Ga naar inhoud


Tele2 goes HD


Gast wavestrider

Aanbevolen berichten

Gast wavestrider

Vandaag heb ik mijn nieuwe IPTV-STB geschikt voor HD-TV ontvangen. Doordat alles nu met HDMI naar de TV gaat is het plaatje best goed te noemen. Ik heb nog niet gemerkt dat Ned.1 in HD wordt doorgegeven (misschien dat het bij de Olympische uitzendingen duidelijker wordt). Het aantal TV-zenders is nog gelijk gebleven; ik had gelezen dat er een stelletje regionalen uitgegooid zouden worden (je zou er vier overhouden afhankelijk van je woonplaats) om meer bandbreedte te krijgen.

Weet iemand wat Tele2 eigenlijk van plan is? Er schijnen ook plannen te zijn om analoge kanalen via de kabel te gaan verspreiden, ook al vanwege de beschikbare ruimte op de telefoonlijn,

Link naar reactie
Delen op andere sites


HD kan ook heel duur betekenen.

 

tegenwoordig gaat alles en iedereen HD sick

 

overigens om HDtv te kunnen genieten, moet je ook een HDtv hebben (dat schreef je er niet bij, dus men twijfelt aan het feit of jij dat kunt zien dat ze over zijn op ned1)

 

ned1 hd is straks ook op satelliet (niet kabel) en zal wellicht een eigen transponder hebben

als tele2 die nu al zou hebben dan moet je wellicht ook op een ander kanaal die ned1HD zoeken... toch?

ciao

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tele2 is al weer een tijdje bezig met HD. Ik vind het aanbod nu nog erg karig, ze zenden alleen de publieke zenders in HD uit inderdaad. Moet je maar geluk hebben dat daar iets in HD op is.

 

Nederland 1, 2 en 3HD zitten overigens gewoon op 1, 2 en 3 bij Tele2 als je een HD-ontvanger hebt. Dat is daar net zo als bij de kabelproviders en wel handiger dan ergens op nummer 81 of zo.

 

Tele2 is inderdaad ook bezig met de analoge kabel maar dat heeft niets te maken met de beschikbare bandbreedte, die is op internet juist onbeperkt. Theoretisch gezien zouden ze 8 miljoen zenders aan kunnen bieden, mits de bandbreedte van één kanaal (voor HD al snel 10Mbps) over jouw verbinding kan. Dat kan op hoge afstand naar de centrale nog wel eens het probleem zijn. Vandaar dat ze met de kabel bezig zijn, gewoon als plan voor ernaast.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...