Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Firmware 89 - onopgeloste bugs


radio man

Aanbevolen berichten

Ik gebruik nog steeds een externe HDD/DVD recorder Pansonic EH57.

Via de scart kan je niet opnemen met deze 9000HD (of je moet allerlei instellingen wijzigen)

Overigens is mij 2x beloofd (door rebox)dat er aan werd gewerkt maar dat is inmidels 3/4 maand geleden dus ik heb er geen geloof meer in.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Caesarion
Kort door de bocht gezegd: Linux is eigenlijk NIET zo stabiel als beweerd word, of word er teveel van verwacht.

Caesarion,
Weliswar OT maar ik denk dat je het een en ander nu uit zijn verband trekt.
Nu weet ik ook niet wat dit onderwerp (Firmware 89 - onopgeloste bugs) met Linux te maken heeft maar zowel Linux als Unix zijn de betrouwbaarste OS die er bestaan, vele malen betrouwbaarder dan b.v. Windows.
Wat jij waarschijnlijk bedoeld is dat de door de ontwikkelaars geproduceerde aanvullende software niet stabiel is.
Nu draait deze software weliswaar onder Linux maar het probleem van een eventuele instabiliteit wordt door de software veroorzaakt en niet door het OS Linux.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

geen software is beter dan de onderliggende architectuur, de functionele specificatie en de realisatie hiervan door de programmeurs.

nadat er een bomvast plan onderligt (waar vaak achteraf gezien toch wat op af te dingen valt) moet het ook nog in code worden omgezet, en dat is vaak een zwak punt.

bovendien vrees ik dat rebox niet zelf zijn software maakt maar zich baseert op van een leverancier (fortis? octagon?)aangeleverd spul en daarin gaat wijzigen. Dan zit je met meerdere gedachtenwerelden van allerlei mensen en dat is vaak een bron van problemen.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edwin40
Ik gebruik nog steeds een externe HDD/DVD recorder Pansonic EH57.
Via de scart kan je niet opnemen met deze 9000HD (of je moet allerlei instellingen wijzigen)
Overigens is mij 2x beloofd (door rebox)dat er aan werd gewerkt maar dat is inmidels 3/4 maand geleden dus ik heb er geen geloof meer in.

Sorry hoor, lijk me niet meer dan normaal, dat rebox daar geen voorrang aan geeft!

Het is een HD PVR, en dan moet je geen scartkabels meer gaan gebruiken, dat is terug in de tijd!

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: stefan.wolfrum
geen software is beter dan de onderliggende architectuur, de functionele specificatie en de realisatie hiervan door de programmeurs.
nadat er een bomvast plan onderligt (waar vaak achteraf gezien toch wat op af te dingen valt) moet het ook nog in code worden omgezet, en dat is vaak een zwak punt.
bovendien vrees ik dat rebox niet zelf zijn software maakt maar zich baseert op van een leverancier (fortis? octagon?)aangeleverd spul en daarin gaat wijzigen. Dan zit je met meerdere gedachtenwerelden van allerlei mensen en dat is vaak een bron van problemen.


Gelukkig gaan de software ontwikkelingen gewoon verder... Inmiddels is er al een .97 versie beschikbaar voor de andere fortis klonen (Arcos, Octagon etc.). In het changelog van de laatste versie wordt gemeld dat in de komende update het 'Timeshift' probleem opgelost wordt. Wellicht wacht Rebox met nieuwe software tot deze versie beschikbaar komt....

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Rebox test momenteel met de vesie 97 en verteld deze week de release.

Hiep hiep....

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS
is het ook al bekend wat de changelog is?


Staat op een gebruikersforum:

Origineel bericht van: Website
ENGLISH :

Readme_OCTAGON_SF1018_HD_ALLIANCE_V10797__09_03_10

for Octagon HD SF 1018 HDTV - ALLIANCE :

Changes :

- IMPORTANT :
--> TimeShift bug will fix by coming sw realese (soon) !

- V10797 :
- STB dead issue by long time watching : fix (ZDF HD)
--> ystem config register changed
- Multifeed Portal bug fix
- CI Iredeto CAM recognition error fix
- ideo codec updated to lates version (this codec is upgraded for week signal)
- Wi-Fi WPA2 security connection bug fix
- MHW EPG problem fix


Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Rare opmerking. Als het er op zit moet het ook werken!

Ron

Enkel niet bij een pvr, niet bij me Inverto, niet bij me Homecast, en niet bij me Rebox.

Het staat allemaal wel mooi in een folder, maar het komt allemaal achteraf.

En ik vind het ook raar, dat het wel in de folder staat, maar dat het niet werk. !

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: _Ron
Rare opmerking. Als het er op zit moet het ook werken!

Ron

Enkel niet bij een pvr, niet bij me Inverto, niet bij me Homecast, en niet bij me Rebox.

Het staat allemaal wel mooi in een folder, maar het komt allemaal achteraf.

En ik vind het ook raar, dat het wel in de folder staat, maar dat het niet werk. !


De folder is mooi, daarop ga je kijken wat je allemaal wilt hebben ten opzichte van je oude- huidige receiver. Je gaat vergelijken, zoeken naar andere opties, met je huidige apparatuur. Ja en dan ga je tot aankoop over op de mooie gegevens die in de folder staan met de gedachte dat alles ook zo werkt. Zelf kwam ik super bedrogen uit en baal ontstellend van deze miskoop vanwege het gegeven dat veel dingen die in de folder staan niet werken en dat de software niet eens de essenciele dingen goed opslaat.

Ook het gegeven dat je de receiver niet kunt (mag) uitschakelen is heel dom, ja ze zeggen hij gebruikt maat 1 watt in standby maar ja 16 uur niet kijken is 16 uur 1 watt teveel in deze tijd. Wie weet komt het ooit wel goed maar ik heb (gelukkig) mijn arion 9300 nog staan en voor de opmame's gebruik ik mijn clarke tech 8000C.Dus mijn rebox is voor mij nog steeds een rotbox die ik niemand zal aanraden.

Ze hebben de pech dat ze een leuke folder inelkaar gezet hebben en iedere koper van alles beloofd hebben maar deze beloofde zaken niet na kunnen komen tot op heden.
Laten we rekenen op verbeteringen en laten we er van uit gaan dat TROS RADAR of opgelicht er altijd ook nog is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat het juichen nog maar even achterwege. Ik zal juichen als ik een ontvanger heb die ik niet 1 keer in de week met een harde reset weer aan het werk krijg. En normaal kunnen spoelen met een pvr is ook wel makkelijk. Nu maar hopen dat de aangekondigde update de problemen zal verhelpen. Hopelijk hebben ze veel aandacht besteed aan de stabiliteit en niet allerlei nieuwe fratsen ingebouwd. Stabiliteit is nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De nieuwste software versie staat nu ter download, versie 97.

Aangepast:

 

1. Vastlopers bij langdurig naar 1 zender kijken verholpen;

2. Multytenne bug verholpen;

3. CI Irdeto CAM herkenningsfout verholpen;

4. Video codec geupdate naar de laatste versie (vooral voor zwakke signalen op Astra 3);

5. Wifi WPA2 beveiliging aansluiting bug verholpen;

6. MHW EPG probleem verholpen.

 

1. STB stuck issue by long time watching to 1 channel fixed;

2. Multifeed bug fixed;

3. CI Iredeto CAM recognition error fixed;

4. Video codec updated to latest version (this codec is upgraded for week signal, mainly Astra 3);

5. Wifi WPA2 security connection bug fixed;

6. MHW EPG problem fixed.

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: David1980
Origineel bericht van: edwin40
Ik gebruik nog steeds een externe HDD/DVD recorder Pansonic EH57.
Via de scart kan je niet opnemen met deze 9000HD (of je moet allerlei instellingen wijzigen)
Overigens is mij 2x beloofd (door rebox)dat er aan werd gewerkt maar dat is inmidels 3/4 maand geleden dus ik heb er geen geloof meer in.

Sorry hoor, lijk me niet meer dan normaal, dat rebox daar geen voorrang aan geeft!

Het is een HD PVR, en dan moet je geen scartkabels meer gaan gebruiken, dat is terug in de tijd!


Oh ok dan zal het aan mij liggen, ik dacht dat het gewoon hoorde te werken, zit er dus voor de sier op (foutje mijn kant)hahahaha
Ps
tv kijk ik uiteraard via HDMI,met mijn EH57 kan ik veel meer dan alleen films opnemen BV vakantie films op dvd schrijven etcetra, dus vandaar dat ik graag mijn scart uitgang gebruik.

Rebox 4220
Triax 65/70? met monoblock 19,2 - 23,5

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...