Ga naar inhoud


Stap voor stap mijn HTPC bouwen met Vista als OS


Gast htpc

Aanbevolen berichten

Kom eens kijken wat de mogelijkheden zijn van een htpc. Regio utrecht zag ik aan je installatie, is dus een zucht en een scheet ik ook regio utrecht zijde gouda.

 

Martin

 

Tips en trucs liggen voor je klaar alsmede de koffie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hoi Skystar,

 

Gouda das niet ver weg maar ik loop vast met het opzetten van die stream.

Als ik in de settings de multicast start gaat eerst me satkaart beeld hikken,

dan wordt me netwerk eruit gegooid.

 

Ik heb gewoon de standaard instellingen genomen.

 

nguic6q.jpg

 

netwerk interface is 192.168.0.4

ip adres 224.0.0.1 poort 7792

 

Ik probeer de stream te bekijken met VLC.

Menubalk - media - netwerkstream openen.

udp 224.0.0.1 port 7792 maar niks gebeurd.

 

Kan iemand me ff opweg helpen?

 

Bedankt alvast

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja marcel vroeg ik me ook af alles binnen 1 schil regelen. TV, DVD, en ga maar door. Ik zie nu het gemak van windhoos MCE en ben zeker van plan dit te veranderen. Kost wel watdatwindows maardan heb je wat. Aan de pc kan ik u niets meer versleutelen. Zit vol kan niets meer bij. Enkel dat ik de ci modulen aan de voorzijde wil gaan monteren in de 3,5 inch bay zodat ik makkelijker bij de module kan wanneer nodig. Aanbod staat nog steeds hoor HTPC.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Skystar smile .... had helemaal niet door dat je ff op de koffie wilde komen thumbs_up.gif maar ik bouw nu die htpc in het buitenland. Praag om precies te zijn. Daarom dat ik nu eindelijk dit eens tot een einde wil brengen dan kan ik weer eens NL programma's kijken en niet altijd BVN. Ik heb geprobeerd om dat ip adres te achterhalen maar kom er niet achter. In de settings is alleen 224.0.0.1 groen en al het andere wat je er invult is rood. Ook in "device manager" van windows is er geen netwerkkaart voor die skystar. Even een screendump.

 

auqj7tx.jpg

 

Hoe kan ik dat adres achterhalen?

 

@ Marcel1970

 

Ja dat zou ik wel willen maar voor mij is alles nieuwland en daarom ben ik deze post gestart. Beter goed advies opvolgen dan zelf van alles proberen en niet het gewenste resultaat hebben.

 

Wat zou je voor software nemen en welk besturingssysteem?

 

Bedankt voor de reakties.

 

Geert

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij moet je gewoon het ip adres gebruiken van je netwerk. dus de kaart waarmee je ook op internet gaat, maar ik heb weinig ervaring met een sat kaart...

Ik heb mezelf pas en ati 5450 kaart gekocht en heb tijdelijk mijn pc via hdmi aan de tv gehangen om te kijken of een media center wat voor mij is...ik heb een nieuwe install van windows 7 ultimate gedaan en daar heb ik mediaportal op geinstalleerd, daarna het SAF codec pack. Dit om te kijken of het een verbetering zou zijn tov mijn tivx. Ik heb nog geen sat kaart maar wil deze binnenkort wel gaan aanschaffen om te kijken of deze mijn dreambox (500+) kan vervangen. Tot nu toe ben ik redelijk positief over mediaportal maar het instellen is behoorlijk omslachtig om voor mij perfect beeld en geluid te krijgen. (vooral veel 1080p Blu-ray matriaal en ook HD audio) Tot nu toe draaid alles redelijk goed, maar ik heb in powerdvd mooier beeld dan in mediaportal. dus moet nog fine-tunen...

Later deze week wil ik nog proberen of het standaard mediacenter van windows goed werken gaat.

In ieder geval zijn voor mij de voordelen van media center software gebruiken, dat je alles vanuit daar kunt bedienen met afstandsbediening en het er natuurlijk veel gelikter uitziet smile

"My next wife will be normal"

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Skystar smile .... had helemaal niet door dat je ff op de koffie wilde komen thumbs_up.gif maar ik bouw nu die htpc in het buitenland. Praag om precies te zijn. Daarom dat ik nu eindelijk dit eens tot een einde wil brengen dan kan ik weer eens NL programma's kijken en niet altijd BVN. Ik heb geprobeerd om dat ip adres te achterhalen maar kom er niet achter. In de settings is alleen 224.0.0.1 groen en al het andere wat je er invult is rood. Ook in "device manager" van windows is er geen netwerkkaart voor die skystar. Even een screendump.

 

auqj7tx.jpg

 

Hoe kan ik dat adres achterhalen?

 

Nee HTPC, dacht dat je in Utrecht woonde nav je installatie dan zou je bij mij kunnen kijken wat de mogelijkheden zijn voor een htpc. Praag mooie stad ooit geweest tijdens een oefening van de landmacht.

 

GEEN technisat bij je netwerkadapters?? Meestal staat ie daar ondervenoemd. Als je op de kaart kijkt staat er ook een MAC adres zodoende.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal je even uit de brand helpen. Heb zelf ook die kaart..

 

Uit de screenshot kan ik zien dat de kaart er correct in staat.

De HID device is de USB ontvanger voor de afstandbediening.

De BDA device is de sat kaart.

Je hebt een SAT kaart, geen netwerk kaart. Dus je hoeft niet te zoeken tussen de netwerken.

 

Je netwerk adapters zijn de D-Link en de Realtek.

Normaal kan maar één actief zijn op je systeem.

In de DOS box kan je met "ipconfig /all" je netwerkadres zien.

 

HTPC -> Intel Q6600 - 3 GB RAM - Geforce 8600 GT - 2000 GB HD - Creatix CTX948 - Skystar HD2 - Tevii S470;

Multytenne Twin + Funke DSC310; Win7 32bit; DVBViewer Pro 5.0 met Recording Service

Link naar reactie
Delen op andere sites

skystar had mischien ooit een skystar 2, en die wordt dus als netwerkadapter geinstalleerd.

 

Over multicast streaming, dit werkt dus wel iets anders dan unicast (waardoor de misverstanden in dit topic). Bij unicast voer je het ip adres van de bron en het doeladres in, bv 192.168.1.2 -> 192.168.1.6.

Multicast is een soort abonee systeem. Elke host in het netwerk kan de stream ontvangen, maar moet eerst roepen "ik wil". Bij broadcast wordt de stream trouwens naar elke host gestuurd.

224.0.0.1 is een goed adres voor multicast binnen een lan, een geschikte router zal dit nooit naar buiten routeren. Vlc kan abonee van multicast zijn, mits de goede parameters ingesteld zijn. In een draadloos netwerk is het beter om de powersafe opties van de access points/adapters uit te zetten. Nu nog hopen dat alle onderdelen in het netwerk multicast aankunnen.

 

@skystar, wat is de Technotrend 2300 S2 in je sig?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marcel1970, Skystar, BokkieBok en moonchild bedankt voor de reaktie.

 

@ Marcel1970,

 

Ja zo is het nu ook alleen is die stream dan erg traag.

 

@ Skystar,

 

Zou vast een hele ervaring zijn om te zien wat er allemaal kan smile

Had dan wel wat voor bij de koffie meegenomen.

 

@ BokkieBok,

 

Had al een vermoeden dat de kaart er goed in staat want de kaart werkt gewoon.

Alleen bij het streamen gaat het fout. Het beeld wordt traag opgebouwd en op

een andere pc is het helemaal niet op te vragen met VLC.

 

 

@ moonchild,

 

Ja 224.0.0.1 is standaard stream adres. Niets mis mee en in VLC kan ik met udp of

rtp en netwerkadres de stream opvragen alleen komt er geen beeld. Als ik een fout

ip adres invul dan geeft vlc een error. Dus het afvragen door vlc werkt wel alleen

komt er geen stream. Hoe kan ik checke of die stream het netwerk op gaat?

 

Mijn netwerk is D-lin DIR-301 router en in de htpc steekt via usb eeb D-link DWA-111

Netwerk en internet/intranet werken gewoon. Wel gaat het netwerk op ze gat als die

stream op 224.0.0.1 aan staat. Is 54Mb te weinig snelheid?

 

Krijg een mooi pakketje op me bureau smile 300Mbs 802.11 b/g/n wireless pci-e adapter.

 

We gaan vrolijk verder en hopelijk vanavond even een W7 ultimate om mee te testen.

 

Komt mooi uit.

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: htpc
Hoe kan ik checke of die stream het netwerk op gaat?
bv vian windows taskmanager of netwerksniffer of analysefunctie van je router

Maar hoe belangrijk is streaming voor je? De software van Technisat is namelijk een uiterst uitgeklede versie van een ander softwarepaket. Er is ook software met server/client functies, handig om van kanaal te veranderen, op te nemen etc..

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Moonchild,

 

Wat ik wil is zoveel mogelijk kanalen kunnen kijken in me woonkamer (htpc met satkaart), werkkamer (notebook) en slaapkamer (mini pc met tft monitor).

 

Niet echt veel toch smile Aan welke software dacht je?

 

W7 ultimate draait, satkaart draait erop en geen uitroeptekens in systeembeheer. Moet dan wel de titel aanpassen eigenlijk.

 

Geert

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij kunnen Progdvb, Mediaportal, dvbviewer met een server/client werken. Ik heb dit niet zelf geprobeerd.

 

Il heb een vrij grote pc in de studeerkamer, met een aantal satkaarten erin. Een tweede grafische kaart stuurt het videosignaal naar hd monitoren in de woon en slaapkamer. Afstandsbediening hiervoor is een Ati Remote Wonder, werkt ook door muren. Software is MyTheatre 4 beta.

 

Om ook soms beeld op de laptop te ontvangen, draai ik op de studeerkamer pc ook nog MyTheatre 3.82 met avbroadcaster en hyperEPG plugins lopen. Kan hiermee op de laptop dmv vlc kijken en dmv van de browser de sat-applicatie besturen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel op welk programma je kiest. Ik weet dat je voor de server bij progdvb een licentie moet kopen. Behalve bij oudere versies dan is het nog wel gratis. Mocht je een link willen naar alle versies van progdvb dan heb ik deze nog wel.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...