Ga naar inhoud


[RE-9000HD] Firmware 89 - onopgeloste bugs


radio man

Aanbevolen berichten

Het leek me handig om per upgrade een draad te hebben om de ervaringen te posten- wat is nu wél goed en wat nog niet?

Dus: graag posten - misschien leest Rebox wel mee?

Misschien is het goed af te zien van eindeloze o/t discussies?

En ook geen Reboxbashing- laten we het positief proberen te houden- ik vind 't een fijne box met zeer goed beeld.

 

Aftrap:

 

* Verplaatsen cursor op weergavebalk opname tergend langzaam en hakkelig, was bij 86 en 81 ook hakkelig maar een stuk sneller

 

* "Tuner 1 geen signaal" bug lijkt nu opgelost: bij fw 86 was het vaak onmogelijk bepaalde zenders op T1/T2 aan te lopen via Diseqc 1.2

 

* Vastlopen na HD timer opname (altijd) resp. na wegzappen van een HD zender (niet altijd) - soms lukt soft reset soms alleen na aan- en uitzetten met de schakelaar aan de achterkant

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: radio man

Aftrap:

* Verplaatsen cursor op weergavebalk opname tergend langzaam en hakkelig, was bij 86 en 81 ook hakkelig maar een stuk sneller

* "Tuner 1 geen signaal" bug lijkt nu opgelost: bij fw 86 was het vaak onmogelijk bepaalde zenders op T1/T2 aan te lopen via Diseqc 1.2

* Vastlopen na HD timer opname (altijd) resp. na wegzappen van een HD zender (niet altijd) - soms lukt soft reset soms alleen na aan- en uitzetten met de schakelaar aan de achterkant


* terugspringen van de cursor in de weergave balk.

-- Samen komen we er wel. --
2 x Rebox RE-9000HD (L1.54) beide met FW versie 1.11.62
Clone+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet toevallig dat die klacht is meegenomen in de op stapel staande update smile

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt een echte bug, maar wel een verbetering.

 

Een pop up venster als je een lopende opname wilt stoppen.

Zo iets van wilt u de lopende opname stoppen ja/nee

Als ik nu [per ongeluk een keer te veel] op de stopknop druk, stopt de opname meteen, terwijl het niet me bedoeling was.

 

UPC Horizon + Samsung EU55D8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Zaterdag iets opgenomen prog. duur 120 min, opname 1 min. 20 sec. Zondag weer een opname en deze is in zijn geheel niet afspeelbaar.

 

Dit moeten ze oplossen, dat je gewoon er op kunt vertrouwen wanner je opneemt met je REBOX en niet de ene keer wel en de andere keer weer niet, dat is gewoon frustrerend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ook voor het eerst problemen bij het doorspoelen. Opname hervat en doorspoelen werkt niet meer. Ook terugspringende cursor. Heel erg hinderlijk. Moet echt opgelost worden. Daarnaast nog gemiddeld 1 keer per week vastloper. Soms bij het oproepen van de epg(mhw staat uit) een andere keer oproepen van het hoofdmenu en dan reageert de ontvanger nergens meer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijkheid om opnames standaard langer dan 15 minuten te laten doorlopen tot b.v. 1 uur.

De instelling in het menu gaat maar tot 15minuten.

Dit is toch regelmatig te kort waardoor je weer het einde mist.

Dit is niet echt een bug maar een enhancement request, maar wel een belangrijke denk ik.

 

wink

 

 

Verder is het menuutje dat je krijgt er onduidelijk, wanneer je een opname nog hebt lopen en gaat deze kijken maar je stopt met kijken en wilt de opname laten doorlopen.

De teksten in het menu en de antwoorden die je moet geven zijn erg onduidelijk en heeft al vaak geleid tot het feit dat de opname per ongeluk wordt afgebroken.

Dat popupmenu is dus niet erg duidelijk en verwarrend wink

 

Het is misschien geen echte fout doordat de rebox vastloopt maar staat bij mij wel in de ergenissen toptien waardoor opnames voortijdig beeindigd kunnen worden.

wink

 

Wanner Rebox hier meeleest zoals aan het begin geopperd wordt: Zou ik Rebox willen adviseren om de bestaande functies te verbeteren en stabieler te maken, alvorens weer allerlei new features in te gaan bouwen. Als alle bestaande functionaliteit goed en gebruikersvriendelijk zou werken is het een goede box.

wink

Rebox RE-9000HD PVR HDD Samsung 320Gb RE v1.08.75 (per 14-01-2011) BL 1.23 Astra 1,2,3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een opname wil bekijken van een uurtje of twee, en ik wil eerst even aan het einde kijken, dan duurt het tergend lang voordat ik daar ben op de schuif.

Is er een trucje om wat sneller over de balk te rutschen?

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Als ik een opname wil bekijken van een uurtje of twee, en ik wil eerst even aan het einde kijken, dan duurt het tergend lang voordat ik daar ben op de schuif.
Is er een trucje om wat sneller over de balk te rutschen?


Nee, maar volgens iemand anders is het bij Rebox bekend.
De % werken ook niet...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: radio man
Origineel bericht van: Donkeyman
Als ik een opname wil bekijken van een uurtje of twee, en ik wil eerst even aan het einde kijken, dan duurt het tergend lang voordat ik daar ben op de schuif.
Is er een trucje om wat sneller over de balk te rutschen?


Nee, maar volgens iemand anders is het bij Rebox bekend.
De % werken ook niet...


is bekend, daar gaat iets fout.
ik brand vaak een dvd van de .ts bestanden op de rebox met convertx2dvd en bestanden die problemen met scrollen opleveren ziet convertx2dvd als bestand met een fout in de tijdlijn, zelfde geldt voor avsvideoconverter6.
volgens beide programmas zitten er resets naar zero in de tijdlijn van de .ts en dat is niet goed.
bestanden die ik wel kan verwerken met beide programmas scrollen ook zonder problemen.
rebox zal dus eens kritisch naar zijn bestandsgeneratie moet kijken.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben eigenlijk wel benieuwd wanneer de nieuwe update komt. Het niet goed vooruit kunnen spoelen als je het bekijken van de opname weer hervat begint langzamerhand erg te irriteren. Is er iemand met een beetje "inside" informatie die hier iets over kan zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Donkeyman
Als ik een opname wil bekijken van een uurtje of twee, en ik wil eerst even aan het einde kijken, dan duurt het tergend lang voordat ik daar ben op de schuif.
Is er een trucje om wat sneller over de balk te rutschen?


Exact die vraag heb ik REBOX importeur gesteld met diezelfde reden en kreeg als antwoord dat er (hard) gewerkt wordt aan diverse klachten die binnen gekomen zijn....
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Antoine1
Origineel bericht van: Donkeyman
Als ik een opname wil bekijken van een uurtje of twee, en ik wil eerst even aan het einde kijken, dan duurt het tergend lang voordat ik daar ben op de schuif.
Is er een trucje om wat sneller over de balk te rutschen?


Exact die vraag heb ik REBOX importeur gesteld met diezelfde reden en kreeg als antwoord dat er (hard) gewerkt wordt aan diverse klachten die binnen gekomen zijn....


Het antwoord dd 2-3-2010 van REBOX Haarlem wil ik jullie niet onthouden:

Momenteel zijn wij erg druk aan het testen met een nieuwe software versie
waar een aantal klachten die wij hebben ontvangen hebben verbeterd.
Ook zit er zoals u dat van ons gewent bent een aantal nieuwe toevoegingen.
Belangrijk is het wel dat deze versie goed wordt getest voordat wij deze
vrijgeven.
Wij vragen u daarom om nog wat geduld de planning is om deze versie aan het
eind van deze week vrij te geven als de testen in orde zijn bevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...