Ga naar inhoud


2 adsl aansluitingen


Gast twingo

Aanbevolen berichten

Heb hier momenteel 1 adsl aansluiting op me adres is het mogelijk om een 2e adsl lijn te nemen heb nu telfort maar wil een ander provider erbij of moet dezelfde provider zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De 'normale' ptt aansluitingen naar een huis zijn 4 adrig (en afscherming). Er worden er maar 2 voor telefonie gebruikt. Over deze zelfde 2 kan ook ADSL. Dit is de meest normale configuratie.

Als je nu een 2e analoge tel lijn of adsl lijn wilt kna men de laatste 2 adres gebruiken. Ik ken adresen waar deze hiervoor gebruikt worden. Echter..... Er is wel een mogelijheid dat deze elkaar gaan storen. Dat kunnen ze alleen meten..

 

Kortweg: Kan misschien wel maar laat ze het eerst nameten..

Erik-jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zolang er geen signaal op staat kan men niet meten of de lijnen elkaar storen. Dat storen is echter bijna niet te voorkomen. Twee kabels die met elkaar doorweven zijn leveren zeer veel overspraak.

 

Het is echter in theorie wel mogelijk, de meeste providers hebben echter in hun leverstraat geen mogelijkheid om op een tweede lijn te bestellen dus zul je zelf moeten bellen. Bij KPN en Telfort kan dat overigens wel via internet (kiezen voor extra aansluiting).

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels contact gehad met telfort die hebben gezegd dat het wel mogelijk is maar moet eerst met kpn bellen of deze aansluiting wel geschikt is voor een 2e aansluiting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe denk je dat al de telefoon aansluitingen uiteindelijk in de centrale komen? Dat is via kabels waar tot honderden aderparen bij elkaar zitten. Dus als er al beïnvloeding is tussen aderparen dan zal dat het minste zijn op het laatste stukje kabel naar de meterkast. Dus het mag geen enkel probleem zijn om via die ene kabel meerdere ADSL verbindingen te leveren. Ik heb studenten huizen meegemaakt waar een kabel binnen kwam met 24 aderparen waarop soms wel zes ADSL aansluitingen zaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: twingo
Ik heb inmiddels contact gehad met telfort die hebben gezegd dat het wel mogelijk is maar moet eerst met kpn bellen of deze aansluiting wel geschikt is voor een 2e aansluiting.


Wat kan Telfort nu vertellen??KPN is de beheerder / eigenaar van alle koperlijnen.
Die kabel van de KPN is echt wel geschikt...

Houdt alleen even rekening met evt. graaf werkzaamheden die ze zouden moeten gaan doen!!

Mijn ader werd voor de deur gelast!Ik heb de monteur netjes van koffie en dergelijke voorzien waardoor ik geen 100,00 extra moest betalen voor graaf werkzaamheden!!
Dus had alleen de kosten van een nieuwe aansluiting!!(die je vaak niet eens zelf moet betalen)Maar ik verhuisde toen die tijd mijn zakelijke DSL naar mijn privé adres..


Gr.Merkedesch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: peterk
Hoe denk je dat al de telefoon aansluitingen uiteindelijk in de centrale komen? Dat is via kabels waar tot honderden aderparen bij elkaar zitten. Dus als er al beïnvloeding is tussen aderparen dan zal dat het minste zijn op het laatste stukje kabel naar de meterkast. Dus het mag geen enkel probleem zijn om via die ene kabel meerdere ADSL verbindingen te leveren. Ik heb studenten huizen meegemaakt waar een kabel binnen kwam met 24 aderparen waarop soms wel zes ADSL aansluitingen zaten.


het aansluitpunt van de kpn kabel heb ik hier in de meterkast, er komen 6 draden uit de kabel waarvan er 2 in gebruik zijn,dus zou in principe wel kunnen, alleen heb ik nog geen respons van kpn gehad.ik denk dat via telfort laat afhandelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Greatone
Is kabelinternet erbij nemen geen optie?

Dan heb je 1 ADSL en 1 kabel aansluiting.


Klopt,internet via de kabel kost 3x zo duur als een adsl abo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: twingo
Origineel bericht van: Greatone
Is kabelinternet erbij nemen geen optie?

Dan heb je 1 ADSL en 1 kabel aansluiting.


Klopt,internet via de kabel kost 3x zo duur als een adsl abo.


Dan weet ik niet welke kabelprovider jij hebt maar zo duur zijn ze allang niet meer. Mits je een analoog abonnement hebt.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier in de polder 2 adsl aansluitingen. Eén van XS4ALL en de andere van Online icm met telefonie dmv de Livebox.

 

Haal op beidde nagenoeg dezelfde snelheid. Online is iets sneller. Ik zit zelf met mijn 2 PC's op XS4ALL en de rest van het huishouden op Online.

 

Gaat perfect, kinderen kunnen gamen, chatten etc. Ik heb de volledige snelheid.

 

Wat je ook kunt overwegen is om een ipv een 2e ADSL lijn een Vodafone USB-Stick/Dongle te nemen. Abbo is iets van 19,95/maand met een FUP. Snelheid is dekkingsafhankelijk, maar al snel HSDPA.

Zo kan je je lapdoos (als je die bezit) ook overal meenemen en gebruiken zonder bij een zgn Hotspot (WiFi) te zitten.

Andere providers met die Dongles hanteren een limiet, en dan loopt het snel in het papier.

 

Suc6 met je keuze.

 

Kimble.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...