Ga naar inhoud


[Mvision HD-400S] Gebruikerservaring Mvision HD-400S.


daddycool57

Aanbevolen berichten

Hallo,

Zag een nieuwe HD ontvanger in het Mvision programma.

Zéér intressante specs. o.a. 2 kaartlezers, fastscan... en een scherpe prijs.

Al iemand gebruikservaring i.c.m. CD en/of TVV smartcard?

Groeten,

Daddycool wink

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goed... Ik heb hem in huis en hij werkt natuurlijk ook via Diseq. Ik kan dus alle drie de sats zien.

 

Vooraleer ermee te beginnen moest ik wel de software van internet ophalen. De ontvanger las namelijk de TVV-kaart niet.

Het beeld vind ik prima. Ik zie wel nergens in het menu de update-info staan van de TVV-kaart en tot wanneer die bv geldig is. Hopelijk wordt de kaart ook degelijk bijgewerkt in dit toestel.

 

Het menu is iets waar ik momenteel nog tamelijk over baal : ik denk dat ik een paar dagen (2 x 8 werkuren) nodig ga hebben om alle kanalen wat te sorteren. Er is geen fastscan en dat is redelijk klote. Kon ik dit ding maar aan de pc hangen en daar alles regelen. Ben ik nu dom en is er iets wat ik niet zie ? Of sorteerd iedereen zijn kanalen in twee dagen ? Schrijft een doorsnee gebruiker misschien gewoon alle nummertjes op ?

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bleek allemaal dan toch op één avond te lukken : ik ben er bijna door, door de opruiming van de rommelkanalen en het sorteren edm.

 

Decoder is vanavond wel al een keer of 3 vastgelopen : moest hem dus resetten met de on/off knop. Stroom uit, dus hard reset. Nooit meegemaakt met mijn Topfield.

 

Voor wie het niet erg vindt : to be continued.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooraleer ermee te beginnen moest ik wel de software van internet ophalen. De ontvanger las namelijk de TVV-kaart niet.

Het beeld vind ik prima. Ik zie wel nergens in het menu de update-info staan van de TVV-kaart en tot wanneer die bv geldig is. Hopelijk wordt de kaart ook degelijk bijgewerkt in dit toestel.

 

Het menu is iets waar ik momenteel nog tamelijk over baal : ik denk dat ik een paar dagen (2 x 8 werkuren) nodig ga hebben om alle kanalen wat te sorteren. Er is geen fastscan en dat is redelijk klote. Kon ik dit ding maar aan de pc hangen en daar alles regelen. Ben ik nu dom en is er iets wat ik niet zie ? Of sorteert iedereen zijn kanalen in twee dagen ? Schrijft een doorsnee gebruiker misschien gewoon alle nummertjes op ?

 

Decoder is vanavond wel al een keer of 3 vastgelopen : moest hem dus resetten met de on/off knop. Stroom uit, dus hard reset. Nooit meegemaakt met mijn Topfield.

Ik merk dat het ding vastloopt als je te veel handelingen op een paar seconden tijd wil doen. Als je bv een commando geeft met de afstandsbediening terwijl het toestel eigenlijk nog met iets anders bezig is.

 

update :

De ontvanger werkt goed. Ik heb de indruk dat de beeldkwaliteit zeker goed genoeg is in verhouding tot de prijs die je voor de decoder betaalt. Hier zie ik eerlijk gezegd geen verschil.

Het stoort me wel dat ik de kaartinfo niet kan zien (niveau of die verlengd werd of niet). De EPG / OSD info werkt iets rommeliger en onvollediger dan bij de Topfield.

Voor mij is dit geen slecht apparaat. Ik kan me niet inbeelden dat een decoder die het dubbele kost mij ook het dubbele plezier kan geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er ondertussen ook eentje draaien.

Moest er idd. eerst de nieuwe soft erop zetten vooraleer hij overweg kon met de TV-Vl., CD of TéléSAT kaartjes.

Idd. géén fastscan; meen nochtans ergens gelezen te hebben dat dit beschikbaar was...; zoek verder.

Geen display (klok of zendernummer.)

Nogal wat vastlopers bij snel zappen, dan reset door stroom eraf.

Schakelt wel zonder haperingen tss. zenders van 2 verschillende kaartjes.

Dus al met al een goed toestel voor zijn prijs!

Groeten,

Daddycool

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wie de HD400 koopt :

 

Ga naar de website http://www.mvision.tv/eng/support.html en download daar de Channel Editor 400 serie.

Als je in de HD400 de USB stick inbrengt kan je ook een file schrijven. Die gebruik je dan om je kanalenlijst te bewaren. Stel dat je die dan toch nog zou willen terugzetten, moet je wel zelf de volgorde van de presets terug manueel ingeven. Maar het spaart alleszins al het wissen van meer dan 1000 kanalen.

Voor de firmware : die van de M-Vision website zal de kaart van TVV of CD niet herkennen. Daarvoor moet je op de website van Gx-Max zijn.

http://GEEN KEY-FILES/index.html

 

Binnenkort zou er op GEEN KEYS een nieuwe versie software verschijnen die enkele bugs en problemen zou oplossen. Onder andere het blokkeren van de software zou verminderen.

Ook zou er later software komen die de instellingen qua presets en misschien nog een paar andere zou bewaren en terugzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die update waarvan hiervoor sprake is downloadbaar op de voornoemde site. De nieuwe 113-versie zal wel een verbetering zijn, maar heb hem nog niet op de decoder gezet.

 

Nog een aanvulling op het vorige : de kanalenlijst staat wel degelijk in volgorde in de user database die je zelf kan op een stick zetten en daarna op je pc bewerken.

 

Weet iemand toevallig waar de verbeteringen te lezen zijn die met de nieuwe versie van de soft (versie 113) te realiseren zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de info - ik wist het niet. Kan in de toekomst best nuttig zijn om weten.

Deze keer ga ik toch nog een beetje moeten wachten want in de tekstfile stond het volgende te lezen :

 

F0113

-----

.

 

F0110

-----

First public release

Irdeto, seca, viaccess, nagra tiger smartcard reader

 

 

 

Niets info over de nieuwe versie dus :-)

:D:D:D:D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de M-Vision HD 400 uitzet via de AB start het iets later vanzelf weer op, iemand daar ook last van, heb F01.13 erin zitten.

Ook USALS en DiSEqC werkt niet kan dan geen kanalen inscannen omdat er dan geen signaal is.

MaxDigital 225 HD-PVR op een 78 cm Triax schotel, MaxPlus HTS 2100S, M-Vision HD400 op een Zhender 110 cm schotel met Edision lnb (QSL-5) draaiende op een Moteck SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen last van. Misschien best even teruggaan naar fabrieksinstellingen , daarna weer firmware erop.. en als die versie 113 niet werkt : gewoon de 110 erop, maar dan niet de originele. Die werkt bij mij prima.

Heb je de satellieten al juist geselecteerd ? Je moet eerst nog tegen 't bakkie vertellen welke sat er aan welke kabel hangt..

Lijkt me toch dat jouw bakje rare dingen doet. Die uit en automatisch weer aan is niet normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

M-Vision HD 400S problemen.

Met de functie "Single Sateliet Zoeken" in Usals en DiSEqC 1.2 krijg ik b.v. RTL4 op freq. 12297 H 27498 terwijl dit moet zijn 12343,50 H 27500, wie heeft dit nog meer, terwijl ik op de functie "Vaste Antenne" wel op de normale frequenties kan scannen, lijkt mij op een bug.

Ook de aan/uit knop op de AB functioneert niet normaal, bij het uitzetten van de M-Vision HD400S gaat dat goed maar als ik dan de tv uitzet springt de rode knop op de ontvanger weer op blauw, krijg weliswaar geen beeld, druk ik nogmaals op aan/uit knop springt ie weer aan dat gebeurt zowel met een Tatung 26" als met een LG 37".

MaxDigital 225 HD-PVR op een 78 cm Triax schotel, MaxPlus HTS 2100S, M-Vision HD400 op een Zhender 110 cm schotel met Edision lnb (QSL-5) draaiende op een Moteck SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de klachten naar de webwinkel gestuurd waar ik de M-Vision HD400S heb gekocht en kreeg een email terug met de volgende tekst: "Er zitten nog heel wat bugs in, wij verwachten volgende week een nieuwe firmware met Fastscan etc... ik raad u wel aan een fabrieksreset uit te voeren na een update."

MaxDigital 225 HD-PVR op een 78 cm Triax schotel, MaxPlus HTS 2100S, M-Vision HD400 op een Zhender 110 cm schotel met Edision lnb (QSL-5) draaiende op een Moteck SG-2100A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...