Ga naar inhoud


[Scena5/5M] Welke HDD werkt wel/niet


Murdock

Aanbevolen berichten


Gast wavestrider

Ik heb mij maar eens goed laten voorlichten en heb toen besloten voor een Western Digial Caviar Green 1B SAT2 WD10EARS (64MB cache). Heb hem laten inbouwen in een Sumvison e-SATA2 Apex Plus ("up to 6 times faster than existing storage solutions"; dat geldt natuurlijk voor e-SATA2- 300MB/sec -; voor USB2 is het volgens de doos maximaal 60MB/sec)- heeft ook een SATA aansluiting en kan dus optimaal op moderne PC worden aangesloten. Heeft externe voeding en aan/uit knop. Gisteren het geheel voor het eerst geprobeerd (eerst 2 partities laten maken die meteen herkend werden op mijn Scena 5m). Liep geruisloos en als een zonnetje. Opname en weergave probleemloos. Ik hoop er nog lang plezier van te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Western Digital Elements van 1,5 TB.

 

Door de ontvanger laten formateren naar FAT32 en via USB aangesloten op de ontvanger. Het opnemen van programma's werkt tot nu (1 maand) fantastisch.

 

Heb hem nog niet afgekoppeld en aangesloten op de computer.

 

Gr,

Schwalbie

Inverto IDL 5650S HD ontvanger, Visiosat Bisatellite schotel met Astra 1, 2, 3 en HB !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast xenaredcat

ik heb op proef een HDD van Packard bell model silver gehad dit is een uitvoering met usb aansluiting wat tevens de voeding is.

Werkt goed er is alleen een groot nadeel de HDD gaat niet meer uit, alleen als ik de sat.ontvanger uitzet.

Werkt wel goed op een computer omdat je dan software matig de tijd van uitschakelen kan instellen maar deze instelling wordt niet meegenomen als je de HDD aansluit op de SAT onvanger, jammer.

Opgenomen films zijn op een pc niet af te spelen ook met VLC haperig beeld.

 

 

mijn vraag is, ik zoek een HDD met usb voeding en spinoff functie(automatisch uit bij geen gebruik) of is deze alleen verkrijgbaar met externe voeding 230V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijn er wel, maar info daarover is vrijwel niet te vinden.

Dus: of een goede winkel kiezen, waar je de HDD kunt ruilen, of afgaan op ervaringen van anderen.

 

PS: Dit is wel één van de redenen waarom ik een externe HDD voor een PVR niet erg geschikt vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wavestrider

Ik heb mijn nieuwe externe HD waar ik al eerder over schreef(1TB met twee partities; FAT32) nu een paar dagen echt in gebruik en kan niet anders zeggen dat hij soepel werkt. Je moet er natuurlijk wel rustig mee ongaan(er zal wel niets boven een ingebouwde HD gaan) en niet te snel heen en weer schakelen, dat is natuurlijk vragen om problemen (vastlopers en zo). Mijn enige probleempje tot nu toe was een opname die tot het einde was afgespeeld en daar bleef hangen. Ik heb dat bestand maar verwijderd, maar het is natuurlijk niet zoals het hoort. Misschien (=hopelijk) was dit eenmalig.

Ik had ook eens gehoord dat je moet uitkijken met het afspelen op de PC als de schijf alleen op de Inverto is gebruikt. Nog niets van gemerkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb een Toshiba Store Art 500 GB gekocht. Deze blijkt niet te werken op de Scena 5m: elke keer een probleem met opnemen dan wel dat hij aangaf dat er een fout was op de harde schijf. Ik heb deze uiteindelijk omgewisseld met een LaCie die ik gebruikte voor mijn computer. Bij deze hard disk heb ik geen enkel probleem gehad. Hij werkt/reageert snel en is tot op heden nog geen enkele keer vastgelopen of zo.

Kortom: ik zou geen Toshiba adviseren.

Inverto IDL 5650S Scena 5m - Technisat Multytenne 45 Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...

HD opnemen naar een 16GB USB stick verliep niet goed. Dus heb ik aan mijn Scena 5m een USB 2.0 1 TB Iomega harddisk gehangen en nu verloopt het opnemen wel goed. Voordelen zijn ook dat er een aan/uit schakelaar opzit en dat er m.i. wel 200 uur opgenomen kan worden. Met het gratis te downloaden programma HD Tune heb ik bij drie USB sticks 6 MBs transfer speed gemeten terwijl de harddisk wel 80MBs kan doen. En daar zit het verschil tussen beide media.

Apebox CI Benelux, Gibertini 125cm, LNB Inverto Twin Monoblock 23mm LNB 6°.
Canal+ app op Samsung TV en diverse Android devices. Locatie Andalucía, Zuid-Spanje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...