Ga naar inhoud


[VU+ DUO] inloggen op vu duo om stream te bekijken


ferdiba

Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren een vu duo aangeschaft. Erg mooi ding, makkelijk te installeren. Ik probeer om via de webinterface op mijn pc naar de vu te kijken via vlc> Helaas wordt er een username en password gevraagd. Op mijn dreambox is het root : dreambox. Weet iemand wat ik hier moet invullen voor de VU DUO . Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

 

Ik heb op de Vu+ Duo OpenPLI als firmware geïnstalleerd en deze heeft dezelfde wachtwoorden als de dreambox. Ik meen dat je standaard Root als loginnaam gebruikt en géén wachtwoord.

 

Groet, Albert!

Vu+ Uno (VTI), Vu+ Duo (OpenPLI), Xtreamer, Panasonic PV80, Sony Bravia 24EX320, Sony DTS, T55 met Satcon 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ferdiba
Ik heb gisteren een vu duo aangeschaft. Erg mooi ding, makkelijk te installeren. Ik probeer om via de webinterface op mijn pc naar de vu te kijken via vlc> Helaas wordt er een username en password gevraagd. Op mijn dreambox is het root : dreambox. Weet iemand wat ik hier moet invullen voor de VU DUO . Bedankt


Voor streaming moet je niet inloggen.
Daarvoor typ je in je browser het ip-nummer.
Dan krijg je de webinterface, daar kun je op het beeldschermpje drukken.

PLinux member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ferdiba
Ik heb gisteren een vu duo aangeschaft. Erg mooi ding, makkelijk te installeren. Ik probeer om via de webinterface op mijn pc naar de vu te kijken via vlc> Helaas wordt er een username en password gevraagd. Op mijn dreambox is het root : dreambox. Weet iemand wat ik hier moet invullen voor de VU DUO . Bedankt


Ook ik heb dit weekend het bezit gekregen van de VU+ duo.
heb de pli software er momenteel erin.

Zorg dat je op jouw PC als eerste de laatste versie van VLC heb staan (vlc-1.0.5-win32)

Kijk via menu, instellingen, sijsteem, netwerk, adapter instellingen, voor het juiste ip adres van de box.
bij mij [192.168.178.28]
(van de router gateway en dns [192.168.178.1])

voer nu in de adresregel van jouw browser (firefox/IE) het IP nummer in.
bij mij http://192.168.178.28/

nu opend zich de dreambox webcontrol, klik op de tv helemaal rechts van de zender welke je wilt bekijken (NL1)

of je krijgt een downloadbox waar je nog moet aangeven met vlc.exe of er wordt meteen een nieuw venster geopend met de stream.

De Sd functioneerd uitstekend, de Hd kanalen haperen momenteel bij mij

suc6

post-2774-1318260746,5534_thumb.jpg

nobody is perfect, I ain't nobody

 

feedback doet wonderen
vu solo2, Vu duo 4K SE, vu uno 4k,  ultimo voor hobby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet alleen niet bij de installatie van VLC de bijbehorende plug-in voor je browser mee te installeren.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pepper
Heb je een ww nodig:
root
vuplus


geen www ingeven, gewoon ip.
Het venster dat je hierboven getoond wordt komt dan op scherm zonder te moeten aan loggen.

Heb je dit wel moet je eens kijken of het je firewall niet is die je blokkeert.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...