Ga naar inhoud


ned 1 niet in hd


Gast Ronny55

Aanbevolen berichten

Hallo forum leden.

 

Ik heb een vraag en als leek zal ik proberen het goed uit te leggen.

 

ik kijk dus tv via de schotel.

en heb sinds kort een hd tv.

nu hoor ik dat ned 1 ook in hdtv is te kijken,

ik ontvang al een paar zenders in hd die ook gratis zijn werkt perfect.

maar nu wou ik ook ned 1 instellen maar dat lukt me niet,heb van alles algeprobeerd handmatig zoeken enz. geen suc6 helaas.

als ik naar ned1 kijk en op info druk op de afstandsbediening staat er 576i bij terwijl er bij de andere hd zenders wel hd bij staat.

 

ik heb een humax hdci 2000

en een full hd tv

 

hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd allemaal.

 

gr Ronny

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: Ronny55

en welk kanaal moet ik hebben dan?



Dan moet je in je Humax de juiste freqentie invoeren en dan zoeken, meestal is dat te vinden bij handmatig scannnen.

De juiste freqentie is 11856 V 27500 5/6 DVB-S2 QPSK em als je deze link bij je favorieten zet kun je dat in het vervolg zelf zo opzoeken Kingofsat.
Nu weet ik niet of de Humax een PILOT funktie heeft even kijken of je signaal krijgt bij AAN of bij UIT. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pilot functie hangt af van welke versie software op de Humax HDCI-2000 staat.

De meest actuele software heeft geen handmatige Pilot setting meer.

 

Bij oudere versies software was de handmatige pILOT SETTING WEL AANWEZIG.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

ik heb gedaan wat jullie me vertelde,maar geen suc6 helaas.

 

pilot kon ik ook niet vinden, de rest wel.

 

als ik alles handmatig invoer gaat het kwaliteit weg en blijft alleen sterkte op ongeveer 85% staan?

 

 

normaal staat kwaliteit op ongeveer 95% tot 100%.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Probeer het eens als volgt.

 

Zet je ontvanger op een regiozender, zodat je zeker bent, dat je 23,5 graden (Astra 3) ontvangt. Bijvoorbeeld TV Drenthe.

 

Druk nu op de toets "Menu".

Ga met de pijltoets zolang naar beneden, totdat de onderste optie oplicht. (het schoteltje)

Gan nu met je pijl naar rechts, zodat "kanalen zoeken" oplicht.

Druk op OK, je komt nu in het transponder menu.Bij antenne zie je nu of Astra 3 of in sommige software versies Atlantic Bird 2.

 

Ga met je pijltjestoets naar transponder.

Daar staat voor TV oost 11913 (h) 27500

Druk hier een keer op "OK".

Ga nu met de pijltjes toets net zolang omhoog, tot je "eigen" ziet staan. Druk op "OK"

Geef nu bij de frequentie in 11855, bij de polarisatie (V),

Symboolwaarde 27500 Transmissie DVB-S2, FEC 5/6 , Modulatie QPSK.

 

Druk op opslaan.

 

 

Daarna op Zenders zoeken en weer opslaan.

Nederland 1 HD staat dan in je zenderlijst, en kan je hem toevoegen aan je favorieten.

 

Succes.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

ik ben een heel stuk verder met de duidelijke uitleg hier en heb de zenders inmiddels gevonden.

 

maar nu het volgende (probleem)ik heb wel geluid bij de hd zenders maar geen beeld wat toch belangrijk is haha.

er staat ook in beeld, de zender is gecodeerd of niet beschikbaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Aj, dat duidt op een CI module (de kaartlezer) die nog niet geschikt is voor de ontvangst van HDTV.

 

Vermoedelijk, afhankelijk van merk en type heeft die een software update nodig.

 

Kijk eens wat voor CI module er in je ontvanger zit.

 

Je kan ook in het eerste menu kijken bij CI-module.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is een Cam, waarmee ik geen ervaring heb.

 

Het beste kan je een forum hieronder (common Interfaces en meer) een nieuw topic openen, en daar je vraag stellen, of eerst even het forum doorzoeken, of je oplossing er al niet bij staat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok zal ff kijken of ik wat kan vinden, maar allemaal vast bedankt voor de moeite,ben in iedergal al weer een stuk verder.

en ik hoop ook het antwoordt te vinden of mijn cam geschikt is voor ned1 HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ronny55
maar nu het volgende (probleem)ik heb wel geluid bij de hd zenders maar geen beeld wat toch belangrijk is haha.
er staat ook in beeld, de zender is gecodeerd of niet beschikbaar?

En je hebt wel een abonnement op HD? confused

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het gaat om Nederland 1 HD, die is ftv met een Seca kaartje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ronny55
hallo,

er zit een Matrix cam revolutions in u-cas v 3.1

hoop dat je aan deze info hier genoeg aan hebt?

ik kan wel andere hd zenders kijken (ZDF)enz.


Met de Matrix ucas 3.1 kun je inderdaad geen HD zenders decoderen.
Erg veel keus is er overigens niet je kuntr de Aston 1.07 proberen of de Powercam pro of de originele CI module van CanalDigitaal werkt in je Humax weet ik niet de eerste twee doen het wel dacht ik. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...