Ga naar inhoud


Beeldkwaliteit HD Olympische spelen?


Gast Satter020

Aanbevolen berichten

Hi all,

 

Zit naar de zojuist geinstalleerde HD kanalen te kijken en het valt me op dat de beeldkwaliteit van de Olympische Spelen op NED1 HD ontzettend slecht is. Nu is ontzettend slecht natuurlijk subjectief, maar het is gemakkelijk te vergelijken door bijvoorbeeld te kijken naar de screen overlays. Dus bijvoorbeeld de "teller" bij het schaatsen. Deze ziet er "korrelig" uit, niet egaal wit.

 

Als ik overschakel naar Eurosport HD of Das Erste HD zie ik een superstrak plaatje, het verschil bij de screen overlays is overduidelijk.

 

Weet iemand waar dit aan ligt, krijg de NOS beelden in minder kwaliteit door of komt dit door de bitrate van Canal Digitaal oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Kijk eens naar dit draadje.

 

>Klik<(off Topic: NederlandHD schaatsen SD ge-upscaled..)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De ARD had net een samenvating van het schaatsen van gisteravond.

 

Sprankelende HD kwaliteit, ook de eigen interviews en reportages zijn allemaal in HD.

 

De NOS heeft ons gisteravond veel ontnomen door het geheel alleen in SD beschikbaar te stellen, met als veronderstelde reden, dat de bijdragen van dhr. Smeets via een SD verbinding naar Nederland komen, en dan in een lopend programma de beeld kwaliteitsverschillen tussen Smeets (SD) en het schaatsen (HD) te groot zijn.

 

En daarom kijkt de hele wereld naar HD schaatsen en Nederland naar SD schaatsen.

 

Het is een schande!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat de aanvoer vanaf Canada voor het schaatsen in SD is... omdat eenmaal alleen de Nederlanders erin geinteresseerd zijn het het daarom lage prioriteit krijgt en dus niet op een HD feed zit... :-(

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan blijft wel de vraag staan, hoe de ARD vandaag een samenvatting in HD konden uitzenden.

En hoe zag gisteravond het schaatsen eruit op Eurosport HD?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij word de hele OS 2010 in HD geschoten?

 

alleen de nos zal wel weer teweinig dollartjes hebben om HD door te geven smirk

 

maar daar kunnen de feedhunters waarschijnlijk wel duidelijkheid over verschaffen :?

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ou-Tannu
volgens mij word de hele OS 2010 in HD geschoten?

alleen de nos zal wel weer teweinig dollartjes hebben om HD door te geven smirk

maar daar kunnen de feedhunters waarschijnlijk wel duidelijkheid over verschaffen :?


Het verschil tussen NL 1 HD en bijv Eurosport HD of ARD/ZDF HD is echt te triest voor woorden. Hollandse zuinigheid ten top, jammer, zeer jammer. Als dat met het WK ook zo is zal ik niks op de NL 1 kijken.

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In ieder geval zijn de satelliet kijkers hier in het voordeel.

Zij kunnen uitwijken naar de overige europese HD uitzendingen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jup laugh!

 

k heb nog niet gekeken hoe de kwaliteit is op 28 oost :P maar BskyB kennende zal t wel redelijk goed zijn smile

 

Philips LNB, 60cm pan, HVR-5500 DVB-S/S2/C/T, Cinergy HTC stick DVB-C/T, FS DVB-T stik

HVR-5500 -> CDS/TVV / Ziggo Digitaal

Cinergy HTC -> Ziggo Digitaal / FM

FS DVB-T -> Digitenne

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

slechte beeldkwaliteit met een dream 8000 haha

jij droomt ook als je wakker bent geloof ik

ik heb hier goede beeldkwaliteit hoor

wat kan er een dream momenteel?

dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...