Ga naar inhoud


[Vu+ Solo] In duitsland al op een site


JBnl

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: _Ron
Jij kan sowieso nauwelijks een objectief antwoord geven Walter want jij moet leven van die Vu+ wink
Voor normaal dagelijks gebruik is die USB poort nergens voor nodig. Het interne geheugen is meer dan groot genoeg, dus uitbreiding is niet nodig.
Ron



Niet mee eens, Mijn VU+box crashte regelmatig na aardig wat extra add-ons met nog net leesbaar out of memory o.i.d.
Opnieuw geflashed, USB achterin, picons en EPG daarnaartoe en draaien als een zonnetje.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat is meer onkunde of slechte software of misschien toch gewoon weinig flash. Ik heb geen idee want in de specificaties staat nergens hoe groot of klein het allemaal is.

Je moet al enorm veel picons hebben wil je het interne geheugen vol krijgen en anders kan je die ook prima op de HDD kwijt.

Ik heb in mijn 800 ook geen USB stick en die draait prima met picons van astra 1-2-3 en hotbird.

 

Ron

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Ron
Jij kan sowieso nauwelijks een objectief antwoord geven Walter want jij moet leven van die Vu+ wink
Voor normaal dagelijks gebruik is die USB poort nergens voor nodig. Het interne geheugen is meer dan groot genoeg, dus uitbreiding is niet nodig. Enig valide argument zou kunnen zijn een extra kaartlezer aan te sluiten, maar dan ook maar voor een enkeling.
Een betere afstandsbediening, klein formaat en snellere werking vind ik veel belangrijker voor een "slaapkamer toestel".

Ron


Objectief antwoord....

Ik heb een VU+ DUO, DM500HD, DM800HD en nog veel meer en had een tijdje geleden ook een DM8000HD maar is nu weg.

Ik vind het niet slim van dm dat ze op de DM500HD geen USB2.0 hebben geplaatst.
De chip is voorbereid op USB2.0 en het zou ongeveer 2 dollar kosten voor een paar sporen en connector.
Dat dit niet objectief in jou ogen is ok. Ik vind het helaas een zeer groot gemis.

Ik zie de DM500HD voor in de woonkamer en niet als slaapkamer toestel.
Hierin verschillen we waarschijnlijk teveel.

anyway ik heb de VU+ solo nog niet dus kan ik ook nog geen vergelijkingen maken met dm500HD en VU+ solo.




Mut@nt HD51 4K twin DVB-C with Ziggo CIplus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het eerder niet slim dat ze van deze Solo geen "PVR ready" hebben gemaakt. Er was in die behuizing vast nog wel plaats voor een 2,5" disk.

Dat is naast de andere min/plussen pas echt een gemiste kans.

Ik denk niet dat dit toestel met een prijs die vrijwel gelijk is aan die van een DM500HD een kans heeft. Dan kopen de meeste mensen toch liever het snellere "origineel".

 

Ron

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Dan kopen de meeste mensen toch liever het snellere "origineel"


Ron_
dat is ieders goed recht en ieders "eigen" keuze.
saillant detail is echter dat je "origineel" bewust tussen aanhalingstekens zet, alsof er een missie pater aan het woord is die enkel één weg naar Rome wil inslaan (mbt dvb-s televisie kijken)

dat is absoluut niet erg en zo kent men je reacties ook (bijna bij voorbaad al zou men kunnen zeggen)

ik heb het geld niet meer voor een dm8000 en de VU+ voldoet aan mijn verwachtingen / meer gebruik ik zelfs niet eens.
dus is het echt appelen en peren vergelijken als je enkel peren wilde aanschaffen.

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Citaat:
Dan kopen de meeste mensen toch liever het snellere "origineel"


Ron_
dat is ieders goed recht en ieders "eigen" keuze.
saillant detail is echter dat je "origineel" bewust tussen aanhalingstekens zet, alsof er een missie pater aan het woord is die enkel één weg naar Rome wil inslaan (mbt dvb-s televisie kijken)

ciao


Kijk dat bedoelde ik nou ... er is meer dan alleen het dreambox evangelie smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonski, ik vergelijk geen appelen met peren, dat doe jij door er nu een DM8000 in te betrekken.

Ik heb het over twee heel erg vergelijkbare toestellen, nl. de DM500HD en de VU+ solo.

Dat "origineel" staat voor Dreambox omdat die VU+ nu eenmaal "een beetje" is afgeleid van de dreambox.

Het enige dat ik schrijf is dat volgens mij de Solo geen interessant alternatief is voor een Dreambox, terwijl een VU+ Duo dat wel is.

Dat is mijn mening, die mag ik verkondigen en als het even kan zonder dat iedereen er meteen over loopt te zeuren zoals nu wink

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja nee ja nee ja,

ik moest eigenlijk me stomme kop houden en desondanks plaats ik toch de dm8000 in mijn antwoord

 

daar ging het niet over

 

-ik loop nergens over te zeuren, met permissie

dat doen anderen wel

-ik geef je recht van spreken en meen dat je het ook mag verkondigen (een voorkeur)

-ik kan er echter niet over uit hoeveel meningen gevraagd worden op sat4all en waarom dus de mening het onderwerp van discussie wordt terwijl de receiver het onderwerp van discussie zou moeten zijn

 

ook 't zogenaamde bijstaan van derden in een forum betreffende één TOPIC, het er dik boven op en dubbeldik bovenop leggen... en het dan nog extremer stelling NEMEN in een o zo simpel vraag en antwoord spel gaat 80% van de echte lezer aan de neus voorbij.

 

hetgeen ik als eerste reactie gaf (mbt duurder worden) is de essentie

maak je 100 maar levert aan de markt maar 10 kun je ervoor vragen wat je wilt.

 

(en dat was gegarandeerd de systematiek van DMM sinds de aankondiging van nieuwe modellen, hebben ze "origineel" afgekeken van de autobranche.)

 

en VU+ wil daar een hapje van mee vreten.

 

ciao

 

 

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron vindt: volgens mij de Solo geen interessant alternatief is voor een Dreambox.

Het zal mij worst zijn wat een ander vindt. Wanneer stopt deze onzin?

Laat een ieder in zijn waarde en zelf bepalen welke ontvanger het beste bij zijn budget past. Dit zijn nutteloze postings die geen bijdrage leveren aan de hobby.

 

 

I'm not a complete idiot, some parts are missing.

 

Dreambox 8000 HD - Vu Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffffffffff, alweer.

 

Heel eenvoudig, als de VU solo te duur wordt, dan is hij niet meer inréesaant.

Is hij rond de € 250 à 300 dan is er geen twijfel meer want zal kwalitatief ver boven de DM staan.

 

Of zij ook willen meespelen over vraag en aanbod, betwijfel ik.

Zij hebben blijkbaar een beter produkt gemaakt dan ze hadden ingeschat en kunnen dus niet volgen maar straks zijn er misschien te veel op de markt wat goed wordt voor de prijs.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Is hij rond de € 250 à 300 dan is er geen twijfel meer want zal kwalitatief ver boven de DM staan.


Waar slaat dat nou op?
Heb je al een solo of een DM500HD in huis dan , dat je kan oordelen of hij kwalitatief beter is dan DM.

Hij zal inderdaad wel beter zijn dan die 7000 en die relooks die je in huis hebt.

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Satlook, ik wil juist niet in die diskussie vallen.

Er is een marktprijs, als je er boven zit verkoop je niets of weinig of moet er een hipe of zo zijn.

 

En ik zou de Relook toch niet willen vergelijken met een DM van kwaliteit, dat gaat effektief eerder naar de VU kwaliteit.

VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb.

ET9000 uiteraard met OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...