Ga naar inhoud


[DM500HD] DM500HD wil niet opstarten


kjonker1

Aanbevolen berichten


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat zou ik dan "unconfirmed kills" willen noemen.

Het kan namelijk van alles zijn:

1. Gebrek aan kennis

2. Toeval

3. Opruierij

4. Een toevals DOA

5. Een patroon

6. .....

7. ........

Aangezien de vraag van topic starter beantwoord is en dit topic steeds verder off-topic dreigt te gaan pleit ik voor sluiten.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron

1. Gebrek aan kennis


Dat zou heel goed kunnen. Ik heb wat zitten googelen naar het booten van een 500HD maar daar wordt op verschillende manieren over geschreven. Ik kwam tegen:

- booten met de hoofdschakelaar en even wachten

of:

- standby knop ingedrukt houden en daarna hoofdschakelaar aanzetten en wachten

Als de eerste manier niet juist is, kan ik me voorstellen dat bij het inschakelen van de stroom na een stroomstoring of door het inschakelen van de stroom na onderhoud in huis de ontvanger ook defect kan raken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze topic kan beter gesloten denk ik,als een box er niet overkan om plotseling van de stroom gehaald wordt en daardoor al stuk gaat dan praat je over slechte kwaliteit of een slechte box.

 

Stel dat de aardlek eruit vliegt of ze raken in kabel in de weg en de spanning gaat eraf.Dan zou deze box al stuk kunnen gaan??

 

Maar wees gerust er zit een handleiding bij in het duits en engels en die heb ik gevolgd.

Voordat jullie direct beginnen met punt 1 gebrek aan kennis.

 

Sluiten deze topic graag

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vooral niet gek worden:-)

één van mijn mogelijkheden was ook "een patroon".

Ik wilde daarmee alleen maar zeggen dat je niet meteen van een fabricagefout uit moet gaan als er 3 mensen dezelfde problemen hebben terwijl er enkele honderden verkocht zijn.

Dat kan natuurlijk zo zijn, maar het kan net zo goed ook niet zo zijn.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Wat krijg je te zien als je die dode box met een Hyper Terminal sessie uitleest?


Niets denk ik, ik zie niet eens de rode of het groene lampje opstarten,zelf het ventielatortje draait niet eens.

Dus ik denk dat er dan ook geen netwerkverbinding is?

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik lees op een Duits Dreamboxforum en ook in het forum van Dream Multimedia dat dit alleen gebeurd met "alternatieve" images en niet met het originele Dream Image. Waarschuwing aldaar is het originele image erop te zetten voordat het fout gaat.

 

Heb ik maar voor de zekerheid gedaan en ga nu even afwachten en de forums volgen

 

Gr, Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peter_123
Waarschuwing aldaar is het originele image erop te zetten voordat het fout gaat

Ze zullen (kunnen) officieel ook nooit iets anders zeggen, denk ik. cool

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site (forum 500HD) van DM staat dat. Maar volgens mij meer in de zin dat er niet over "fremdimages" mag worden gesproken.

 

 

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Peter_123
Hallo,

Ik lees op een Duits Dreamboxforum en ook in het forum van Dream Multimedia dat dit alleen gebeurd met "alternatieve" images en niet met het originele Dream Image. Waarschuwing aldaar is het originele image erop te zetten voordat het fout gaat.

Heb ik maar voor de zekerheid gedaan en ga nu even afwachten en de forums volgen

Gr, Peter


Ben nog niet eens tot eerste boot van de orginele DM image toe gekomen.

Mijn ontvangers zijn: 1x Vu Ultimo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er drie "fremdimages" op gehad en geen enkel boot probleem gehad. Ik heb deze drie images er zelfs allemaal meedere keren op gehad, om een aantal zaken opnieuw te kunnen vergelijken.

 

Het lijkt me inderdaad in het belang van dmm om te zeggen dat je alleen de orginele image mag gebruiken, maar ja, daar zijn ze volgens mij nou net niet voor gemaakt.

 

Het lijkt me niet dat deze box defect raakt door er andere dan orginele software op te draaien. Anders hadden ze dat hele flash gebeuren wel achterwege gelaten. Bij alle modellen. En dan waren ze ook niet zo groot geworden als ze zijn.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...