Ga naar inhoud


motor draait niet naar 19,2 gr rest wel


bjkartal

Aanbevolen berichten

ik heb een rotor aangesloten (geeb lnb, de kabel gaat naar de rotor die weer naar de DM)en heb 7, 13, 19,2 en 42 gr. afgesteld, als ik een zender kies dan gaat het zonder problemen naar de juiste satelliet draaien behalve als ik een zender van astra kies. Ik heb bij rotor instellingen 192 east al verwijderd nieuwe nummer gegeven opgelsagen etc, helpt allemaal niet. Wat kan de reden zijn dat juist astra het niet doet?

software is edg-nemesis 4.1 en Cccam. Ik heb onlangs nemesis 4.4 erop gezet was niet stabiel en daarna 4.2 daarna weer 4.1 erop gezet omdat deze bij mij het stabielste is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waarvoor gebruik je geen usals(gotofunktiexxx)deze wel aanvinken en de juiste waarden invoeren lengte en breedtegraad,

hangt af waar je woont.

Welke motor gebruik je en welke settingslijst.

Ikzelf heb een 600pvr met gemini 4.7 met SG 2100 motor, werkt perfect, draait moeiteloos naar 53 E tot 43 W., pakt alle satellieten.

Altijd vanuit het zuidpunt beginnen, instellen op sirius 4.8 E, dit is vaak het nulpunt, vandaar uit kun je elke stalliet pakken die je wilt hebben, als je uiteraard geen belemmeringen hebt op het zuiden.

 

Altobelli

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een keer geprobeerd met goto maar niet gelukt, zal wel iets verkeerd gedaan hebben. kan ik de gegevens die bijv op de iphone staan lengte en breed gewoon overnemen of moet ik het ergens opzoeken?

Maar wat ik vreemd vind is dat het wl naar de andere satellieten gaat behalve 19,2. Ingesteld net als de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af, dat je de LNB instellingen wel goed staan hebt.

LNB 0 is rotor draaibaar via goto functie ( diseqc 1.3 )

LNB 1 heb je niet toevallig op astra 19.2 staan via diseqc 1.1 ?

 

Dat zou een oorzaak kunnen zijn.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...