Ga naar inhoud


Draadloos netwerk via USB


flieboe

Aanbevolen berichten

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een VU+ duo/PLI software en ben ondanks een paar vastlopers zeer tevreden. Omdat er op het toestel slechts 1 Lan aansluiting aanwezig is vraag ik me af, of je via usb de mogelijkheid hebt een draadloze verbinding te realiseren.

Heeft iemand hier al ervaring mee/welke apparatuur wordt er dan gebruikt (merk, type). In een ander onderwerp in dit forum wordt gesproken over een netwerkaansluiting via het stroomnet, dit is echter behoorlijk prijzig en kan traag zijn indien het netwerk meer dan 1 (stroom)groep gebruikt.

Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo,

Erg prijzig valt wel mee hoor, tussen de 60 en 70 euro voor een 85 mbps setje.

Als je goed zoekt misschien nog minder.

Het is in ieder geval betrouwbaarder als via WIFI.

Ik zou niet op een paar tientjes kijken, zeker niet als het voor interne share dient want dan is een slechte netwerkverbinding erg hinderlijk.

 

Mochten je powerlines slechte verbinding met elkaar hebben kun je altijd nog je stopcontacten samenkoppellen in de zekeringkast, stopcontact modem samen met stopcontact vubox.

Ik heb dit al meermaals toegepast ivm internet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie, echter het samenkoppelen van stopcontacten in de zekeringkast ontgaat me even. Hoe doe ik dat dan (de groep waar mijn router op aangesloten is, is een andere dan die van de vu+). Overigens heb ik thuis draadloos met mijn ps3 en netbook een uitstekende verbinding (streaming video werkt goed), zodat naar verwachting de draadloze verbinding naar de vu+ ook goed zal werken. De vraag of iemand reeds ervaring heeft met een draadloos netwerk via usb op de vu+ is voor mij dus nog steeds van belang.

Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt dat samenkoppellen eenvoudig doen.

Je zoekt uit op welke zekering je vubox is aangesloten.

bijv door een lamp in te steken op het stopcontact waar de vu staat en dan 1 voor 1 de zekeringen uit te schakelen.

Je haalt een stekkerblok met kabel. Deze kabel sluit je dan bij aan op de zekering waar je VU opzit.

Of staat je modem niet bij de zekeringkast?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een goede tip, echter mijn router staat inderdaad niet in de zekeringenkast. Wat ik ga doen, is zo'n homeplug setje ergens proberen te lenen om te kunnen controleren of de 2 verschillende zekeringgroepen in het netwerk problemen gaan opleveren. Mijn draadloosnetwerk vraag is overigens nog steeds actueel. Bedankt voor het meedenken.

Duo en Ultimo, Open PLi 4.0, Astra 1,2,3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

begrijp niet helemaal hoe je huis gebouwd is :D maar je hebt een LAN ethernet kabel

je hebt een router (enkelpoorts of multipoort)

je hebt meerdere apparaten welke te voorzien van aansluiting (x stuk)

 

he je misschien nog een switch ?

 

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...