Ga naar inhoud


laptop acer piept 2x lang bij opstarten


Timm1983

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

 

Sinds gisteren is mijn laptop acer aspire 7730 2x lang beginnen piepen tijdens het opstarten. Gisterenavond heb ik dan een systeem herstel gedaan en het hield daarna op met piepen en vandaag had ik de laptop opgestart en ik hoorde opnieuw 2x lang piepen.

 

Wat zou de reden daarvan kunnen zijn, kan ik eventueel iets veranderen in de bios-instellingen want daar zal het wel mee te maken hebben.

 

Alvast bedankt om mee te denken.

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat voor RAM zit erin. Ik heb hier nog een Acer liggen waarvan je het geheugen zo mag hebben. Is van een Aspire 1305. Mijn scherm ging aandiggelen tijdens de verhuizing omdat ie los in een doos zat ivm reparatie van de invertor van het backlight.

 

Heb nu een nieuwe lapdoos. Roept U maar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Timm1983
Hallo allemaal

Sinds gisteren is mijn laptop acer aspire 7730 2x lang beginnen piepen tijdens het opstarten. Gisterenavond heb ik dan een systeem herstel gedaan en het hield daarna op met piepen en vandaag had ik de laptop opgestart en ik hoorde opnieuw 2x lang piepen.

Wat zou de reden daarvan kunnen zijn, kan ik eventueel iets veranderen in de bios-instellingen want daar zal het wel mee te maken hebben.

Alvast bedankt om mee te denken.

cool Timm1983


Beep codes

Of

Deze Beep codes

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal

 

Het geheugen van mijn laptop acer Aspire 7730 is 4GB.

En het is inderdaad een Phoenix Bios.

Het rare is dat als ik na het piepen de laptop terug opstart hij niet meer piept en gewoon opstart.

 

Ik merk ook op dat als ik op F2 druk om in de bios te gaan, de laptop dan constant gaat piepen.

 

Bestaat er eventueel een programma waarmee je kan opsporen waar de fout ligt, of zou ik de laptop eens laten opstarten als ik het geheugen er heb uitgehaald.

 

Alvast bedankt voor de nodige tips. cool

 

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan je geheugen eens testen met memcheck

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ winwiz

 

Ik heb memtest gebruikt, maar dit zal wel een trial version zijn?

 

Ik heb op start testing geklikt en dan zie ik in de balk onderaan "could not allocate 1551 MB".

 

Betekent dit dan dat er bepaalde delen van het geheugen niet gezien wordt?

 

cool Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan heel goed zijn. Wat ik zeker zou doen is even het geheugen eruit halen en weer terugzetten... Soms wil een vuil contactje wel eens roet in het eten gooien

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal

 

Het probleem is opgelost, de boosdoener was een extern toetsenbord dat ik op de laptop had aangesloten waarvan de delete knop helemaal ingedrukt staat, het toetsenbord is ook niet meer van het nieuwste. Dus typ ik nu verder op het toetsenbord van de laptop.

 

Ik geraak nu terug in de Bios-instellingen zonder gepiep.

 

Timm

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...