Ga naar inhoud


Quads of Quatro's?


satvet

Aanbevolen berichten

Ik ga het aantal ontvangers in huis uitbreiden waardoor de 4 mono LNB's vervangen moeten worden.

Wat is de beste/handigste/goedkoopste optie, werken met quads of met quatro's. De laatste zijn een stuk goedkoper maar vereisen weer duurdere switches (die weer een eigen voeding hebben?).

Het gaat dus om 4 satellieten die 3(+1) ontvangers van signaal moeten voorzien.

 

Schotel is een Visiosat bi-sat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een multiswitch heeft inderdaad een eigen voeding nodig.

Als je niet meer dan 4 ontvangers wilt installeren zou ik kiezen voor Quad LNB's i.c.m. 4 committed 4/1 switches.

Die switches kan je met 16 korte coax kabels in de buurt van de schotel bevestigen. Vervolgens ga je met 4 coax kabels naar je ontvangers.

 

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Perdi

Als je niet meer dan 4 ontvangers wilt installeren zou ik kiezen voor Quad LNB's i.c.m. 4 committed 4/1 switches.


Ja, zo doen de meeste het. Toch ben ik het er niet helemaal mee eens.
Als je praktisch gezien dan, een Multiswicht binnen kunt plaatsen, dan geef ik toch de voorkeur aan een Multiswitch.
4 Quad LNB`s en 4 kwalitatief goede Diseqcs (zeker als je voor Spaun kiest) zijn bijna net zo duur als een 4 Quattro LNB`s en een Multiswitch.

Het voordeel van de Multiswitch is, mits goed aangesloten natuurlijk, dat je er nooit geen omkijken meer naar hebt, je hebt nooit schakelproblemen en is 100% onderhoudsvrij.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat

Het voordeel van de Multiswitch is, mits goed aangesloten natuurlijk, dat je er nooit geen omkijken meer naar hebt, je hebt nooit schakelproblemen en is 100% onderhoudsvrij.


op je coax connectortjes buiten aan de lnb's na dan, toch?
ciao

Get Misunderstood

Troublemakers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Henksat

Als je praktisch gezien dan, een Multiswicht binnen kunt plaatsen, dan geef ik toch de voorkeur aan een Multiswitch.


Maar dan moeten er wel 16 kabels naar binnen, want ik begrijp dat je voor buiten niet voor die multiswitch zou gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier een adres gevonden dit is toch niet duur ,nu is het maar net wat van ijzen je hebt

 

 

Inverto Quad LNB 0,2 dB €24,95 pst

Spaun Sar 411 F 4/1 €28 pst

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
ik heb hier een adres gevonden dit is toch niet duur ,nu is het maar net wat van ijzen je hebt


Inverto Quad LNB 0,2 dB €24,95 pst
Spaun Sar 411 F 4/1 €28 pst


Dacht, gooi die 2 regels even in Google, wat denk je? Precies 1 hit, dit topic.
Google wordt ook steeds sneller. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je vraag dien je te toetsen, aan de toekomst.

Zoals je systeemeisen nu geformuleerd zijn, zou ik met de quad´s en 4 losse schakelaars gaan.

 

Je systeem is hiermee wel aan de grenzen van z´n mogelijkheden.

 

Wanneer je in de toekomst een extra aansluiting nodig hebt, zal je alles moeten veranderen.

 

Ga je voor een schakeling met quatro´s en een matrix, welke kaskadeerbaar is, kan je op eenvoudige wijze het aantal aansluitingen uitbouwen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...