Ga naar inhoud


dvb-t buiten antenne


tips

Aanbevolen berichten

DVB-t ontvangst buiten antenne

 

 

Ontvangst van horizontaal /verticaal gepolariseerd, hier heb ik problemen mee.

Ik maak gebruik van een GT-U3X32 en een ANT UHF41-KN antenne, als ik deze koppel met de VISIOSAT VCO 503 krijg ik geen signaal meer binnen.

Heeft er iemand enige idee om deze antennes toch te gebruiken voor H/V en hoe deze te koppelen zonder db verlies.

 

gtx

Link naar reactie
Delen op andere sites


je hebt twee UHF antennes samen gevoegd

maar je hebt geen VHF antenne

misschien is dat de oorzaak

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb ik ook aan gedacht maar de VISIOSAT VCO 503

dient wel degelijk om 2x uhf en 1x vhf samen te voegen.

Ik woon tegen de Nederlandse grens (Maastricht) en zou graag de Nederlandse kanalen ook ontvangen evenals de Duitse, maar deze zijn beide verticaal gepolariseerd.

 

m.v.g

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dat zou toch op een af ander moeten kunnen

ik zou toch een VHF antenne proberen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit zag ik op internet het koppelfilter wel verwijderen

 

 

 

U hoeft alleen de UHF antenne gebruiken.

 

(bv de antenne die u gebruikte voor de Duitse zenders.)

 

Sluit de antenne kabel rechtstreeks aan op deze antenne,

 

haal de evt koppelfilter (kastje in de mast) er tussen uit!

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satencom
ja dat zou toch op een af ander moeten kunnen
ik zou toch een VHF antenne proberen
War is er op VHF te ontvangen dan?
Luxemburg? Lukt dat in Maastricht?
Ben daar wel benieuwd naar.
Bron: RTL
En volgens mij is alleen Liège horizontaal, dus waarom niet gewoon alles vertikaal ontvangen, en meestal is het Nederlandse signaal zo sterk dat als je je antenne op het zwakkere Duitse signaal richt je die Nederlandse ook wel binnenkrijgt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is nu juist mijn probleem, als ik de antenne verticaal monteer krijg in zonder probleem de ned en duitste kanalen, maar helaas moeten ze in belgie weer eens anders polariseren, nl.horizontaal.

Nu voor de vrt is dit geen probleem, signaal is inderdaad

sterk genoeg, maar voor de rtbf is dit echter niet het geval.

Vandaar dat ik graag 2 antennes had gekoppeld eentje horizontaal en eentje verticaal, om dit dan zo op te lossen. Maar helaas met de koppelfilter van visiosat lukt met dit niet.

 

Mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me ook vreemd , moet kunnen volgens mij . Je kan desnoods eens proberen van een 1/4 splitter omgekeerd te gebruiken ( uitgangen voor elementen , in naar receiver ) . Dit zou kunnen lukken , al ben ik er niet 100% zeker van . Die bestaan er ook met power pass om eventueel nog versterker z'n 5 volt door te laten , maar omgekeerd geen idee of het dan ook doorlaat .

 

 

Alvast veel succes stadsgenoot wink.

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk ook zo dat er signalen bij zitten die op allebei de antennes binnen komen. Ik weet niet wat er gebeurd als je ze samenvoegd maar dat het elkaar niet altijd versterkt dat weet ik wel zeker.

Overigens zeg je dat je voor NL een horizontale antenne nodig hebt. Dat is wel vreemd, want alles in Nederland is vertikaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Nederlandse en Duitse is dit verticaal, enkel voor de Belgische is dit horizontaal. Een splitter heb ik al geprobeerd maar nog niet omgekeerd. Dit zal voor morgen zijn, even een testje doen. Het gekke is dat als ik 1 antenne gebruik, dan wel verticaal gemonteerd voor de Duitse en ook de vlaamse goed kan ontvangen maar geen waalse. Voor de Ned moet ik goed uitrichten en dan heb ik de duitse niet meer vandaar dat graag van 2 antennes gebruik zou willen maken.

Voor alle duidelijkheid, ik zou graag de Duitse, Nederlandse en de Belgische zenders willen ontvangen. Ben de kabel(telenet) beu.

 

mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een tip,

GT-U3X32 39 euro

ANT UHF41-KN 19 euro

 

Deze geven bij mij bijna het zelfde resultaat. Mochten er mensen de aankoop van een buiten antenne overwegen, dan zou ik persoonlijk nu gaan voor de ANT UHF41-KN.

 

 

mvg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik ben telenet ook beu , TVV ook al gepasseerd ma ook niet zo tevreden van . Nu , zo'n splitter werkt omgekeerd ( heb maar 1 element , en dat ging ) . Ik wacht nog even de ontwikkelingen af op dvb-t gebied . Aan intressante prijs neem ik dan wel een provider ( hoop dat het er meerdere gaan zijn ) .

 

Hoe hoog staan die harken btw . Heb overlaatst van iemand gehpoord dat hij in kinrooi de mast van wesel kon pakken ( ook niet altijd 100% ) . Dan heb je het complete pakket van duitse zenders op dvb-t . Die zat dan wel op een mast van 18 meter .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel staat die op 2 meter hoogte, kan de duitse en ned goed ontvangen maar niet samen dat is mijn probleem. Hier ben ik een oplossing voor aan het zoeken. De vlaamse en franse is geen probleem met een hark. Ik ben al een paar dagen aan het testen, morgen nog eens een 3 in 1 omkeren en kijken wat dat geeft.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bgs87k.jpg

 

 

Nu ligt ze wat hoger op zolder . Op afbeelding staat ze met 28 db mast versterker op luik gericht ( verkeerd wel ) , ma vang zo rtb , vrt als de nederlandse muxen . Voor aken moet ik richting huis draaien , maar dan komt aken binnen aan ongeveer 70 % sterkte .

 

 

Die mast versterker is wel overleden jammer genoeg , was nog een ding het analoge tijdperk cry .

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...