Ga naar inhoud


Een goede kabel tussen de ontvanger en de CAI WCD


JeWeetWelWie

Aanbevolen berichten

In mijn Brusselse optrekje heb ik nogal last van storingen in de lagere frequenties (180-300MHz). Op de hogere frequenties is het beeld wel redelijk.

 

Dit komt omdat er her en der nogal wat dingen een behoorlijke straling afgeven. Ik heb daar helaas geen invloed op. (router van de buren, alarminstallaties etc.)

 

Ik moet mijn kabel in alle bochten wringen en vasthouen en dan nog is het beeld op, zijn zachtst gezegd, beroerd.

 

Nu is dit niet het meest luxe kabeltje. Zo zijn de connectors niet goed afgeschermd.

 

Wie weet er een betere kabel met betere connectoren?

 

(Sorry dat ik het hier geplaatst heb, maar ik kon geen betere plek vinden)

Link naar reactie
Delen op andere sites


er zijn al heel wat kabeltjes de revue gepasseerd

de demping en afscherming is van menigeen bekend (zie koka en van belden) en in het sub-forum schotelpark te vinden

 

(een haakse connector is ook al eenS gemeten qua demping, niet goed)

 

je moet je kabel niet in allerlei bochten wringen, de meeste coax van betere kwaliteit mag een bochtstraal hebben van 6cm en niet minder (kabelbreuk risico en vervorming middenkern)

 

natuurlijk zijn er ook die het "zogenaamd met prikkeldraad" nog voor elkaar krijgen, maar die discussies kun je beter nalezen en niet opnieuw starten.

 

het kan natuurlijk ook zijn dat de huisinstallatie, dus tot aan jouw CAI wandcontactdoos slecht is aangelegd (evenwel ook met slechte bedrading en verbindingen) dat zul je moeten aankaarten bij huisbaas / Vve / Kabelprovider {men kan dat ook laten doormeten}

 

ik zou beginnen met een goede kabel en connectors zoals ze ook bij satelliet installaties gebruikt worden

hirschmann koka 799

en kijken naar plaatjes over het correct strippen van kabel en connectors strippen kabel

 

veel succes

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak(k), hennep of nylon... :D

maar de strekking was duidelijk

 

over lussen gesproken

velen draaien het teveel aan kabellengte OP in een rol

dus een lus/spoel/rol dus een inductie gevoelig stoor bronnetje zelf gemaakt

 

doe het eens voor de grap (heb het zelf ook getest verleden jaar)

 

maak een lus/spoel/rol met coax kabel

en beweeg met je mobieltje er eens heen richting centrum rol/spoel/lus

 

dan zie je beeld "realtime" verschieten (indien niet goed afgeschermde coax kabel)

 

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voeding van mijn laptop kan trouwens ook een aardige storing veroorzaken.

 

Ik heb gewoon erg veel last van stralingsbronnen. Mijn gettoblaster kan ook geen normale FM-zender ontvangen. (Via de antenne dus) Het is één hoop storing met 60% ontvangst. (Drie van de 5 ledjes).

 

Zou het kunnen helpen om de nieuw aan te schaffen coaxkabel in een koperen pijp te stoppen en deze aan randaarde te leggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

de afscherming van Hirschmann koka799 of Belden H125 is goed genoeg tegen stoorinvloeden,

als je stekkers er op een bedroevende manier aan vast gezet zijn (of zelfs van slechte kwaliteit) kun je juist over die stekkers de gettoblaster en overige zien storen

 

ook je wandkontaktdoos eens openen en kijken of daar de aard-mantel van de coax van cai wel degelijk contact maakt kan helpen.

 

gewoon netjes aansluiten

 

of je nog wel fm in brussel hebt?

 

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben naar de 'betere' hifi zaak geweest en dar heb ik een Class A Profigold 99,96% kabel gekocht. Deze heeft vergulde connectoren. En inderdaad ze zijn niet haaks.

 

De portemonee moest wel 'even open' en toen ik hem aangesloten had, merkte ik het veschil. Alle zenders zijn nu spatzuiver. Dat een kabeltje van 2m zoveel verschil kon maken had ik niet gedacht.

 

Ik zal eens een DBOX meenemen en kijken of ik hier ook digitale zenders kan ontvangen. Die zitten hier ook op de kabel (VOO)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...