Ga naar inhoud


[Vu+ Solo] In duitsland al op een site


JBnl

Aanbevolen berichten

Goedendag,

 

Op een duitse site van een bedrijf staan al gegevens van de Solo, namelijk: en met een prijs van € 349.

 

Digitaler HDTV SAT Receiver PVR-Ready

 

Open-Source Linux Betriebssystem (Enigma2)

 

2 x CI- Schacht, 1x Conax Kartenleser,

 

Standby Leistungsaufnahme 0,5 Watt

 

 

 

· Open-Source Linux Betriebssystem (Enigma2)

 

· Broadcom Mips Prozessor 333 Mhz

 

· DVB-S2 Tuner

 

· MPEG2/ H.264 Hardware decoding (DVB konform)

 

· 2 x CI- Schacht (Alpha Crypt, Cryptoworks, Viaccess, Seca, Conax, ...)

 

· 1x Smartcard-Reader (Conax Embedded)

 

· 2 x USB2.0 Rückseite

 

· 10/100 Mbit Ethernet Interface

 

· 1 x V.24/RS232

 

· 1 x HDMI Anschluss

 

· 1 x Scart

 

· 1 x YPrPb

 

· 1 x S/PDIF für digitale Audioübertragung (optisch)

 

· 1 x RCA Video

 

· 2 x RCA Audio (L/R)

 

· Kanalwechsel < 1 Sekunde

 

· MP3 Player und JPG Bildbetrachter

 

· Plugin Support (JPEG,MP3,XVID...)

 

· EPG (electronic program guide)

 

· Unterstützung von Bouquet-Listen

 

· OSD Mehrsprachig, Skin - Unterstützung

 

· Vollautomatischer, Manueller Kanalsuchlauf

 

· Videotext

 

· DiSEqC 1.o,1.1 und1.2

 

* Leistungsaufnahme Betrieb/Standby 12W/0.5 Watt

 

groeten,JBnl

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

als de prijs hoger zal liggen dan 300 euro is het een vogel voor de kat die vuo solo.

 

dan gaan mensen met plezier 30 euro bijbetalen voor een dm500HD

 

kwestie dat ze dat goed beseffen.

want zoals het nu gaat met de VU+duo, te lange wachttijden voor levering gaat dit ook niet goed aflopen op lange termijn.

 

ik hoor veel mensen klagen dat ze de box niet te pakken krijgen en na 1 maand nog steeds niet, dat is allesbehalve goed tijdens een introductie van een toestel.

 

ik ben heel tevreden over mijn vu+ maar de leveringstijden zijn te lang, de geleverde voorraden te klein.

veel handelaars zullen heel snel de vu links laten liggen en kiezen voor een snellere leverbare box...hopelijk hebben ze die door bij VU.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier lijkt Dream Multimedia dan weer net iets slimmer te zijn geweest.

Waar ze eerder zo dom waren een enorm gat te laten liggen op "goedkoop" twintuner gebied, hebben ze nu tegen een redelijk scherpe introductieprijs een DM500HD die ongeveer dezelfde specs heeft, maar een stuk kleiner en een stuk sneller is, een efficiëntere voeding en een (hoogstwaarschijnlijk) veel betere afstandsbediening heeft (de Omega van UEI), USB moet missen maar waar wel een eSATA HDD op aangesloten kan worden.

Dat voor een adviesprijs die vrijwel gelijk ligt.

Waar de keuze tussen een DM800, DM8000 en een VU+ soms best lastig kon zijn, is deze keuze volgens mij snel gemaakt.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Door mij is een VU+Duo aangeschaft. Ik vond dat ik me de

DM8000 niet kon veroorloven.

Maar de Solo is geen alternatief voor de DM500HD.

Geen of weinig prijsverschil? Geen of weinig meerwaarde?

Dan toch liever het origineel.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Hier lijkt Dream Multimedia dan weer net iets slimmer te zijn geweest.
Waar ze eerder zo dom waren een enorm gat te laten liggen op "goedkoop" twintuner gebied, hebben ze nu tegen een redelijk scherpe introductieprijs een DM500HD die ongeveer dezelfde specs heeft, maar een stuk kleiner en een stuk sneller is, een efficiëntere voeding en een (hoogstwaarschijnlijk) veel betere afstandsbediening heeft (de Omega van UEI), USB moet missen maar waar wel een eSATA HDD op aangesloten kan worden.
Dat voor een adviesprijs die vrijwel gelijk ligt.
Waar de keuze tussen een DM800, DM8000 en een VU+ soms best lastig kon zijn, is deze keuze volgens mij snel gemaakt.

Ron



Het gaat over de VU+ solo ... niet over de dm500hd.
Waarom iedere keer vergelijken ..
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Waarom niet? Ze zijn toch ook vergelijkbaar?
In het Dreambox forum wordt ook regelmatig de VU+ als vergelijkbaar toestel genoemd.
Ik snap dus even niet waar je jezelf druk over maakt.

Ron


Druk maken is een groot woord smile
Mede omdat jij veel zegt dat je diverse ontvangers niet met de dreambox kan (mag) vergelijken.
Meen me veel topics te herinneren bij (azbox, dgstation etc. etc.)

Vergelijkbaar ... Ja, ze gebruiken beide Enigma2 en ong. dezelfde processor. Verder niet.
VU+ box is Vu+ box, dreambox is dreambox.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Hier lijkt Dream Multimedia dan weer net iets slimmer te zijn geweest.
Waar ze eerder zo dom waren een enorm gat te laten liggen op "goedkoop" twintuner gebied, hebben ze nu tegen een redelijk scherpe introductieprijs een DM500HD die ongeveer dezelfde specs heeft, maar een stuk kleiner en een stuk sneller is, een efficiëntere voeding en een (hoogstwaarschijnlijk) veel betere afstandsbediening heeft (de Omega van UEI), USB moet missen maar waar wel een eSATA HDD op aangesloten kan worden.
Dat voor een adviesprijs die vrijwel gelijk ligt.
Waar de keuze tussen een DM800, DM8000 en een VU+ soms best lastig kon zijn, is deze keuze volgens mij snel gemaakt.

Ron


Slim? waarom hebben ze niet een "goedkope" USB poort erop geplaatst?
Nu kan je geen USB wifi, USB-stick met mp3/jpeg etc, smargo, en andere USB devices erop aansluiten.
e-Sata ben ik eigenlijk nooit voorstander van geweest en als je kijkt in de computer winkels is het nu bijna alles s-ata naar USB2.0 en een bracket 3,5inch s-ata naar e-sata is bijna nergens te krijgen. (In Eindhoven de 3 grootste computerwinkels hadden deze niet voorradig en adviceerde S-ata naar USB2.0 te gebruiken)

En ja ik heb een dreambox 500HD.

Als de DM500HD USB2.0 had dan is de keuze heel simpel voor 40 euro prijsverschil...

Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij kan sowieso nauwelijks een objectief antwoord geven Walter want jij moet leven van die Vu+ wink

Voor normaal dagelijks gebruik is die USB poort nergens voor nodig. Het interne geheugen is meer dan groot genoeg, dus uitbreiding is niet nodig. Enig valide argument zou kunnen zijn een extra kaartlezer aan te sluiten, maar dan ook maar voor een enkeling.

Een betere afstandsbediening, klein formaat en snellere werking vind ik veel belangrijker voor een "slaapkamer toestel".

 

Ron

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat het niet alleen "wat er in het kastje zit" die het verschil gaat maken.

 

maar zoals een paar posts geleden gezegd : leveringen.

om te verkopen moet je : leveren.

om te groeien moet je : leveren

 

en dat blijkt nu het grootste probleem met de VU.

 

de vu is mijn beste aankoop sinds ik sat heb. maar ik vrees ervoor dat als er niet dringend een grote stock los komt veel mensen gaan voor een andere ontvanger.

 

ik ken reeds 5 mensen die een vu hadden gewild, helaas nooit deftig in voorraad dus => ze kiezen een andere ontvanger.

 

we leven in 2010, dit wil zeggen mensen zien iets wat ze willen, dan moeten ze dat gisteren hebben wink

 

hopelijk komt daar snel verandering in.

 

en benieuwd wat de solo gaat presteren qua snelheid....we wachten gespannen af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...