Ga naar inhoud


HD receiver Rebox of Vantage?


Fusionfreak

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Heb sinds kort een HD tv van Philips en wil overstappen van analoog kabel naar sateliet. Heb even wat rond gekeken op dit forum ,en ben aan het uitzoeken welke decoder ik het beste kan kopen. MIjn keuze valt in eerste instantie op deze twee merken Rebox en Vantage. Maar mischien zijn er ook andere merken die ik eens nader zou kunnen onderzoeken. Graag mening en advies.

 

Mijn wensen zijn als volgt.

 

HD ontvangst mogelijkheid

Geen ingebouwde harde schijf (neem eigenlijk nooit iets op)

Twin tuner

Canal digital gecertificeerd

Snelle zapper, dat vind ik zeer belangrijk

Goed uitgevoerde afstandsbediening (dus geen goedkoop plastic geval)

EPG, maar is niet persé een verreiste.

 

Bij het zender pakket van canal digitaal wil ik het family pakket en voor 5 euro extra het HD pakket afnemen, de rest van de zenderpakketen heeft niet mijn interesse.

 

Als schotel wil ik een formaat tussen de 70 en 80 cm gebruiken daar ik graag ook onder mindere weersomstandigheden ontvangst wil houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Fusionfreak
Mijn wensen zijn als volgt.

HD ontvangst mogelijkheid
Geen ingebouwde harde schijf (neem eigenlijk nooit iets op)
Twin tuner
Canal digital gecertificeerd
Snelle zapper, dat vind ik zeer belangrijk
Goed uitgevoerde afstandsbediening (dus geen goedkoop plastic geval)
EPG, maar is niet persé een verreiste.

Wat betreft je wensen :
- 'Canal digital gecertificeerd' beperkt de keuze aanzienlijk en ook de gebruiksmogelijkheden.
- Waarom een Twin tuner wens als je nooit wat opneemt ?
- Voor de afstandsbediening is altijd een universele te gebruiken (b.v. Logitech Harmony).
- EPG hebben ze (sinds CD eindelijk geswitched is) allemaal wel.

Heb zelf een Azbox HD Elite met USB HDD (voornamelijk voor Mediaplayer mogelijkheden) en Harmony afstandsbediening. Snelle zapper wil ik het niet noemen, maar dat is persoonlijk en vrijwel altijd een probleem met digitaal kijken. En ook is van deze de firmware nog niet optimaal, maar zeker een optie gezien je wensen. Deze is ook twin tuner uitvoeren te verkrijgen als HD Premium+ met ingebouwde HDD.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom wil je een twin tuner als je toch niets wilt opnemen? Een single HD tuner is dan meer dan voldoende.

 

Ik denk dat ik in jouw geval zou gaan voor een HD smartpack van CanalDigitaal met een triplesat erbij (ontvang je namelijk ook de BBC en ITV zenders). Het geheel wordt dan ook netjes voor je geïnstalleerd en uitgericht. Familiepakket + HD is een prima combinatie, voor nog geen € 20 een hele hoop zenders en een groot aanbod van HD zenders.

 

Snelle zapper is relatief - elke tuner met digitale TV heeft wel enige tijd nodig voor het omschakelen (meestal zo rond de 1 à 2 seconden).

 

EPG wordt door CD aan gewerkt en zou bij elke gecertificeerde box moeten werken.

 

Afstandsbedieningen zijn persoonlijk. Waarom investeer je niet in een universele afstandsbediening van Logitech?

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fusionfreak
Hallo
Mijn wensen zijn als volgt.
HD ontvangst mogelijkheid
Geen ingebouwde harde schijf (neem eigenlijk nooit iets op)
Twin tuner
Canal digital gecertificeerd
Snelle zapper, dat vind ik zeer belangrijk
Goed uitgevoerde afstandsbediening (dus geen goedkoop plastic geval)
EPG, maar is niet persé een verreiste.


ook hier vraagteken bij twin tuner als je toch nooit opneemt
want dan is binnenkort nog een leuke receiver voor het overwegen

de VU+ solo zou rond de 200 euro moeten kosten

maar ik heb bij jou twee suggesties, eerder een voorkeur voor vantage als ik kijk wat ie kan en wie hem maakt.

ciao

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de eerste antwoorden, de reden waarom ik een twin tuner wil hebben is dat ik soms naar twee programma's gelijktijdig wil kunnen kijken (PIP functie) eerste gebruikte ik daar een oude videorecorder voor als tweede tuner, maar als de digitale HD ontvanger twee tuners aan boord heeft scheelt dat weer een extra video, ja toch! (:D)

Ik zal die Azbox die hier genoemd wordt eens nader onderzoeken, het budget mag tot 350 tot 400 euro gaan voor de ontvanger.

 

 

Citaat tekst ton2207..

 

Afstandsbedieningen zijn persoonlijk. Waarom investeer je niet in een universele afstandsbediening van Logitech?

 

Ik heb deze afstandsbediening wel eens gezien, niet dat Logitech nou mijn merk is, maar als deze echt zo goed is als beweerd wil ik 'm zeker eens overwegen, temeer dat Logitech niet goed geld terug garanmtie heeft (jammer dat dit niet voor ontvangers geldt) Corrigeer me als dit niet zo is. wink

 

Maar voordat ik een schotel kan (lees mag) plaatsen moet ik eerst toestemming krijgen van mijn woningstichting (mogen ze in principe niet weigeren)

Intussen struin ik de forums af naar info en gebruikers ervaringen van kenners en echte satelliet fetisjisten. smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fusionfreak
de reden waarom ik een twin tuner wil hebben is dat ik soms naar twee programma's gelijktijdig wil kunnen kijken (PIP functie)

Ik denk niet dat dat gaat lukken. Er moet dan namelijk verschillend beeld op verschillende uitgangen staan.

AZBoxHD : 19.2 - 23.5 - 28.2 (T55)

DSR2210 : 19.2 - 28.2

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jap
Origineel bericht van: Fusionfreak
de reden waarom ik een twin tuner wil hebben is dat ik soms naar twee programma's gelijktijdig wil kunnen kijken (PIP functie)

Ik denk niet dat dat gaat lukken. Er moet dan namelijk verschillend beeld op verschillende uitgangen staan.


Ik heb bij iemand gezien waarbij dat wel werkt, sommige (de betere)decoders hebben een PIP functie net als bij de wat betere televisie's.

Zoals de Rebox 8000 die mijn interesse heeft.

Satelliet High Definition Twin Tuner met eSATA aansluiting
H.264/MPEG4 – HD/SD
2x DVB-S2 Twin Tuner
Embedded Linux OS, dus zeer krachtig en flexibel
Time Shifting met externe Harde Schijf (eSATA)
Opnemen en afspelen met externe Harde Schijf (eSATA) of USB stick (FAT32) of USB 2.0 externe harde schijf
Wit VFD alphanumeriek display
MediaHighway EPG
CDS/TVV FastScan
Blind Scan
Automatische Scan
DiVX ondersteuning
2 x interne kaartlezers
2 x Common Interface sloten
2 x USB 2.0 (voor en achter)
1 x HDMI uitgangang
1 x Ethernet aansluiting
Component aansluiting (ypBpR)
Universele programmeerbare afstandsbediening (TV/STB/DVD)
1 Watt stand-by stroomverbruik
2 x HD service opnemen, 1 x HD service live bekijken en 1 x HD service
Picture in Picture tegelijkertijd en Split Screen
Nederlandse handleiding, menu, software, garantie en support
Afmetingen (bxhxd): 340mm x 60mm x 230mm
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jap
Klopt, je hebt gelijk. Zolang de box pip ondersteund is het goed. Maar om daar nu je box op te selecteren...


Maak wel deel uit van de selectie, maar is die Rebox 8000 ook canal digital gecertificeerd, kan er niet echt info over vinden? Wel is de Rebox 4000 (single tuner canal digitaal)
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Rebox 8000 is technishc gelijk aan de 9000, alleen zonder interne harde schijf. Deze heeft dus ook PIP.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk goed, of zo'n ontvanger met PIP functie ook dubbel kan decoderen. Anders zit je zelfs met twee tunners nog in de problemen, als je twee zenders tegelijk wil kijken van Canal Digitaal.

 

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: exciter
Kijk goed, of zo'n ontvanger met PIP functie ook dubbel kan decoderen. Anders zit je zelfs met twee tunners nog in de problemen, als je twee zenders tegelijk wil kijken van Canal Digitaal.

Ik lees dat pip niet makkelijk gaat, maar welke HD ontvanger zou ik dan buiten de pip functie om wel kunnen overwegen? Ik zie steeds meer HD beren op de weg verschijnen. confused

Wat ik nog stees niet goed begrijp is die canal digitaal certificatie, dat betekend dat alle HD ontvangers die dit niet hebben ongeschikt zouden zijn.

Ik zal die wens of eis om PIP te kunnen gebruiken laten varen, maar verder wil ik wel aan mijn wensen van de openingspost blijven vasthouden.

Om eerlijk te zijn wil ik geen uren per dag bezig zijn met instellingen en updates uitvoeren alvorens ik normaal satellietbeeld te zien krijg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb zo'n rebox twin tuner en de pip gaat prima.

je moet dan wel een dubbele coax leggen naar je box en niet 'doorlussen'.

je kunt zelfs twee beelden naast elkaar even groot op het scherm krijgen (split screen), uiteraard wel met maar één geluidsweergave.

 

sommigen melden hier op 't forum wat problemen met pip in combinatie met twee hd-zenders, ik heb ze zelf nog niet gehad.

 

en inderdaad moet de decoder dubbel kunnen decoderen, dat werkt goed.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
ik heb zo'n rebox twin tuner en de pip gaat prima.
je moet dan wel een dubbele coax leggen naar je box en niet 'doorlussen'.
je kunt zelfs twee beelden naast elkaar even groot op het scherm krijgen (split screen), uiteraard wel met maar één geluidsweergave.

sommigen melden hier op 't forum wat problemen met pip in combinatie met twee hd-zenders, ik heb ze zelf nog niet gehad.

en inderdaad moet de decoder dubbel kunnen decoderen, dat werkt goed.

dit hang dan ook weer in grotemate van de cam af die je gebruikt moet dus een dualcam zijn

Rienk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...