Zo ja, dan is het waarschijnlijk veel eenvoudiger om TV via de schotel te doen (maar dan gewoon een éénweg schotel) en voor internet/telefoon een draadloos abonnement te nemen. Zelfs in achterland Spanje is er toch wel dekking, of heb ik dat mis? Draadloos internet/telefoon zijn vele bekende aanbieders van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...