Ga naar inhoud


Opnemen en kijken tegelijk op verschillende transponders


Toho_NL

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

We hebben een Dreambox 8000HD met daarin de 2 standaard DVB-S2 tuners (beide aangesloten op de QUAD LNBs)+ Aston Seca Twin Module (softwareversie 2.22) + CanalDigitaal kaartje. De image die op de Dreambox staat is momenteel NewNigma2.

 

Wat ik zou willen weten is of het mogelijk is om middels deze configuratie laten we zeggen naar Nederland 1 te kijken en dan RTL4 op te nemen. Als we nu een opname plannen op RTL4 en we hebben Nederland 1 op staan en gaan dan zappen dan hebben we geen beeld meer. Alleen RTL4 geeft dan beeld.

 

Moet ik een plugin installeren of gaat dit simpelweg nooit werken? Of ben ik gewoon blond en doe ik iets verkeerd ;-)?

 

Alvast bedankt voor de hulp!

2x Dreambox 8000 HD PVR / 1x Newnigma2 V3.3.2 & 1x Newnigma 2 V4.0 beta

1x Dreambox 800 HD se / Newnigma2 V3.3.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet eerst de kaart uit de Aston module halen en de Aston module uit de ontvanger trekken. De Aston module leg je vervolgens in de kast want die heb je helemaal niet nodig.

 

Vervolgens stop je de Canaldigitaal kaart in de kaartlezer van de ontvanger (chip naar beneden).

Daarna installeer je de Cccam softcam en aktiveer je deze bij de softcam instellingen.

 

Heb je de tuners doorgelust of hebben ze beide hun eigen coax kabel die naar de diseqc gaat waar de lnb's op aangesloten zitten?

Xtrend ET9500 - OpenPLi powered

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

normaal mag dit geen probleem zijn.

 

Maar waarom gebruik je een ci-cam?

 

Gewoon de kaart in de box, ccam downloaden en starten en je kan kijken en opnemen tot 8 verschillende zenders.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn dank is groot. Ik ben nog een newbee op dit vlak dus heb daarom de Aston module gebruikt.

 

Heb nu CCcam 2.1.4 geïnstalleerd en de CD kaart in de Dreambox zelf gedaan en het werkt nu inderdaad. Nogmaals dank!

 

We hebben op beide tuners een kabel naar de switch getrokken, dus per tuner zit een kabel op een andere switch (en dus onafhankelijk van elkaar kunnen we zappen nu).

 

Groeten,

 

Toho_NL.

2x Dreambox 8000 HD PVR / 1x Newnigma2 V3.3.2 & 1x Newnigma 2 V4.0 beta

1x Dreambox 800 HD se / Newnigma2 V3.3.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien het nu prima werkt vraag ik me af of het ook mogelijk is om de CD-kaart 'in te lezen', zodat hij niet in de Dreambox hoeft te zitten. Ik heb hem dus in de interne kaartlezer nu, maar kan ik de kaartgegevens ook kopiëren naar de harde schijf ofzo, dat ie simuleert alsof ie erin zit?

 

Groeten,

 

Toho_NL.

2x Dreambox 8000 HD PVR / 1x Newnigma2 V3.3.2 & 1x Newnigma 2 V4.0 beta

1x Dreambox 800 HD se / Newnigma2 V3.3.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toho_NL
Aangezien het nu prima werkt vraag ik me af of het ook mogelijk is om de CD-kaart 'in te lezen', zodat hij niet in de Dreambox hoeft te zitten. Ik heb hem dus in de interne kaartlezer nu, maar kan ik de kaartgegevens ook kopiëren naar de harde schijf ofzo, dat ie simuleert alsof ie erin zit?

Wat wil je daarmee bereiken? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ik het kaartje kan meenemen in de camper en thuis toch kan opnemen als ik op vakantie ben (geen zin om elke dag GTST te moeten kijken (überhaupt niet om naar te kijken, maar ok), maar kan het thuis dan wel opnemen).

 

Groeten,

 

Toho_NL.

2x Dreambox 8000 HD PVR / 1x Newnigma2 V3.3.2 & 1x Newnigma 2 V4.0 beta

1x Dreambox 800 HD se / Newnigma2 V3.3.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...