Ga naar inhoud


vast lopen van systeem


NL1PDV

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Zal even kort proberen uit teleggen ..

Ik had medio oktober 2009 een nieuwe hdd gekocht.

 

Een seagate ST3320613AS 320 Gb.

Nu deze een tijdje erin en toen begon mijn systeem vast telopen.Ik de hdd eens afkoppelen en jahoor geen probleem meer conclusie verotte hdd.

Later deze ooit weer aangesloten en deed het verders prima .

Totdat een paar weken weer vastlopen noem het maar op.

Kreeg te horen van derden dat het mijn moederbord wel eens kon zijn ..

Dus ik andeer moerderbord erin en ja het liep als een trein , conclusie moederbord was dus kapot.

Tot ongeveer januarie weer vast lopen van het systeem ..

 

Ik toch eens seagate aan schrijven en ik kreeg een nieuwe .

Ik deze afgelopen donderdag erin gezet en ja het liep mooi , tot vanmorgen weer het zelfde weer vastlopen van het systeem.

Ik de hdd weer loskoppelen en het loopt wer als een zonnetje.

Wat ik al gedaan heb bios update van moederbord.

Nieuwe sat drivers geinstalleerd , een seagte tool laten draaien over de hdd.(deze vond geen fouten).

Zelfs een nieuwe voeding 500 watt erin gezet weet het merk zoniet maar hij was ongeveer een 69 eurie's dus is wel een goede.

 

Wat zie ik over het hoofd wat kan nu het probleem zijn ???

Bedankt alvast voor reactie..

 

 

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites


wordt het heet?

 

cpu?

 

geheugen?

 

video kaart?

 

Dit is helaas zo beperkt in informatie dat je echt moet gaan zoeken. Het zou zelfs zo kunnen zijn dat je Windows het probleem is... Maar je hebt al je mobo, voeding en hdd vervangen/geprobeerd. Heb je geen spare parts voor de andere onderdelen om mee te testen totdat je het probleem tackeld?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

word niet echt heet,

 

Ik heb een cd gebrand met daarop een hardeschijf tool.

 

Als ik deze laat lopen geeft ie 2 foutmeldingen

1: SMART enable error

2: ADM Fail

 

Ja en toen ..

 

Ik begrijp er niets van als ik de raid utilitie laat draaien ziet ie geen enkele hardeschijf hij geeft aan

 

Cannot find SiS Raid Controller

 

word steeds gekker..

crazy

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem gevonden .

Andere videokaart.

 

Maar nu de juiste drivers (van bijhorende cd) geinstalleerd.

 

geen probleem alles doet het , maar zodra ik de pc opnieuw opstart kan ik ineens geen filmpjes meer zien , met geen enkele afspeler.

 

Dus de drivers opnieuw geinstalleerd en ja daar doet ie het weer , totdat ik de pc weer opnieuw opstart weer niet ???

 

Ja weet het vreemd geval ..

 

 

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef nu eens aan wat voor een OS je gebruikt en wat voor een video kaart... Dat maakt hulp een stuk makkelijker.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga hier eens kijken http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx Aangezien je een agp kaart hebt, zul je ook de agp hotfix moeten installeren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Windows XP prof met een Radeon HD2600 Pro AGP

 

Toevallig heb ik deze kaart ook ong 2 weken geleden van een lid overgenomen.

Ook ik had probs in het begin en met name de HD satelliet kanalen.

 

 

Je moet de catalist 10.2 hebben. Of ik de hotfix toen ge-installed heb weet ik niet meer (we worden oud :P )

Ook helpt het als je wat speelt met de bios instellingen van je pc.

En ik heb gelezen dat je een stevige voeding moet hebben. 500 Watt zegt niet veel als het een echte aziatische voeding is.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb die hotfix gedraait en alles liep in het 100..

 

16 kleuren dat was wat ik kon krijgen shocked

 

Dus alle drivers weer eraf gehaald en weer alles opnieuw installeren..

 

het lijkt nu aardig te gaan maar zal die ctaalist 10.2 eens proberen , zien wat die doet..

 

 

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er stond dan ook.... dat je OOK de hotfix zou moeten draaien.... Dus eerste Cat 10.2 en eventueel daarna de hotfix.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb deze kaart gehad maar zoals Matchless al zei deze is nu de gelukkige. Ook ik had problemen en duurde een tijd voor het liep. Dit is wat ik gedaan hen.

1 Alle catalyst drivers verwijdert met drivesweeper.

2 Drivers voor de kaart geïnstalleerd deze om precies te zijn, http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/9-11/Pages/radeonaiw_xp.aspx?&lang=English.

Dit is niet de laatste versie, 9.12 gaf beter resultaat als 10.1.

3 Toen de hotfix agp hierna geïnstalleerd.

Drivers voor de het geluid over HDMI ondersteunt de agp versie niet dus geen zorgen hierover.

Tussen de catalyst en de hotfix zou ik even opnieuw opstarten.

En misschien niet helemaal niet gek om te doen laat het eerste pci slot naast agp slot leeg gaf bij mij ook beter resultaat.

 

Vragen kunnen altijd via PM of forum.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lekker dat het stabiel draait, mijn kast lees sat en kabel kaart liggen er inmiddels uit. Systeem sloeg nadat ik dvbdream had opgestart na 5 tot 10 minuten vast. Letterlijk nix meer doen, cursor niet te bedienen, crtl alt del niet werken alleen harde reset. Dus nu ff dvd erin kijken of de pc blijft draaien. En dat zonder blauw scherm net op tijd bij geweest dus. In de bios alles normaal kwa waarden echter vond de voltages nogal aan de krappe kant. 12volt af en toe 11,5 volt cpu vcor 1,35 volt.

Maarja zien wel weer.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: skystar
Lekker dat het stabiel draait, mijn kast lees sat en kabel kaart liggen er inmiddels uit. Systeem sloeg nadat ik dvbdream had opgestart na 5 tot 10 minuten vast. Letterlijk nix meer doen, cursor niet te bedienen, crtl alt del niet werken alleen harde reset. Dus nu ff dvd erin kijken of de pc blijft draaien. En dat zonder blauw scherm net op tijd bij geweest dus. In de bios alles normaal kwa waarden echter vond de voltages nogal aan de krappe kant. 12volt af en toe 11,5 volt cpu vcor 1,35 volt.
Maarja zien wel weer.

Martin


Da's ook weer wat ..

Suc6 ermee ben benieuwd hoe dat afloopt.

M.vr.gr Peter - de NL1PDV
VU+ Solo 2 - PLI 4.0 - Oscam
uit de Friesche Havenstad Harns
Triax 80 cm 19.2 - 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk de sat kaart gesneuveld, mag niet hopen dat dat komt door het monoblock astra 1d en astra 23,5. Geen ontvangst en geen lampje in de satfinder. Nu de kanalen aan het laden vande kabel kaart. Deze schijnt het op het eerste oog nog te doen. Kanalen netjes in mce nu en werken. Dat worden dus 2 nieuwe kaarten aangezien windhoos niet overweg kan met diseqc binnen dvblink tvsource. Volgende week wel nieuwe technotrend drivers die dat wel kunnen. ff afwachten dus.

 

Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...