Ga naar inhoud


[Satelliet] ITV verhoogd beeld kwaliteit


de vrije fries

Aanbevolen berichten


Er is niets veranderd aan de indeling van de kanalen op de div transponders. Men heeft enkel de resolutie op de encoders veranderd.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op itv 1 HD is er niet zo vaak een uitzending, is vaak met de melding ''This programme is unavialable on ITV1 HD'' en op de zender-lijst wordt deze aangegeven als kanaal 10510 (ook geen HD hier achter) en niet als ITV1 HD,

 

hebben meerdere dit ook of zit ik naar een ander verkeerd zender te kijken?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: amrabed
Op itv 1 HD is er niet zo vaak een uitzending, is vaak met de melding ''This programme is unavialable on ITV1 HD'' en op de zender-lijst wordt deze aangegeven als kanaal 10510 (ook geen HD hier achter) en niet als ITV1 HD, hebben meerdere dit ook of zit ik naar een ander verkeerd zender te kijken?.


ITV HD is een zgn. rode knop zender. Als je naar ITV1 kijkt en het programma is beschikbaar in HD dan krijg je een vraag op je HD wilt kijken en dat je dan de rode knop moet indrukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: iRuud
Origineel bericht van: amrabed
Op itv 1 HD is er niet zo vaak een uitzending, is vaak met de melding ''This programme is unavialable on ITV1 HD'' en op de zender-lijst wordt deze aangegeven als kanaal 10510 (ook geen HD hier achter) en niet als ITV1 HD, hebben meerdere dit ook of zit ik naar een ander verkeerd zender te kijken?.


ITV HD is een zgn. rode knop zender. Als je naar ITV1 kijkt en het programma is beschikbaar in HD dan krijg je een vraag op je HD wilt kijken en dat je dan de rode knop moet indrukken.



Dat wist ik niet,

-THNX- voor de info.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Erik Slagter
Ben nog steeds benieuwd waar de bits vandaan komen.

Je kunt niet straffeloos de resolutie verhogen en dan dezelfde kwaliteit houden. Of ze moeten betere encoders hebben aangeschaft...


Ik denk dat ze die bits nog over hadden. Kijk eens op transponder 44, 10758V. Als ik Kingofsat mag geloven heeft die transponder de bandbreedte van 34,8 megabps en ik tel 7 unieke VPIDs. Als ik even grofweg door 7 deel, zitten we net onder de 5 megabps per zender. De vraag is wat op deze bitrates een grote bedreiging is van je beeldkwaliteit: MPEG-arctefacten of resolutie.

Als ik kijk dat Canal Digitaal op 19 oost ongeveer de helft van de bandbreedte per zender toewijst en toch in 704x576 uitzendt, dan kan de beslissing van ITV wel eens juist zijn geweest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...