Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit HD Olympische spelen?


Gast Satter020

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv
In ieder geval zijn de satelliet kijkers hier in het voordeel.
Zij kunnen uitwijken naar de overige europese HD uitzendingen.

Kabelkijkers kunnen toch ook naar Eurosport in HD kijken?
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

CD kan hier niets aan doen. De oorzaak ligt bij gepruts van NPO. zie onderstaande dat ik op een andere tv-gelieerde site vond:

 

De schaatswedstrijden op de Olympische Spelen blijven op Nederland1 HD in opgewaard SD (SD+) worden uitgezonden. Dat blijkt uit uitlatingen van Gerard Dielessen, CEO bij de NOS, via Twitter. "Gaat helaas niet lukken vanwege de sd camera's met Ned beelden die door de dirtyfeed worden geschakeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

NPO moet zich een voorbeeld nemen aan ZDF en ARD.

Superbeeld en zelfs in DD5.1.

Op dit moment Biathlon aan het kijken.

Ik kan je zeggen angstaanjagend echt. Je hoort zelfs exact achter je de kogels de schietscijf raken.Alsof je letterlijk tussen schutter en het doel staat.

Zo hoort het te zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satchmo
CD kan hier niets aan doen. De oorzaak ligt bij gepruts van NPO. zie onderstaande dat ik op een andere tv-gelieerde site vond:

De schaatswedstrijden op de Olympische Spelen blijven op Nederland1 HD in opgewaard SD (SD+) worden uitgezonden. Dat blijkt uit uitlatingen van Gerard Dielessen, CEO bij de NOS, via Twitter. "Gaat helaas niet lukken vanwege de sd camera's met Ned beelden die door de dirtyfeed worden geschakeld

Misschien als alle sat4allers die graag naar sport kijken een paar euro in een donatiepotje doen de NOS een HD camcordertje kan kopen voor de Nederlandse bijdrage, zodat het schaatsen (waar het zover ik begrijp om gaat) dan in HD doorgegeven kan worden.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: trinity1
Je hoort zelfs exact achter je de kogels de schietschijf raken.Alsof je letterlijk tussen schutter en het doel staat.Zo hoort het te zijn.

Ben zelf sportschutter. Zo hoort het niet te zijn eek

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het signaal dat van mijn Rebox 9000HD komt is toch gewoon 576p, zegt mijn DVDO scaler!

Dus het IS niet eens geupscaled!

Echte HD kanalen zien er prima uit hier (1080i), de Rebox schakelt hier niet eens op...

En het blokt nog bij een ander camerastandpunt ook.

Er staat trouwens niet eens HD in beeld op Astra 3...

Hebben we deze zooi aan CD te danken of aan de NOS ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vGnp
Origineel bericht van: trinity1
Je hoort zelfs exact achter je de kogels de schietschijf raken.Alsof je letterlijk tussen schutter en het doel staat.Zo hoort het te zijn.

Ben zelf sportschutter. Zo hoort het niet te zijn eek

vGnp


Natuurlijk wel.

Dit is vanuit het camera-standpunt gezien. Je kijkt naar de schutter en hij richt naar de schietschijf die voor de kijker zich dan rechtsachter bevindt. Je hoort de treffer dan ook in de rechterachterspeaker.
Sterker nog: als je goed luister hoort je zelfs het verschil tussen het schot in de frontspeaker en de treffer in de rechterachterspeaker.
Het geluid wordt dus perfect afgemixt.

precies zoals het hoort te zijn laughlaugh

grtzz trinity

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je hoort is heel leuk, maar Alsof je letterlijk tussen schutter en het doel staat.Zo hoort het te zijn

wordt bij ons op de club niet echt gewaardeerd, geloof me maar.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of ik kan je niet volgen of je begrijpt me niet. confused

Als eens naar biathlon op tv gekeken???????

Kijk er eens naar dan begrijp je hopelijk wat ik bedoel.

 

Nog een voorbeeldje.

Als je naar het rodelen kijkt en de camera staat in de richting van de finish dan hoor je de rodelaar vanuit de achterspeakers aankomen en kan schiet hij door het beeld.

 

Nogmaals je moet dan wel naar de spelen kijken op ZDF HD waar in DD5.1 wordt uitgezonden.

Anders hoor je dit soort dingen natuurlijk niet.

 

grtzzz Trinity

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: satchmo
CD kan hier niets aan doen. De oorzaak ligt bij gepruts van NPO. zie onderstaande dat ik op een andere tv-gelieerde site vond:

De schaatswedstrijden op de Olympische Spelen blijven op Nederland1 HD in opgewaard SD (SD+) worden uitgezonden. Dat blijkt uit uitlatingen van Gerard Dielessen, CEO bij de NOS, via Twitter. "Gaat helaas niet lukken vanwege de sd camera's met Ned beelden die door de dirtyfeed worden geschakeld

Misschien als alle sat4allers die graag naar sport kijken een paar euro in een donatiepotje doen de NOS een HD camcordertje kan kopen voor de Nederlandse bijdrage, zodat het schaatsen (waar het zover ik begrijp om gaat) dan in HD doorgegeven kan worden.


Misschien kunnen ze beter eens kritisch kijken naar hun begroting en onze (publieke) middelen inzetten waarvoor ze bedoeld zijn. Dus geen torenhoge salarissen voor dubieuze presentatoren en programmamakers maar goed materiaal en hoogwaardige uitzendingen.

DM8000 - DM500+ - Multytenne - triax 88cm - samsung 52"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Eurosport zijn de volgende afstanden wél in (native) HD (en live) te zien:

 

Nacht van maandag (15-02) op dinsdag (16-02), vanaf 00:15 -> 500 m. mannen

Dinsdagavond (16-02), vanaf 23:30 -> 500 m. vrouwen

Nacht van woensdag (17-02) op donderdag (18-02), vanaf 01:00 ->1000 m. mannen

Nacht van zaterdag (20-02) op zondag (21-02), vanaf 01:15 -> 1500 m. mannen

Nacht van zondag (21-02) op maandag (22-02), vanaf 00:45 -> 1500 m. vrouwen

Woensdagavond (24-02), vanaf 23:00 -> 5 km. vrouwen

 

Let op: ’t is onder (enig) voorbehoud. Volg ons op Twitter: EurosportNLBE!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit is het antwoord van de NOS

 

Beste,Kijker,

De sporten die de NOS één-op-één live uitzendt, zijn in zogeheten ‘hoge definitie ‘ kwaliteit (HD). Echter, voor wat betreft het schaatsen ligt de situatie iets anders. Bij het schaatsen doet de NOS namelijk veel meer dan alleen maar het live-signaal van de wedstrijdbeelden - dat voor alle landen in de wereld hetzelfde is - één-op-één uitzenden.

De NOS maakt, zoals altijd rondom het schaatsen, een eigen programma in Vancouver. Met eigen beelden om het ‘Nederlandse’ element te kunnen benadrukken. Bijvoorbeeld de sprint van Sven Kramer naar de tribune, de Nederlandse schaatsers die zich opwarmen, de beelden van de koninklijke familie op de tribune, maar ook de presentatie en analyses van Mart Smeets in de studio zijn voorbeelden van extra’s die de NOS speciaal voor de Nederlandse televisiekijkers maakt. Juist dergelijke additionele beelden zijn kenmerkend voor de wijze waarop de NOS het schaatsen in beeld brengt.

Om deze Oranjegetinte extra’s te kunnen toevoegen aan de ‘gewone’ wedstrijdbeelden van het schaatsen, heeft de NOS zes extra camera’s langs de baan geplaatst en een studio in de schaatshal in Vancouver. Deze extra beelden die de NOS maakt, zijn in zogenoemde ‘standard definitie’ kwaliteit (SD). Dat heeft alles te maken met het feit dat we de camera’s en bijbehorende faciliteiten al een jaar geleden hebben moeten bestellen, toen nog niet bekend was dat de internationale wedstrijdbeelden in HD zouden worden geproduceerd. Tot eind vorig jaar hebben we pogingen ondernomen om alsnog over te stappen naar HD, maar dat bleek vanwege logistieke en technische redenen helaas niet meer mogelijk. Het eigen programma komt in zijn geheel in SD naar Nederland en wordt in Hilversum opgewaardeerd naar een kwaliteit die HD benadert, ook wel SD+ genoemd. Dit is weliswaar betere kwaliteit is dan "gewoon" SD, maar minder dan full (native) HD.

 

Met vriendelijke groet,

Meta Beverwijk

 

NOS Publieksvoorlichting

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...