Ga naar inhoud


[DM7025] Beeld 'stottert' op diverse zenders.


Softmatic

Aanbevolen berichten

Het beeld van de DM7025 van mijn moeder 'stottert' op veel zenders. Het wisselt ietwat per zenders hoe erg het is. Maar over het algemeen heb je ongeveer 1 of 2 seconden goed beeld en daarna staat het beeld heel even stil.

 

Heeft iemand dit al eens eerder gehad? Of weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Kan het aan de voeding liggen?

 

Het probleem doet zich niet altijd voor. Maar als het er eenmaal is, blijft het eigenlijk wel. Ik heb er nog niet goed mee geexperimenteerd. Maar ik heb het idee dat na het opnieuw opstarten, het weer (even) goed is. Maar niet voor lang.

Ook is er bij het zappen soms geen beeld op een zender.

 

Op beide tuners is er hetzelfde probleem. (Er hangt maar 1 lnb aan)

 

Er staat een MILO-image op met de recentste cccam en met seca3 kaartje in de box.

 

Wat kan dit zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Draai hier sinds gister met gemini's laatste image (4.7)probleemloos. Tevens ook nooit last gehad van stotterend beeld met alle cccam's of images (alleen gemini). Draai wel met een twin duoblock, waarbij alle 2 de tuners apart signal krijgen. Ik weet niet of het daaraan kan liggen... Hij wil nog wel eens van tuner wisselen bij zappen, vandaar.

2 Ex relaties: Topfield 4000pvr en Dreambox 7025+

Huidige vriendinnen: Vu+ duo en OpenPli

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het echt vreemd allemaal.

 

Had net m'n moeder aan de telefoon. Beeld staat weer vaak stil op diverse zenders. En wat vreemd is: Op Nederland 1, 2 en 3 is het altijd goed. Ook op bijvoorbeeld ARD (Duitsland).

Maar RTL4, NET5, etc.. is niet om naar te kijken.

 

Ik baal er behoorlijk van natuurlijk. Misschien een ander ontvangertje halen voor m'n moeder en dan deze op m'n gemak even onderzoeken. Maar ze vond deze zo lekker snel zappen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Softmatic
Ik vind het echt vreemd allemaal.

Had net m'n moeder aan de telefoon. Beeld staat weer vaak stil op diverse zenders. En wat vreemd is: Op Nederland 1, 2 en 3 is het altijd goed. Ook op bijvoorbeeld ARD (Duitsland).
Maar RTL4, NET5, etc.. is niet om naar te kijken.

Ik baal er behoorlijk van natuurlijk. Misschien een ander ontvangertje halen voor m'n moeder en dan deze op m'n gemak even onderzoeken. Maar ze vond deze zo lekker snel zappen...


Bij mij ook soms denk ik dat de verbindig verbroken wordt ergens.Ik heb alles er weer opnieuw opgezet nieuwste settings lijst maar niks helpt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sven68
Wat is in de buurt? Ik heb namelijk op 12.324 V 28 oost, het zelfde probleem. Gekke is dat ik het af en toe op 12.363 V heb. (en dan dus niet op de andere frequentie) Ikzelf heb geen dect telefoon, schotel staat op het balkon.


Het gaat toch om je ma's dreambox? Zij een DECT of de buren?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sven68
en daar is niks aan te doen?

Eerst uitvinden of dat ook het geval is. Als dat niet zo is, dan is het wat anders.

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sven68
en daar is niks aan te doen?


Oh sorry, ik haalde jou en de originele poster door elkaar...

Maar hier is zat aan te doen. Je kan beter afgeschermde kabels kopen en betere f-connectors. Ik had ook storing van mijn DECT, nieuwe kabels getrokken (voorheen waren zij 2x onderbroken, nu niet meer) en goede knijp connectors erop gezet, probleem was weg.

Alleen is dit best prijsig afhankelijk van hoe ver je moet, dus je kan het beter eerst zeker weten. Straks is het je LNB b.v.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...