Ga naar inhoud


[ASTON DUAL] Aston 1.07 reset spontaan naar eerdere firmware?!?


Gast uplink

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

De Mediaguard(laatste versie met wereldbol) veroorzaakte steeds weer vastlopers i.c.m. mijn Homecast HS 8100 Benelux-versie.

Daardoor in dec. jl. een Aston 1.07 aangeschaft en meteen laten updaten van versie 2.22 naar 2.23.

Werkt sindsdien naar behoren maar wie schetst mijn verbazing toen ik gisteren opeens bemerkte dat de Aston weer "teruggesprongen" is naar firmware 2.22!

 

Is dit een bekend euvel en zo ja heeft het zin het updaten opnieuw te laten uitvoeren?

 

Bedankt voor jullie reactie(s)!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

In deze vorm heb ik hem nog niet gehoord, maar het is wel bekend dat de Aston CI's soms terugspringen naar de "factory software".

Bij de oudere modellen was dit sw 07, waardoor de functionaliteit sterk beperkt werd.

 

Doordat jouw CI terugspringt naar SW 22, zal je daardoor in de praktijk in ieder geval kunnen blijven kijken.

Wanneer je problemen hebt met zappen, of met sommige zenders, zal je even terug moeten naar je handelaar.

 

Het terugspringen naar de uitleverings toestand komt incidenteel voor, en schijnt op te treden met sommige ontvangers en/of software. De oorzaak zal vermoedelijk gezocht moeten worden in (voedings)spannings problemen of stoor impulsen.

 

Een oplossing is mij niet bekend.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zou standte pede retour naar de winkel gaan... waar ook de nieuwste firmware erop gekomen is

een firmware flash is niet van zelf reversibel

 

misschien heb je wel een noname doosje met een namaak sticker gekregen en is het geen origineel (ofschoon dat maar een vermoeden is) en dan nog is het de eerste keer dat ik zoiets lees

 

op elke aankoop heb je recht van reclame en garantie.

ciao

 

 

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lees bijvoorbeeld >deze< threat maar eens door, je komt er zelf ook in voor!

 

Maar er zijn veel meer threads, waarin aangegeven wordt dat die CI terugvalt op zijn "native" software versie.

 

Alleen grappig, dat de recente modulen "native" sw 22 hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie snelle antwoorden!

Tja, wat nu te doen, hè?

Ik weet het weer eens niet met dat grote waterhoofd van me temeer daar ***geen-reclame***/HC zelf ook steeds tegenstrijdige informatie verstrekt over welke modules onberispelijk functioneren in de 8100.

Op de eigen site wordt de Aston 2.23 (!) de hemel ingeprezen maar op het HC-forum daarentegen afgeraden.

 

Mijn laatste vraag (van vandaag): heeft iemand ervaring met de eigen Homecast- Ci. (decoderen functioneert, geen vastlopers?)

 

Nogmaals bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist geheugenverlies sick

bijna 22000 berichten kun je niet allemaal onthouden, toch?

 

maar ook daar gaat het mede over of je daar voor moet betalen en/of het een hardwarefout is

 

maar daar heb je @uplink nu even niets aan.

er zijn wel degelijk alternatieve cams te vinden die het beter doen

misschien is dan dat als voorstel met je leverancier om een ruil te doen.

ciao

 

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb inderdaad ook iets gelezen hierover.

Er zijn nu 2 soorten kaarten in omloop. De oude kaart die (voornamelijk vanuit versie 2.18) terugspringt naar versie 1.03. En de nieuwe kaart die terugspringt naar versie 2.19 (=2.18) of 2.22.

Helaas heb ik de oude kaart die is teruggegaan naar versie 1.03 en zo goed als onbruikbaar nu.

Is er iemand in de (ruime) omgeving van Breda die deze voor mij kan/ wil updaten? Ik heb nog een kaart op 2.14 en die doet het nog wel.

Maar als ik dan toch ga updaten dan maar gelijk allebei smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
u
de CI update je per OTA / dus afstemmen op de juiste transponder
ciao


Helaas dat werkt al een paar jaar niet meer, andere opties iemand zoeken je dealer of zo met een Topfield in de 5000 serie PVR opsturen naar Aston France na per mail contact te hebben gehad of de Nederlandse importeur. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zou misschien kontakt kunnen opnemen met de importeur.

Die zit volgens mij in Eindhoven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Blizzard

Mijn lokale dealer kan het niet. frown


Maar je dealer kunt natuurlijk wel contact opnemen met de importeur in Eindhoven dat jij of hij hem opstuurt.
Uiteraard mits er niemand reageert uit de buurt van Breda die je helpen kan. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En zover ligt Eindhoven niet van Breda af.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...