Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Firmware 89 - onopgeloste bugs


radio man

Aanbevolen berichten


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ben ook benieuwd,

mijn huisgenoten zijn het niet kunnen scrollen in een opname (die langer duurt dan ca 18 minuten) inmiddels meer dan zat

en dus mag dat best beter.

ik hoop het wel, want men begint mij verantwoordelijk te houden voor de aanschaf van een weigerachtig apparaat...

 

maar goed dat er eerst uitgebreid getest wordt, want een update zonder remedie is erger dan een verlate update.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, dat hoop ik ook!

Trouwens, heeft iemand ook opgemerkt dat met radioontvangst er iedere 3 tot 5 minuten een korte onderbreking is?

Zo'n halve seconde, waardoor je net één à twee woorden mist?

Of zijn jullie niet van die radio-liefhebbers en gaat het enkel en alleen om de TV?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
ben ook benieuwd,
mijn huisgenoten zijn het niet kunnen scrollen in een opname (die langer duurt dan ca 18 minuten) inmiddels meer dan zat
en dus mag dat best beter.
ik hoop het wel, want men begint mij verantwoordelijk te houden voor de aanschaf van een weigerachtig apparaat...

maar goed dat er eerst uitgebreid getest wordt, want een update zonder remedie is erger dan een verlate update.


Mijn vriendin is al dusdanig gefrustreerd dat als de eerst volgende update de Box nog niet goed functioneerd (met name het opnemen en afspelen) ik een Dreambox mag kopen :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Antoine1
ja, dat hoop ik ook!
Trouwens, heeft iemand ook opgemerkt dat met radioontvangst er iedere 3 tot 5 minuten een korte onderbreking is?
Zo'n halve seconde, waardoor je net één à twee woorden mist?
Of zijn jullie niet van die radio-liefhebbers en gaat het enkel en alleen om de TV?


Hallo Antoine,

Ik luister overdag veel naar de radio. Door de week staat overdag altijd Radio 5 aan, alleen via de analoge kabel. sick

Op zondagmorgen echter luister ik altijd via de schotel tussen 10.30 en 13.00 uur naar RTE Lyric FM. Er is me echter geen probleem opgevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik luister ook vaak naar de radio op de schotel; voornamelijk overdag naar 538... Ik heb ook nog geen problemen hier mee gehad

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Antoine,

 

Bezint eer je begint en neem geen overhaaste beslissing zou ik je willen adviseren.

Ik ken de Rebox 9000 weliswaar alleen van horen zeggen (en van dit forum natuurlijk) maar als bezitter van de HC 8100* weet ik als geen ander dat die helaas ook behept is met -software- problemen.

Lees je maar eens in op het Homecast-forum.....

 

n.b.: het chassis van de HC 9000 is identiek aan dat van de 8100 m.u.v.het energieverbruik in standby

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Antoine1
wel bedankt voor jullie reakties en ontluisterende bekentenissen.
Inmiddels ben ik het zat en heb het apparaat aan de leverancier retour gestuurd.
Veel geluk!
Ik ga het eens met een HOMECAST9000 proberen.

Dan val je van de wal in de sloot.
Ik heb zo een ding gehad, ik was blij dat ik er vanaf was!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even offtopic

 

Citaat:
n.b.: het chassis van de HC 9000 is identiek aan dat van de 8100 m.u.v.het energieverbruik in standby

 

Nee, is compleet andere hardware.

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn informatie (chassis HC 9000 in feite identiek aan 8100) komt uit betrouwbare bron namelijk van HC-Nederland zelf.

Maakt verder eigenlijk ook niet uit; het HC-forum spreekt boekdelen, onverschillig of het om de 8100 of de 9000 gaat...

 

Zo langzamerhand ga ik trouwens geloven dat er geen enkele onberispelijk werkende PVR bestaat.

Of is er iemand die me van het tegendeel kan overtuigen?

 

Graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: uplink
Mijn informatie (chassis HC 9000 in feite identiek aan 8100) komt uit betrouwbare bron namelijk van HC-Nederland zelf.
Maakt verder eigenlijk ook niet uit; het HC-forum spreekt boekdelen, onverschillig of het om de 8100 of de 9000 gaat...

Zo langzamerhand ga ik trouwens geloven dat er geen enkele onberispelijk werkende PVR bestaat.
Of is er iemand die me van het tegendeel kan overtuigen?

Graag!


De REBOX forums spreken ook boekdelen en bevestigen mijn (minder plezierige) ervaringen. Ik heb nog een Philips7005 waar ik héél tevreden over was. Maar ja, je wilt HD,...toch?..
En onwillekeurig vergelijk je daar mee. En als je dan meer dan het dubbele betaalt voor zo'n REBOX wil je op z'n minst hetzelfde maar dan in HD terug....toch?.......of is dat teveel gevraagd?
Wat zijn dat voor sukkels tegenwoordig? die software jongens....http://www.sat4all.com/forums/images/icons/default/frown.gif
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, je koopt zo'n ding want je wilt hd, en dan is die rebox niet in staat je door de franse zender verstrekte hd-kaart te ontcijferen en dus neem je voorlopig maar genoegen met sd....

dat samen met het niet kunnen scrollen in veel opnames maakt de meekijkers hier bepaald niet gecharmeerd van dat apparaat.

inmiddels heeft de familieraad besloten dat als de volgende softwareupdate geen soelaas brengt, de sab ultimate HD uit de slaapkamer, die me nog niet de helft heeft gekost van de rebox, naar de woonkamer verhuist. Die is weliswaar single tuner maar kan de kaart wel ontcijferen en we kijken elke dag franse (momenteel niet) hd-tv en we nemen zo ongeveer een keer per maand op, je moet blijkbaar prioriteiten stellen tegenwoordig.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: uplink
Mijn informatie (chassis HC 9000 in feite identiek aan 8100) komt uit betrouwbare bron namelijk van HC-Nederland zelf.
Maakt verder eigenlijk ook niet uit; het HC-forum spreekt boekdelen, onverschillig of het om de 8100 of de 9000 gaat...

Zo langzamerhand ga ik trouwens geloven dat er geen enkele onberispelijk werkende PVR bestaat.
Of is er iemand die me van het tegendeel kan overtuigen?

Graag!


Ik moet je gelijk geven, dat de meeste satelliet ontvangers PVR's problemen hebben met de software.
Ik heb inmiddels veel over de verschillende merken gelezen, maar ze hebben allemaal last van software
problemen.
Ik heb toch voor de REBOX 9000 HD PVR gekozen, domweg om het feit dat ik de indruk heb dat er achter de
schermen hard en serieus gewerkt wordt om de eventuele problemen op te lossen.
Dat was bij bijvoorbeeld de Inverto IRL7000 die ik hiervoor had wel anders. Daar zat
er een behoorlijke tijd tussen vwb de updates en niet alles was opgelost.
Ik moest dit apparaat vaak meerdere keren per dag resetten.
Ik heb ook een philips en een SAB gehad en daar was ook de software problematisch.

Zou leuk zijn als de heren programmeurs eerst eens aan stabiliteit en betrouwbaarheid zouden gaan werken
in plaats van steeds maar weer nieuwe features toe te voegen.

BTW de software problematiek beperkt zich niet alleen tot satelliet ontvangers.
Er verschijnen steeds meer compacte en op Linux gebaseerde electronisch apparaten met ook allerlei
software problemen.
Zo heeft mijn Logitech Harmony 1000 Touchscreen afstandbediening ook kuren in de software, waardoor je
het apparaat regelmatig moet resetten door de batterij er even uit te halen.

Ik denk dat we ermee moeten leren leven wink

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...