Ga naar inhoud


[DM800HD] DM 800 hd miskoop???? of niet?


dalton

Aanbevolen berichten

hoi allemaal

ik heb al jaren de dreambox 7000s

dat ding werkt als een speer

nu hoor ik dat ik de HD zenders van C+ daarop niet meer kan ontvangen in de toekomst

 

dus ik wil de DM 800HD gaan kopen ik heb dan geen keus

maar ik lees zoveel over heet lopers,slecht beeld weergave enz enz dus huilen met de pet op

ook staan ze weer veel te koop

 

dus ik ben bang dat ik 420 euro weg ga gooien

ik zou graag jullie ervaring over de dreambox 800hd horen

bedankt groetjes Dalton

Groetjes Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is zeker geen weggegooid geld alleen ik zou op dit moment voor de 500HD gaan. Is ook 100 euro goedkoper, nieuwere chip en doet verder niet onder voor de 800.

 

Dus mis je geen interne HDD mogelijkheid (NAS of esata voldoet ook prima), wil je geld besparen en een veel nieuwere chip: Ga voor de 500HD.

 

Het is niet zo dat een 800hd weggegooid geld is en al je punten die zouden spelen is ook onzin: ik heb dat ding nu meer dan een jaar en heb nog geen van alle punten gehad.

 

Wat ik wel heb gehad: tune failed problemen maar is met de software van tegenwoordig geen issue meer. Warmte is wel waar te nemen alleen heb geen instabiliteit ervaren. Ik heb wel voor de zekerheid passief koelblok van zalman erop gedaan, maar dat is meer vanwege de hobby dan noodzaak.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar ik verbinding mee heb gaf ons door dat er al in maart gestart ging worden dat er bij de HD zenders een code zit,

die alleen de zenders weer gaat geven op een HD ontvanger dus de zenders worden dan zwart bij mij

mijn 7000s is geen HD

 

 

 

Groetjes Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dalton. Ik heb een dm800 naar volle tevredenheid. Heb alleen in het begin last gehad dat hij niet goed schakelde tussen Astra3 en Astra1. Nadat ik een nieuwe tuner heb gekregen (voor niks dus) van Dream Multimedia schakeld de box perfect tudden de diverse satellieten. Warm worden doet ie inderdaad maar dat los ik op door een kleine fan (kost €4,50)in te bouwen. Deze schakeld op pin 4 van de scart zodat die alleen draaid als de box aan staat.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Merkedesch
Origineel bericht van: dalton
waar ik verbinding mee heb gaf ons door dat er al in maart gestart ging worden dat er bij de HD zenders een code zit,
die alleen de zenders weer gaat geven op een HD ontvanger dus de zenders worden dan zwart bij mij
mijn 7000s is geen HD




Je schrijft het zelf al...Je DM7000 is geen HD ontvanger.!!
En op de HD zenders zit geen "code" ze zitten op een DVB-S2 Transponder en dat zorgt voor geen beeld op je DM7000.

En inderdaad als je een nwe. ontvanger zou gaan aanschaffen voor de HD kanalen en in het prijs segment gaat zitten van 400,00 dan ging ik voor de VU+ en niet voor de DM800.(voor info betreffende de VU+ lees de reviews)

En ben je helemaal Dreambox "freak" ga dan voor de DM500HD (en na je bericht goed te hebben gelezen!!Zal de persoon die je info verstrekt alleen Dreamboxen kunnen supporten!!

Gr.Merkedesch
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...