Ga naar inhoud


[Mvision HD-400S] Gebruikerservaring Mvision HD-400S.


daddycool57

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Dutch
Ik heb de Mvision nu thuis staan en was eerlijk gezegd verbaasd hoe snel, eenvoudig en duidelijk hij te bedienen was. Waarschijnlijk ook omdat de leverancier reeds de juiste kanalenlijst erop had gezet en de laatste software.

Nu een paar vragen voor ieder die mij kan helpen of tips heeft.

1) Als ik hem uit zet en de knop rood wordt gaat ie na 10 tot 15 seconde weer aan. Waar kan dat aan liggen ?

2) In Menu TV systeem zijn er drie regels met helderheid, kontrast en verzadiging. Heeft iemand advies voor de beste standen? Nu staan ze alle 3 op 50. Ik weet dat het met persoonlijke smaak te doen heeft ...maar toch smile

3) Ik heb de opname functie getest en dat werkt perfekt met me externe harddisk. Nu zou ik graag de opnames willen opslaan op me NAS en met me Xtreamer Mediaspeler willen afspelen op me andere TV via een netwerk. Nu is het zo dat de MVision een DVR formaat wegschrijft die mijn mediaspeler niet kent. Heeft iemand een tip om dit formaat leesbaar te maken? Ik hoop dat ik alle termen goed gebruik, ik woon al 15 jaar in Zweden en moet bij technische zaken zoeken naar de juiste woorden.

alvast bedankt

M vr grtn Erwin


Update

1) Heb me USB kabel vervangen en nu blijft hij gewoon uitstaan - probleem opgelost

2) ...

3) Ik had de verkeerde map op me NAS gezet. Nu is het correct en hij speelt het nu (bijna) perfekt af op me andere TV. Ik had een HD kanaal opgenomen maar die schrijft ie als Mpeg2 weg en niet als 4. Dat is wel jammer maar je kan niet alles habben. Ik ben al blij dat me Mediaspeler hem gewoon afspeelt.

Ik wacht #2 af - alast bedankt

Grtn Erwin

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites


In verband met 2 : dat is al een combinatie van wat je op de tv instelt EN op de satellietontvanger. 50 lijkt me in mijn geval te laag.

Hier staat het op 86, 89, 85.

Ik heb de instellingen aan de hoge kant staan op de decoder en iets lager op de tv. Dat werkt prima hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In het menu van de Topfield vind je een mogelijkheid om je kanalenlijst op USB stick te schrijven.

Die kan je dan nog gaan bijwerken met het programma dat ik hierboven reeds enkele keren heb genoemd en dat je van de site van Mvision kan halen.

Als je de kanalenlijst opslaat op USB heb je ook ineens je favorieten gesaved. Terugzetten kan je via een optie in hetzelfde menu doen.

Seriele poort : heb ik ook gelezen en staat er inderdaad niet op. Ik heb er geen behoefte aan want mijn tv heeft er een.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen Topfield maar een MVision HD400S. In het menu is echt niets te vinden voor het opslaan van de zenderlijsten op USB. Het menu heeft 7 groepen te weten: Wijzig kanaal, Installatie, Systeem setup, Tools, Spel, Recording, en Kaartlezer. Onder tools vind je wel USB maar daaronder zit mediaplayer.

Overigens als ik een opname programmeer neemt hij dat wel op als de TV en de ontvanger aan blijft staan. Maar zet ik de TV uit dan neemt hij niks op.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja .. Sorry .. ik was bezig over de MVISION, maar schreef door een kortsluitingetje in mijn grijze blubber bovenaan het woord Topfield.

Ik was met drie dingen tegelijk bezig toen ik dit schreef. Spijtig genoeg heb ik zo'n foutjes wel meer voor.

 

Om je kanalen en je favorieten op te slaan moet je gaan naar : Tools, upgrade via usb, save user db.

 

Dit is een ontvanger waar je een en ander moet durven uitproberen. Je kan niet veel misdoen. Zeker na het maken van die back-up kan er niet veel meer fout gaan, want alles komt mooi zoals het daarvoor stond. Dus ook de volgorde van de kanalen is ok nadat je de backup terugplaatst.

Zonder wat ge-experimenteer ga je uit de Mvision zeker niet halen wat er in zit, dus laat je zeker gaan en laat ons weten als je iets nieuws ontdekt.

Als je vragen hebt, laat die dan maar komen.

 

Niets opnemen als je de tv uitzet : geen idee waaraan dat kan liggen. De mijne doet alles wel als gewoon de ontvanger aanstaat. Met die vraag kan ik je voorlopig niet helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt haelewyn, het staat inderdaad onder upgrade. Daar had ik het effe niet verwacht.

Nou ik dat weet is de waarde van het apparaat gestegen. Ik vind het een fantastisch apparaat voor dat geld. Heb ook een drie keer zo dure dreambox 800HD maar deze is vrijwel net zo goed. Ik heb geen last van vastlopen met zappen. HD kwaliteit is zeer goed met hdmi kabel. EPG werkt fijn.

Als er in de toekomst nog upgrades komen met b.v. een uitgebreidere infobalk dan zou dat geweldig zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier effe thuis aan 't vergelijken met een Topfield en met een Philips ontvanger :

Die EPG van de MVISION lijkt echt op geen zak he.

De infobalk evenmin.

Vastlopen doet de Philips ook. De Topfield die ik hier heb NOOIT.

Dat je de kaart enkel bij de Mvision niet kan lezen (data van verlenging TVV) is ook kl*.

Ook qua beeldkwaliteit lijkt de Mvision me de minste van de drie. Maar dat lijkt me normaal als je een goeie 100 euro aan een HD ontvanger met PVR via USB geeft.

De menu's zijn dan weer een voordeel : duidelijk en bruikbaar. Nog maar effe afwachten wat die update volgende week brengt ?

HDMI kabel scheen geen goed beeld te geven via MVision. Met de Philips geen probleem, dus dat ligt ook aan de ontvanger blijkbaar. Met de instellingen krijg ik dat niet opgelost op dit moment.

Handleiding : Topfield : geen idee wegens heb ik niet meer.

Mvision : waardeloos.

Philips : Je kan er niet veel mee doen dus wat kunnen ze dan schrijven ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haelwyn, bedankt voor je antwoord wat betreft de juiste standen.Ik krijg het nog niet helemaal voor elkaar maar het zier er nu aardig uit. Wat ben jij voor signaal kracht en signaal kwaliteit ? Ik heb 84% en 76%. Komt zeker omdat ik in Zweden woon. Ik heb een duoblock twin LNB en denk dat ik een mooie dag uitpik om hem op Astra 3 ga richten. Nu heb ik gewoon de kop vervangen en staat in principe nog steeds op de Astra 1. Wie weet maakt het wel niets uit.

 

Ik heb gemerkt dat sommige kanalen en sommige programmas veel mooier HD zijn dan andere. Vooral Ned 1 2 3 laat duidelijke beelden zien. Nu RTL 5 en alle andere NL kanalen in de HD lucht zijn is het goed te zien. Eurosport HD laat een mooi beeld zien. Het lijkt erop dat het niet altijd alleen aan de ontvangers ligt maar ik heb niets om mee te vergelijken.

 

Volgens mij is de MVision een goed begin, alles kan beter maar als je de forums leest is er onder de € 300 geen betrouwbare ontvanger op de markt. Ze hebben allemaal wel iets negatiefs.

 

Ik had al eerder gelezen over het aan en uitzetten van de ontvanger. Als ik hem aanzet dan schiet hij meteen naar het menu, dat komt omdat ik er een USB harddisk in heb zitten. Als ik de ontvanger uitzet dan gaat de lichtknop na 10 seconden weer aan. Het lijkt op een extra standby functie. Als ik dan de ontvanger weer aanzet en dan weer uit dan blijft de knop rood. Ik heb veel freeze momenten gehad maar dat komt door het snelle zappen.

 

Het wachten is op de nieuwe software

 

Groet Erwin

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja - je hebt gelijk over die EPG - die is waardeloos. Ik heb geprobeerd direkt via de EPG op te nemen maar ben er nog niet helemaal uit.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

84% en 76% zijn normale waarden voor metingen met de MVISION receiver.

Een andere collega forummer die in Nederland woont had hetzelfde.

Ikzelf heb 86 en 78 % maximum vanuit Belgie, afhankelijk of ik op Astra 1,2,3 kijk.

 

EPG en opnemen : gaat wel hoor. Je moet even in de EPG op een programma op OK klikken. Daarna kan je kiezen tussen ontvanger en opnemen dacht ik. Gebruik de kleurtoetsen (geel, groen, rood, etc)

Eens je OK klikt in het menu wil de machine gewoon weten of je bij het begin van het programma van kanaal wil wisselen of je echt wil gaan opnemen. Als de USB stick bv klaar is om op te nemen zal er geen probleem zijn om de opname ook te starten vanuit de EPG.

Wat ik nogal waardeloos vind aan de EPG is vooral dat je niks meer ziet in het voorziene beeldkadertje als je in het EPG menu gaat OF dat de EPG zo traag werkt en een slordig beeld van de volgende programma's geeft.

Bij bv de Philips en de Topfield die ik hier staan heb gaat dat allemaal sneller en veel mooier, duidelijker. Alles in een duidelijk verticaal lijstje dus.

 

Dat je aan de knop (rood of blauw) nooit kan zien of het toestel aanstaat is een slordigheid die ze misschien ooit wel oplossen met een nieuwe softwareversie ?

 

Inderdaad geeft elke ontvanger wel bepaalde nadelen. Voor de prijs van een Mvision kan je niets anders kopen en dus ook niets beters. Mijn Topfield is een SD ontvanger, dus die gaat er sowieso uit mettertijd. De Philips is HD (7141) maar heeft ook veel nadelen. Ik ben er nog niet over uit of ik nu de Mvision of de Philips ga houden als hoofd-ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan heb ik blijkbaar toch een goed ontvangst, bedankt voor de info. Ga ik verder niet aan sleutelen.

 

Ok ik ben erachter nu. PVR knop en dan timer kiezen en dan opnemen. Werkt heel goed. Ik heb me USB kabel ook vervangen want hij gooide hem er steeds uit en nu lijkt hij stabiel. Nog een vraag, kan ik de ontvanger uitzetten en neemt ie dan gewoon op of moet ie aan staan?

 

Ik heb een Philips DSR 7005 met harddisk. Die werkt ook goed en staat nog beneden maar zal ik ook tzt vervangen. Boven heb ik de HD met LED tv. Zeg die Philips 7141 heeft toch geen PVR functie? Ik heb niet veel goeds over die ontvanger gelezen dus dacht ik ik neem de MVision maar, leuk begin.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

7141 heeft geen PVR functie, heb ik op de kop getikt van iemand die hem nieuw had gekregen en hem niet meer hebben wou.

Er is wel een USB slot aan die ontvanger, maar ik zou niet weten waarom ze 't gebruiken op dit moment. Heb er niets over gelezen in de handleiding alleszins. Ik zal er eens een stick moeten in plaatsen en dan zien of er wat beweegt in het menu.

Je hoort veel over de ontvanger 7141 maar misschien hebben ze met de softwareupdates al wat veranderd ? Hij loopt op dit moment net zo min stabiel als de Mvision dus daar zit al geen verschil. In de prijs zeker wel.

 

Als je wil opnemen met de MVISION moet hij aanstaan. Heb het nog niet geprobeerd met standby-stand. Maar het is duidelijk, dat als je hem uit zet met de schakelaar, er verder niets gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat ze dat zo doen. Waarom een USB aansluiting zonder functie, dat is toch waardeloos. Ik gelood zelfs dat er een netwerk aansluitng op zit zonder functie. Ik zat enorm te twijfelen tussen de Philips en MVision maar ik wilde graag opnemen en heb de gok gewaagd, ik geloof dat het een goeie gok was, qua prijs ook. Ik ben zeer geintereseerd in de software update en hopelijk komt ie gauw.

 

Ik heb een beetje zitten testen en vanmiddag opgenomen met standby en dat ging heel goed. Ik heb hem zo standby gezet dat de rode knop rood blijft. En op de ingestelde tijd ( met wat extra seconde ) gaat hij netjes aan. Ik heb hem nu geprogrammeerd voor vanavond om een film op te nemen en morgen ochtend om iets voor de kids op te nemen. Ik wacht het af.

 

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de PVR geprobeerd en het werkt goed. Heeft alles netjes opgenomen gisteravond en vanmorgen en daarna de ontvanger netjes uitgezet. Het afspelen geeft wat kuren. Als je 1 film begint af te spelen dan geeft hij afentoe een hele dunne zwarte lijn door het beeld overgebleven van het PVR menu en als je de fim na 2 minuten stopt en dan een andere film probeert af te spelen dan zie je een zwart beeld. Maar toch, het werkt :-)

 

Ik probeer het beeld nu optimaal te krijgen. Nu vraag ik me af hoe scherp is HD tv eigenlijk? Is het beeld bij jou haarscherp ( a la Blueray ) of is het toch nog een beetje behelpen. Wat kan ik verwachten en maakt het misschien toch wel uit wat voor HD ontvanger je hebt? Heb jij misschien nog tips om de verhouding TV ontvanger optimaal te hebben?

 

Nu Twente Feijnenoord live op de Zweedse TV, ik zeg niet wie er moet verliezen anders krijg ik misschien mot met iemand op het forum.

MVision HD400S - Rebox RE-8000HD PVR - NAS DNS-313 - Xtreamer - 85cm schotel - Duo Twin LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...