Ga naar inhoud


acer aspire 1360 bios bios fout na upgrade.


scotty

Aanbevolen berichten

ik heb dus een bios fout na een upgrade van de bios van mijn laptop, er zit dus een smd eeprom in die ik dus niet in een eeprom programer kan stoppen (bij desktop is dat vaak wel het geval(ik soldeer dat ding er niet uit want ik gebruik alleen een gewone soldeerbout).

 

ik heb het nadien nog geprobeerd om de bios via een usb stik te progameren.

 

heeft iemand een idee?

bij voorbaat dank.

 

en nog een zijdelingse vraag stel dat ik een nieuwe laptop koop zou dan de dvd writer en de harde schijf over gezet kunnen worden.

bijvoorbeeld ook op een ander merk laptop (op een desktop past het niet}.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: scotty
ik heb dus een bios fout na een upgrade van de bios van mijn laptop, er zit dus een smd eeprom in die ik dus niet in een eeprom programer kan stoppen (bij desktop is dat vaak wel het geval(ik soldeer dat ding er niet uit want ik gebruik alleen een gewone soldeerbout).

ik heb het nadien nog geprobeerd om de bios via een usb stik te progameren.

heeft iemand een idee?
bij voorbaat dank.

en nog een zijdelingse vraag stel dat ik een nieuwe laptop koop zou dan de dvd writer en de harde schijf over gezet kunnen worden.
bijvoorbeeld ook op een ander merk laptop (op een desktop past het niet}.



Als antwoord op het laatste... HD kan gewoon over mits het Sata - Sata is of Ide - Ide. De brander kan in principe ook onder dezelfde voorwaarden alleen moet je opletten dat de kop van de lade past. Vaak is deze ook uitwisselbaar.

Maar waarom zou je dit doen? In een moderne nieuwe laptop zullen deze onderdelen al gauw groter/sneller zijn. Koop voor je HD een leeg usb kastje voor 2.5" dan kun je hem gewoon erbij gebruiken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Handig om te weten welke bioschip erin zit. Mischien heeft een behulpzaam lid een progger die je chip wilt proggen.

 

Over de dvd drive.

 

Dat werkt niet altijd.

 

Ik heb hier bijv 2 asus laptops die ongeveer vlak na elkaar uit zijn gekomen. de een is met een 4/3 scherm (A3000) en de andere heeft een breedbeeld scherm.

 

Omdat de breedbeeld een kapotte drive heeft wilde ik die van de 4/3 asus in die breedbeeld zetten.

 

Dat kreng startte toen niet eens meer door frown

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

matchless

er zit een phoenix bios in,

 

winwiz

waarom ik eventueel de hard disk en dvd brander over wil zetten.

de h.d.d. staan nog foto,s e.d. op en de dvd brander een nieuwe die iets sneller is dat boeit me niet en het scheelt tenslotte in de prijs.

overigens bij del kun je allen systemen kopen met widow's er bij,

ten minste bij de 7 tal die ik heb geprobeerd heb om aan te passen via de site.

 

ronaldsl

als dat kon dat had ik dit bericht niet gestart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...