Ga naar inhoud


haperende en freez beelden dm500 C 4123 card


pommerak

Aanbevolen berichten

hallo,ik heb een dm500 C met ziggo 4123 card werkend met camdata

 

CAMKEY: /dev/sci0 11 22 33 44 55 66 77 88

CAMDATA: /dev/sci0 3C 86 33 AA C0 D3 67 53 3D EC 7B B2 EE ED EB 8C A3 AD A5 2E 58 B9 9B B3 46 72 78 32 77 A1 DA AC 3B 61 06 AD 09 09 77 4E 03 1B 2A 6E 30 19 5B 43 76 83 AD 0F C5 99 B8 7D 08 CE A4 7B E1 B6 C7 6A

 

op bepaalde zenders staat het beeld ff stil

kan iemand mij vertellen wat ik hieraan kan doen

 

bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites


@pommerak,

 

Waarschijnlijk een te lange of slechte antenne kabel die te veel verlies geeft.

 

Slechte verbinding van de pluggen aan de kabel.

 

Een antenne signaal versterker die het probleem veroorzaakt.

 

Een apparaat, bijv. een video recorder die aangesloten zit tussen de antenne ingang en de uitgang naar de TV.

 

Zo maar even een paar voorbeelden waar het aan zou kunnen liggen, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pommerak,

 

Probeer eens de ontvanger rechtstreeks aan te sluiten, zonder de antenne versterker er tussen.

 

 

Citaat:
ben ik iets vergeten in de cfg, file __ Cccam??

 

 

Je zou eens kunnen proberen opnieuw te scannen, heb je nu wel de ontvanger zelf laten zoeken of heb je er een kant en klare lijst ingezet, in het laatste geval zou er iets verschil in kunnen zitten, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat heb je er voor image opstaan ?

 

enigste image waar ik goede ervaringen mee heb (zonder hangers) is Nabilo Darkstar II en dan moet je ook nog een fast zapping uitzetten omdat anders het beeld en geluid na een uur kijken niet meer te genieten is.....

 

normaal gebruik ik voor de dreambox liever een PLI iMage maar bij de 500-C op de slaapkamer gebruik ik Nabilo

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pommerak,

 

 

Citaat:
heeft iemand ziggo card op CCcam goed draaien gemini

 

Werkt hier perfect die combinatie, ik heb maar enekele zenders met de zelfde problemen als jij hebt. Oorzaak is dat er te veel apparatuur tussen zit waar het antenne signaal eerst doorheen moet met alle gevolgen van dien.

 

Als voorbeeld, wanneer de video recorder hier aanstaat zijn er bepaalde kanalen die het totaal niet doen. Naar de oorzaak heb ik lang moeten zoeken, maar de video recorder bleek de oorzaak te zijn, anders aansluiten zou een betere optie zijn natuurlijk ( video recorder werkt ook als zender, de uitgangs frequentie kun je iets veranderen ). De zenders die bij mij problemen geven wordt toch niet naar gekeken, dus vind ik dat geen probleem.

 

Ik zal binnenkort eens een andere ontvanger aansluiten om te testen hoe het daar op werkt. Op dit moment maak ik gebruik van een Dreambox 600.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pommerak,

 

 

Citaat:
ps zit je in regio zuid-holland rijswijk

 

 

Nee, Uit: Stadsk©anaal+ , het hoge noorden, dus dat zal niet werken met die cable.xml.

 

Ik werk zonder camdata in mijn CCcam.cfg, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pommerak,

 

Zoals ik al melde had ik ook een paar frequentie's die "haperden" !!!

 

Achteraf gezien was de oplossing vrij eenvoudig en zou je het volgende ook eens kunnen proberen wink ..........

 

Als voorbeeld :

 

Frequentie: 442750 Khz

 

Door op het beweuste kanaal te gaan staan en de optie handmatig scannen te selecteren komt bijv. Frequentie: 442750 Khz. in beeld te staan.

 

Door hier eens mee te gaan spelen door de laatste waarde te veranderen naar bijv. 442749 Khz., 442748 Khz., 442751 Khz. kun je zien wat er gebeurd met het signaal en de BER. Door hier de sterkste waarde te nemen en daarna opnieuw een handmatige scan uit te voeren waren bij mij de problemen opgelost.

 

Misschien een idee om dat ook eens te proberen.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nu de camdata er uit gehaald en alleen try all chids er in gezet wel beeld maar nu ff kijken of het beeld ook goed blijft,

de ber blijft bij mij op 0 staan,af en toe zie ik hem springen naar 10 ?

 

kan iemand mij vertellen wat snr 94 en agc 45 betekent

 

bvd

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pommerak,

 

Wel beeld, gelukkig, dan komen we een stapje verder.

 

Wanneer je op het kanaal gaat staan dat nog problemen geeft met de BER, nog even onderstaande procedure uitvoeren :

 

 

Citaat:
Door op het bewuste kanaal te gaan staan en de optie handmatig scannen te selecteren komt bijv. Frequentie: 442750 Khz. in beeld te staan.

 

Door hier eens mee te gaan spelen door de laatste waarde te veranderen naar bijv. 442749 Khz., 442748 Khz., 442751 Khz. kun je zien wat er gebeurd met het signaal en de BER. Door hier de sterkste waarde te nemen en daarna opnieuw een handmatige scan uit te voeren waren bij mij de problemen opgelost.

 

Als het goed is zou je probleem dan opgelost moeten zjn.

 

 

Citaat:
kan iemand mij vertellen wat snr 94 en agc 45 betekent

 

 

snr = signaal

agc = ? ( weet ik zo niet )

 

Je hebt nu bijna de zelfde waarden als ik, dus dat moet goed zijn, dat kanaal geeft geen problemen.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...